Gpl?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 09, 2012 5:35 pm

Cu rezervor de 28 de litrii se poate trage bancheta pana in spate ca inainte?

Avatar utilizator
and3yu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 19, 2007 1:00 am

Mesaj de and3yu » Lun Ian 09, 2012 5:48 pm

Pai mai am o masina pe gpl cu care merg zilnic....Dacia 1100. Stiu ce inseamna economia gpl. Despre BRC, iti spun si eu ce am auzit azi de la inginerul care imi va monta instalatia. A spus ca este cea mai performanta de pe piata.Nu mi-a dat preturi exacte la revizie. Nu mi-am montat flashlube pentru ca am un prieten cu logan 1.4 mpi, masiuna are 400000km, gpl are montat de la 100000km si motorul merge perfect,nu consuma ulei samd. Eu cred ca flushlube este ceva de genul:daca toti spun ca se strica supapele de la gpl atunci hai sa inventam o chestie care unge supapele.De fapt acest lucru este degeaba. Am vorbit cu multi taximetristi,cu persoane care de muuulti ani folosesc gpl,care incarcau pe vremea lui ceausescu buteliile gpl de la butelia de gaz,si toti mi-au spus ca GPL NU STRICA NIMIC LA MOTOR.Masinile de noua generatie sunt concepute si pentru GPL. Chiar nu imi fac probleme. Maine seara vin cu primele impresii.

Avatar utilizator
and3yu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 19, 2007 1:00 am

Mesaj de and3yu » Vin Ian 13, 2012 10:46 am

http://www.gplautoiasi.ro/?p=instalari2&id=137#galerie
Aceasta este instalatia.Butelia este de 28l,bancheta se trage pana in spate fara probleme,portbagajul este putin mai inalt. Masina merge perfect. I-am facut un consum, in 93km (40in oras cu 53 in afara testand acceleratia,reprize,deci nu chiar economic) am pus 6.3l gpl de la aceasi pompa, deci cam 6.8% consum. Pe bord imi indica un consum de 6% cu o medie de 36kmh. Masina porneste pe benzina la rece, la 30grade se trece pe gpl,la cald porneste pe gaz cred pentru ca eu dau la cheie si dupa ce porneste, instantaneu, se aude in butelie valva care trece pe gaz. Ca si performanta nu vad nici o diferenta,masina trage la fel. Am observat in schimb ceva ciudat. Inainte sa merg sa montez gpl am facut un drum mai lung cu masina si am observat ca era mai lenesa decat o stiam eu (nu mai condusesem masina de cateva luni bune pt ca merge sotia mea zilnic cu ea iar eu merg cu alta masina). Dar, dupa ce a fost scoasa borna de la baterie in timpul montajului instalatiei gpl,am plecat pe benzina sa umplu butelia pentru prima data si am observat ca motorul devenise vioi asa cum il stiam eu in vremurile cand o conduceam zilnic. Tin sa precizez ca sotia mea are un stil de a schimba vitezele gen diesel,in ture joase,deci, cred ca a "invatat" masina sa nu mai mearga in ture inalte. Asa m-am gandit eu. Oare calculatorul are posibilitatea de a se adapta la un stil de condus anume?

Avatar utilizator
sebasita
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Feb 17, 2009 10:54 am

Mesaj de sebasita » Vin Ian 13, 2012 1:37 pm

sincer eu nu cred in treaba cu masina care se invata. se poate polemiza la greu (mi se pare ca este si un topic pe tema asta).
i-am dat mitsuba lu mama...si de 6 luni cred ca a ajuns de 3-4 ori la 80 la ora. ma duc pe la ea si o iau la o tura...e la fel ca atunci cand am lasat-o....

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Sâm Ian 14, 2012 6:26 pm

Nu stiu daca calculatorul se invata puturos dar cu siguranta bujiile,supapele de evacuare ,galeriile de evacuare si catalizator se cam umplu de funingine ! Chiar acesta e un avantaj al GPL-ului, nu mai face depuneri de funingine,calamina.....( dar astea mai apar si din cauza consumului de ulei daca acesta e mineral sau semisintetic )

Avatar utilizator
brooklyntkd
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Ian 02, 2009 2:07 pm

Mesaj de brooklyntkd » Dum Feb 12, 2012 9:27 pm

salutare!
am pus si eu gpl pe mitsuca prin luna octombrie...sau noiembrie. nu mai stiu. am montat gpl-ul la aceeasi firma ca si and3yu. de asemenea, am pus acelasi sistem de gpl, adica tomasetto stag 4.
poze http://www.gplautoiasi.ro/?p=instalari2&id=127#galerie

masina merge foarte bine, am facut aproape 15000 km, numai ca nu am avut timp sa merg la rar sa o treaca in certificat. a costat tot vreo 2700, nu imi mai amintesc exact, oricum, in zona asta.
mi-a palcut la nebunie sa ma plimb cu masina pe gpl, mai ales ca ma costa mult mai putin. masina merge excelent, in toate regimurile de turatii si l-am rugat pe ionica moraru, cel care are firma, sa intre pe gaz ceva mai tarziu, adica pe la 40 de grade, nu la 30, ca am eu un fix sa fie motorul mai cald.

problema este urmatoarea: de cateva zile, de cand au scazut temperaturile in halul asta, adica -24 de grade, sare de pe gpl pe benzina, adica nu mai are presiune in rampa de injectoare, comportandu-se ca si cum ar ramane fara gaz. eu plec la serviciu la 6:30 si si am prins mai multe dimineti cand erau - 24 de grade. vroiam sa intreb daca aveti probleme identice ?

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Lun Feb 13, 2012 11:01 am

Este normala aceasta problema la temperaturi scazute deoarece scade presiunea in rezervor iar noi nu avem pompa de combustibil ca sa ducem gazul pana in "plaman" (aceeasi problema ca la butelia de aragaz la frig, ramane in stare lichida si nu mai vrea sa iasa afara) . GPL-ul este un amestec de propan-butan in proportii ce difera vara fata de iarna exact din aceasta cauza, dar nu toti o respecta. Eu alimentez numai de la Butan (acelasi gaz e si la Mol) si pana acum nu am avut probleme la temperaturile din Bucuresti, totusi la 4000 rpm trece pe benzina din cauza presiunii scazute. Mai alimenteaza si din alta parte si poate nu mai ai probleme.
Din cate imi amintesc trebuie sa te duci la RAR in termen de maxim 3 luni de la montaj !

Avatar utilizator
brooklyntkd
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Ian 02, 2009 2:07 pm

Mesaj de brooklyntkd » Mar Feb 14, 2012 1:19 pm

asa este avy, scade presiunea din butelie si nu mai ajunge la injectoare. am vorbit cu persoana care mi-a montat instalatia gpl si m-a sfatuit sa pun mai mult gaz, eventual sa fac plinul, sa am cat mai mult gaz in butelie...
stima si km fara evenimente nedorite!

Avatar utilizator
cosma1973
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 31, 2012 11:35 am

Mesaj de cosma1973 » Sâm Feb 25, 2012 11:56 pm

Daca nu ti-e cu suparare, Brooklyntkd, ce tip de butelie ai pus pe mitsuca? Mai bine zis, de cati litri? Sti cumva ce marime se poate monta pe Lancer, ca sa nu ai probleme cu placajul de pe roata de rezerva, si in acelasi timp sa folosesti spatiul la maxim? Am vazut pozele, dar nu-mi dau seama cati litri are.

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Dum Feb 26, 2012 12:11 am

E rezervorul toroidal de 40 L si ridica cu putin placajul dar nu deranjant, iar plinul va fi de 32 L adica 80% din capacitate.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori