Gpl?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Scrie răspuns
Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Lun Oct 31, 2011 12:04 pm

@30Catalin

Omul a intrebat care is mai buni: Vernesti vs. Deva. Iar tu ai explicat frumos ce bine functioneaza marketingul la Vernesti si cata grija au ei pentru imagine si expunerea brand-ului BRC.

Cool............

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Lun Oct 31, 2011 6:58 pm

QUOTE (Alex44 @ Oct 20 2011, 09:04 AM) Nu imi place sa vorbesc prostii, dar nici nu inseamna ca uneori nu ma insel, ca doar nu sunt nici mecanic, nici prea multi ani nu am. Totusi, uite ce reglaje se recomanda in cazul conversiilor GPL

LPG Compatibility

Pt ca GPL-ul creste temperatura combustiei se recomanda bujii mai "reci" si pt ca pt a produce scanteie e nevoie de un voltaj mai mare, se recomanda micsorarea distantei dintre electrozi.

Daca trebuie sau nu sa pui bujii mai reci depinde de motor si de ce bujii sunt standard pt el, ca poate inca esti in parametrii cu temperatura combustiei (POATE) dar micsorarea distantei este valabila pt TOATE.

Iar pe GPL bujiile se uzeaza mai repede fiind mai solicitate (temperaturi crescute si voltaj crescut), asa ca ar trebui inlocuite mai des. Deci nu va irositi banii pe Iridium, cele Platinum sunt excelente, iar eu nu am sesizat nici o diferenta trecand de la beru double platinum (care aveau multi km) la denso iridium noi pe motorul meu de Colt.

Alex, nu am avut intentia sa te acuz ca ai spune prostii..
Doar ca nu am vazut nici o masina cu gpl montat din fabrica sau aftermarket careia sa ii fie schimbate bujiile(ca tip, fata de modelul simplu, pe benzina) sau sa le fie ajustat gap-ul. Functioneaza perfect cu ambele tipuri de combustibil in configuratia recomandata de fabricantul vehiculului. In ceea ce priveste uzura prematura a bujiilor, in cei 70-80,000km rulati pe gpl(pe masina personala, ca cele vazute pe afara nu le-am avut sub observatie ) nu am sesizat nici cea mai mica reducere a duratei de viata a bujiilor. Masina este o Dacia 1300 cu motor de 1289cmc(care functioneaza impecabil si acum, dar fiind a treia masina in casa, sta mai mult pe dreapta) cu aprindere electronica si cu senzor magnetic in loc de platina. Fiind vorba de un motor de generatie veche orice diferenta de consum/putere/uzura ar fi fost mult mai rapid observata decat in cazul unui mpi cu instalatie gpl secventiala. Tot pe ea am comparat si diferentele de regim de lucru al sistemului de racire.In conditiile unui amestec corect de gpl(nu saracit cum aproape toti montatorii il lasa in RO pentru a obtine "consumuri mici" ) intervalul de timp dintre pornirile ELV-ului si perioada de lucru au fost mereu identice cu cele obtinute pe benzina. In cazul saracirii amestecului pe gpl(adica reglaj standard service gpl...), intervalul dintre porniri a scazut imediat iar timpul de lucru a crescut(porniri si timp de lucru ELV).. de unde rezulta clar diferente de temperatura de lucru si incarcare suplimentara si pe sistemul de racire, ceea ce este logic, pentru ca arderea cu exces de aer se face la temperaturi mai mari, ducand la supraincalzirea motorului in general si, in timp, la problemele cu scaunele supapelor (care in RO sunt extrem de frecvente). Ca in RO se regleaza in continuare extrem de prost si ca nu se fac dupa montaj ajustarile in regim de sarcina sta dovada si postul lui avy... In cazul nici unei masini reglate bine(mai ales in cazul instalatiilor secventiale) nu au ce diferente de putere sa se simta intre gpl si benzina in regimuri relativ normale de utilizare(cum tot avy confirma ca s-a intamplat dupa ce s-a facut ce trebuie).

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Oct 31, 2011 10:13 pm

Scrie foarte clar de ce se apropie electrodul, si la fel si de ce se recomanda bujii mai reci. Daca nu ai simtit diferente pe un motor vechi, cu tolerante imense fata de cele aplicate motoarelor noi nu inseamna ca nu exista acele diferente. Nu de prosti fac producatorii de bujii niste recomandari. Verificati-va bujiile conform recomandarilor si vedeti daca e nevoie sa treceti pe bujii mai reci, si ajustati distanta corespunzator. Sau nu...ca merge si asa...nu cumva sa-i cada mainile mecanicului daca face treaba pana la capat cand va monteaza instalatia.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Mar Noi 01, 2011 6:46 am

Schimb putin subiectul: pe Mitsa mea de 1.6 cam pe la 8-8.5 bate consumul pe GPL, mare parte extraurban dar mers destul de turat. Urmaresc in continuare dar deocamdata multumit, economie in portofel nu apare dar creste numarul de km parcursi

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mie Noi 02, 2011 2:27 pm

QUOTE (Alex44 @ Oct 31 2011, 10:13 PM) Scrie foarte clar de ce se apropie electrodul, si la fel si de ce se recomanda bujii mai reci. Daca nu ai simtit diferente pe un motor vechi, cu tolerante imense fata de cele aplicate motoarelor noi nu inseamna ca nu exista acele diferente. Nu de prosti fac producatorii de bujii niste recomandari. Verificati-va bujiile conform recomandarilor si vedeti daca e nevoie sa treceti pe bujii mai reci, si ajustati distanta corespunzator. Sau nu...ca merge si asa...nu cumva sa-i cada mainile mecanicului daca face treaba pana la capat cand va monteaza instalatia.

Nu stiu la ce diferente pe care nu le-am simtit pe un "motor vechi si cu tolerante imense" te referi.. Credeam ca m-am exprimat suficient de clar cand am spus ca nu a existat nici o diferenta semnificativa in uzura bujiilor. Bujii care au fost numai Eyquem/Champion/Beru iar intervalul de schimb pe care l-am aplicat a fost de 18-20,000km. Bujiile functionau foarte bine in momentul schimbarii si nu prezentau nimic deosebit dpdv uzura fata de cele folosite cu benzina drept combustibil (in afara de faptul ca erau mai curate). Si la capitolul asta, indiferent cat de "vechi" e motorul scanteia tot prin amestec aer/gpl este data . Producatorii de bujii trateaza destul de diferit problema LPG-ului..
Denso:
Nu vorbesc despre reducerea gap-ului ci chiar recomanda iridium-urle, care, datorita diametrului redus al electrodului mentin incarcarea asupra sistemului de aprindere in limite reduse.
http://www.globaldenso.com/en/products/ ... tures.html
Bosch: Nici un cuvant despre modificarea gap-ului datorita conversiei la lpg. La intrebari frecvente chiar spun ca bujiile au distanta setata din fabrica pentru a fi conforme cu majoritatea aplicatiilor si ca, functie de ce spune producatorul vehiculului trebuie ajustata.
http://www.bosch.com.au/content/languag ... ug_Web.pdf
Beru: Ei recomanda ca ideala distanta de 0,7mm, daca este posibil.
http://www.beru.com/download/produkte/TI06_en.pdf
Producatorii de bujii trateaza diferit problema, dar oricum, cel care are ultimul cuvant este producatorul vehiculului. Producator care intotdeauna isi ia marje destul de serioase in alegerea bujiilor dpdv "heat range", motiv pentru care in cazul masinilor cu dual fuel/single fuel de fabrica echiparea cu bujii este identica dpdv tip si distanta intre electrozi. Masina trebuie sa functioneze asa cum trebuie si pe benzina si pe LPG. Daca s-ar face o conversie completa pe gaz ar fi altceva..
Revin asupra diferentelor motor vechi/motor conceptie mai noua. Intotdeauna, diferentele dpdv aprindere si uzura vor avea un impact mult mai mare asupra unui motor fara gestiune electronica. De asta am si dat exemplul berlinei, al carei motor nu beneficiaza de control permanent al procesului de ardere, cu o instalatie gpl simplista fata de una secventiala. In cazul ei nu are cine sa controleze, sa intervina sau macar sa te avertizeze cand ceva nu e in regula, orice deficienta de reglaj ducand inerent la distrugerea scaunelor de supapa supraincalzire motor, distrugere bujii, etc (asta daca soferul nu realizeaza ca ceva este in neregula cu functionarea).. Testarea "load-ului" asupra instalatiei de racire este foarte relevanta.. Termocupla declanseaza pornirea ELV la 92grade si il opreste la 82 grade Celsius. Termocupla fiind fabricatie Franta si pusa de noua isi face treaba foarte bine. Repet, cum saracesc amestecul, cum se schimba radical timpii de repaus al ELV(scad) si activitate(cresc). Si asta la relanti....

@chacha - Asa se intampla mereu. Nu scad sumele alocate combustibilului dar creste rulajul. Daca la stil de conducere similar consumul pe benzina era 7-7,5l/100km si dpdv dinamic nu sunt schimbari sesizabile la utilizare normala totul este ok.

Avatar utilizator
30Catalin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 17, 2011 8:31 am

Mesaj de 30Catalin » Mar Noi 08, 2011 8:45 am

QUOTE (driverx @ Oct 31 2011, 12:04 PM) @30Catalin

Omul a intrebat care is mai buni: Vernesti vs. Deva. Iar tu ai explicat frumos ce bine functioneaza marketingul la Vernesti si cata grija au ei pentru imagine si expunerea brand-ului BRC.

Cool............



Nu am de undee sa stiu cum isi vand marfa cei de la DEVA dar omul poate sa isi faca o parere dupa ce vede pe la fiecare pe sait

Avatar utilizator
VooN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 21, 2008 6:00 pm

Mesaj de VooN » Mar Noi 08, 2011 10:15 am

Cei de la Vernesti sunt printre cei mai buni din tara. Sunt printre putinii care instaleaza echioament GPL pentru injectie directa - si o fac bine.
Nu lucreaza numai cu BRC, au si Landi Renzo si altele.
Sunt destui din din Bucuresti si din alte zone ale tarii care se duc la ei pentru montaj si reglari. Nu e numai marketing acolo e si calitate.
Inainte sa va puneti GPL interesati-va bine si va alegeti ce credeti ca e mai bine calitate-pret

Avatar utilizator
GigiTL
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 06, 2009 7:38 pm

Mesaj de GigiTL » Joi Dec 15, 2011 6:41 pm

Felicitari pentru discutie,este foarte interesanta,am inteles de la mecanic care monteaza gpl ,marca BRC ar fi foarte bine gandita si usor de montat dar mai scumpa.

Avatar utilizator
and3yu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 19, 2007 1:00 am

Mesaj de and3yu » Lun Ian 09, 2012 1:32 pm

Astazi am lasat masina la montat GPL. Initial am vrut sa pun BRC dar inginerul mi-a spus ca este mai scumpa,intretinerea tot scumpa, un injector BRC costa cat toata rampa de injectoare de la restul marcilor iar consumul este acelasi ca si la o instalatie normala.
Am optat pentru TOMASETTO STAG4, cu butelie toroidala de 28L. Din cate am inteles "calculatorul" STAG4 este si pentru EURO5, deci cand voi vinde masina pot sa iau instalatia de pe ea (si asa voi face) si o pot monta pe viitoarea masina. Pretul,2700lei. Dupa calculele mele imi amortizez investitia in 25000km. Pana acum am facut cam 20000km pe an, dar de acum voi face mai multi pentru ca de multe ori nu am plecat in anumite plimbari cu masina din cauza banilor pe care trebuia sa ii dau pe benzina. Consumul in afara orasului este de maxim 5.3%(viteza medie de 75kmh)iar in Iasi de maxim 6.7%(viteza medie de 22kmh).
Si pana la urma,GPL polueaza mai putin ca benzina, deci sunt si ECO.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Lun Ian 09, 2012 5:06 pm

DUpa aproape 7.000 de km cu GPL, unele concluzii:

1. Investitia se amortizeaza mai greu decat spun configuratoarele de pe site-uri de montatori: la 1000 de km, faci 50 de km pe benzina, preferabil drum intins si mai turat
2. Daca ai pus si aditiv FlashLube, calculeaza si acolo un bidon de 50 de lei la 4-5000 de km, deci oricum mai sunt si alte costuri mici la GPL
3. Legat de BRC, injectoarele BRC au garantie 500.000 de km, deci nu cred ca ar fi relevant cat costa unul iar filtru BRC se schimba la 30.000 de km, nu la 15.000, iar revizia costa 150 ron in loc de 100 ron la Tomasetto (vorbim de pret oficial iar la Tomasseto se face de doua ori mai des).

Butelia de 28 e cam mica, bagi vreo 22 de litri in ea, deci maxim maxim 300 de km autonomie, in rest numai de bine. Oricum se simte fain la portofel rulajul pe GPL, insa uita cat ai dat pe instalatie si bucura-te de economie, dureaza prea mult sa calculezi exact cand o amortizezi. Eu asa fac.

Oricum, GPL-ul in Moldova e mult mai ieftin decat in Ardeal, deci un castig in plus la tine.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori