Gpl?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Scrie răspuns
Avatar utilizator
_je
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 31, 2013 9:50 am

Mesaj de _je » Vin Mai 31, 2013 1:40 pm

Salut
Am o intrebare, vreau sa pun GPL pe un Colt cu motor de 1.3
Un montator mi-a zis ca nu s-ar prea baga din cauza ca sistemul de valve variabile e controlat electronic si ca o sa apara erori in calculator.

Puteti sa imi spuneti si mie daca cineva a avut probleme similare? Ce modele de instalatii se potrivesc cu motorul asta?

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Sâm Iun 01, 2013 11:16 pm

Nu apar, cel putin la o instalatie OK si montata/reglata corect. Instalatia trebuie sa fie secevntiala. Firme bune sunt mai multe, eu am avut BRC si nu am avut nimic de ii reprosat.

Avatar utilizator
_je
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 31, 2013 9:50 am

Mesaj de _je » Dum Iun 02, 2013 9:49 am

Ok, da' ma puteti lamuri si pe mine
- cum funtioneaza MIVEC
- de ce ar fi putut crede montatorul ca o sa am eroare in bord?

Sunt cam nestiutor, eu am alta marca de masina, coltul in discutie e al cumnatei mele, si mi s-a dat tema de casa pentru ca eu, pe a mea, am de asemenea gaz...
Am mai auzit de VVT-uri, da' cam toate erau mecanice. Adica treaba se regla din tacheti, hidraulic, bla. Am inteles ca la astea japoneze VVT-ul (sub diverse denumiri) ar fi controlat electronic. Acuma, e drept, partea de chiulasa (ax cu came, pana la cozile de supapa) nu are treaba directa cu admisia (adica nu intra in contact cu combustibilul) deci bunul simt zice ca nu ar trebui sa se supere daca e benzina, gpl, cng, sau altceva. Insa, asta tinand cont de o eventuala abordare generala. Aici depinde si de modul in care e implementat vvt-ul in cauza pe motorul in discutie....

Avatar utilizator
colt 2008
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 10:35 am

Mesaj de colt 2008 » Dum Iun 02, 2013 11:27 am

La colt roate de rezerva se poate pune intr-un portbagaj deasupra masinii

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Iun 02, 2013 1:22 pm

@je E hidraulic actionata schimbarea profilului axei cu came. Nu are treaba gazul cu vvt-ul, gazul foloseste semnalul injectoarelor de benzina, caruia ii aplica o corectie, deci va stii sa se comporte bine injectia si pe VVT.

Avatar utilizator
_je
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 31, 2013 9:50 am

Mesaj de _je » Dum Iun 02, 2013 1:58 pm

Alex, multam de lamuriri.
Concluzia ar fi sa ma feresc de aia care or zis ca se aprind becuri, prostii, c, pe langa ca nu stiu, isi mai si dau cu parerea
Ma gandeam si eu ca nu are ce sa fie, da' am zis sa intreb, ca... mai stii?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Iun 02, 2013 6:57 pm

Doar sa iti pui o instalatie performanta, cu injectoare bine calibrate, si masina sa fie in stare perfecta inainte de a-i monta instalatia.

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Lun Iun 03, 2013 9:25 pm

QUOTE (_je @ Jun 2 2013, 09:49 AM) Ok, da' ma puteti lamuri si pe mine
- cum funtioneaza MIVEC
- de ce ar fi putut crede montatorul ca o sa am eroare in bord?

Sunt cam nestiutor, eu am alta marca de masina, coltul in discutie e al cumnatei mele, si mi s-a dat tema de casa pentru ca eu, pe a mea, am de asemenea gaz...
Am mai auzit de VVT-uri, da' cam toate erau mecanice. Adica treaba se regla din tacheti, hidraulic, bla. Am inteles ca la astea japoneze VVT-ul (sub diverse denumiri) ar fi controlat electronic. Acuma, e drept, partea de chiulasa (ax cu came, pana la cozile de supapa) nu are treaba directa cu admisia (adica nu intra in contact cu combustibilul) deci bunul simt zice ca nu ar trebui sa se supere daca e benzina, gpl, cng, sau altceva. Insa, asta tinand cont de o eventuala abordare generala. Aici depinde si de modul in care e implementat vvt-ul in cauza pe motorul in discutie....

Poate sunt doi senzori pentru pozitia axei cu scame,unul pentru momentul injectiei care variaza cu pozitia axei si unul pentru momentul scantii (banuiesc), si calculatorul de gaz nu poate interpreta corect.
Recomandarea mea ar fi sa montezi undeva unde s-a mai montat pe acest model de motor,ca sa nu faca experiente pe tine !

Avatar utilizator
ringo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Apr 01, 2011 11:32 am

Mesaj de ringo » Joi Iun 06, 2013 3:23 pm

Salut!
Eu am secventiala BRC pe colt 1.3 model 2007 de 24.000km si merge perfect, fara becuri aprinse sau diferente la cum trage motorul; am fost nevoit sa montez si o instalatie de ungere flashlube care e imperativa pentru colt din cate zicea montatorul. Anul trecut in martie a costat 3100lei +150lei omologarea rar; oricum sunt multumit de investitie si pana la sfarsitul anului o sa-mi fie amortizata din diferenta de pret intre mersul pe gpl si cel pe benzina.

Daca as mai face odata alegerea cred ca as alege totusi o instalatie mai ieftina intrucat nu cred ca sunt diferente intre ele care sa justifice diferenta de pret.

Avatar utilizator
c_cata2000
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 25, 2012 12:44 pm

Mesaj de c_cata2000 » Joi Iul 04, 2013 9:31 am

Nu stiu daca e relevant pentru ca am motorul de 1.1 dar merg de un an pe GPL si nu e nici o problema. Masina merge perfect. Am instalat si flashlube.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori