Pagina 1 din 13

Scris: Mar Sep 21, 2010 12:30 am
de pascal_mihai_marian
cu noile si exageratele preturi la benzina ,m-ar bate gandul sa imi montez o instalatie gpl omologata ,pret total investitie 2800 ron ,am facut un mic calcul raportat la pretul unui litru de gpl si investitia ar fi amortizata in aproximativ un an ,iar dupa aceasta perioada de amortizare as face o economie de 50% . As dori sa aud si parerile voastre pozitive sau negative legate de "gpl".
P.S. (cunosc 2 posesori de masini cu astfel de instalati gpl montate de 3-4 ani. Primul cu Opez Zamfira an 2003 a parcurs cu gpl pana acuma 100.000 km tin sa mentionez ca masina avea deja 120.000 cand a cumparat-o si a montat instalatia ,iar cel de al doilea Renault Twingo a parcurs pe gpl pana acum 50.000 km si ambi sustin ca sunt super multumiti si ca nu lea afectat in nici un fel motorul)

Scris: Mar Sep 21, 2010 12:08 pm
de biku
Din ce stiu eu, GPL ul nu afecteaza motorul, daca il intretii si schimbi uleiul la 5000 km, pentru ca are o ardere uscata.
Cunosc un posesor de Logan, 400.000+ km, cu GPL dupa ce l a luat, facut taximetrie cu el in Bucuresti si nu a umblat niciodata la motor, dar baga ulei special ptr motoare pe GPL si face schimbul la 5000 km.
incer si eu m am gandit la aceasta investitie, dar nu am facut un calcul in cat timp se amortizeaza investitia. Trebuie sa iei in calcul ca va consuma mai mult GPL decat benzina. Spre exemplu, daca pe benzina consuma 10l/100km, pe GPL iti va consuma 12-13l/100km.

Scris: Mar Sep 21, 2010 12:21 pm
de pascal_mihai_marian
da mersi de completarea cu consumul , cei de la firma care monteaza in brasov m-au asigurat ca consumul nu va fi mai mare de 9l/100km in prezent pe benzina eu am un consum de 8l/100km. Acuma oricum cifrele aste le poti sti cu exactitate deabea dupa ce te pui in fata faptului implinit si ai in stalatia montata

Scris: Mar Sep 21, 2010 12:25 pm
de biku
Posibil
Eu oricum nu inteleg o chestie : am un unchi cu o Fabia 1.4, care si a pus gaz de curand. Chiar daca merge pe GPL, CB ii afiseaza consumul, care este cu mult diferit fata de consumul real. Cum naibii calculeaza CB consumul din moment ce nu se consuma benzina in mers ??

Scris: Mar Sep 21, 2010 12:34 pm
de cozmin_t
Pt biku...
In principiu, nefiind mare specialist, eu stiam ca indicarea de la computerul de bord este data de debitul de aer care intra in motor. Calculatorul cam asta face: masoara debitul de aer, si cu indicarea de la sonda verifica nivelul gazelor arse. In functie de concentratia de gaze arse / nearse valideaza sau nu introducerea carburantului in pistoane (valabil la acceleratie in special).
Oricum de aici si variatiile fata de consumul masurat de la plin la plin.
Scuze pt offtopic.


PS
unde in brasov ai gasit sa montezi gpl. Oricum nu ma bate gandul deocamdata, am un mitsu 1.1 dar este o informatie utila pentru viitor

Scris: Mar Sep 21, 2010 12:43 pm
de biku
Merci de precizare. Eu stiam/credeam ca masoara volumul de benzina injectata in piston.

Scris: Mar Sep 21, 2010 2:33 pm
de pascal_mihai_marian
In brasov sunt niste baieti in craiter ,din cate am auzit sun destul de meseriasi .

Scris: Joi Sep 23, 2010 7:30 pm
de biku
Sa ma tii si pe mine la curent te rog.

Scris: Joi Sep 23, 2010 9:42 pm
de pascal_mihai_marian
astazi am aflat ca pentru japoneze mai este necesar un dispozitiv , pretul total al instalatiei fiind acuma de 3400 lei ,dispozitiv care protejeaza "tachetii" (sper ca am scris corect)

Scris: Vin Sep 24, 2010 9:26 am
de teanu21
ai face o treaba buna cu gazul daca sti ca faci multi km, daca nu circuli f mult eu zic sa o lasi asa