Zgomot Ciudat Motor

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
mistyque
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 9:29 pm

Mesaj de mistyque » Lun Aug 16, 2010 6:41 am

Buna dimineata si salutare tuturor posesorilor de mitsu! As dori sa rog pe cine se pricepe sa-si dea cu parerea in urmatoarea problema, pt ca atunci cand voi ajunge la service sa stiu cam spre ce sa indrept "personalul specializat". Pe scurt : tocmai ce am revenit din concediu; concediu mers cu masina pe ruta bucuresti-budapesta-bratislava-viena-linz-salzburg-dachau-innsbruck-balaton si retur bucuresti. La intoarcere am constatat urmatoarele : motorul are un zgomot foarte puternic si deranjant de "tractoras"; are zgomotul unui motor de dacie 1300 veche. Mentiuni; am alimentat doar in austria de 3 ori (o data de la bp si de 2 ori de la shell doar cu benzina de 95, ei avand si de 91 ). Am crezut initial ca s-a desprins ceva pe la galerie, dar dupa ce m-am uitat asa cat am putut pe sub masina nu am constatat nimic in acea zona si tind sa cred ca zgomotul vine din zona motorului. O alta constatare a fost faptul ca mi-a papat si putin ulei (lucru care nu mi s-a intamplat pana acum niciodata in cei 90000 km de cand ne "cunoastem"), aproximativ 400 ml la cei 4000 km pe care i-am facut. Singurele precizari pe care le mai pot face sunt acelea ca inainte de a pleca am facut schimbul de ulei si pana acum am folosit doar castrol 10w40, iar la acest schimb am folosit 5w40 la recomandarea unui prieten care mi-a spus ca ar fi 100% sintetic si deci mai bun si ca viteaza de croaziera cu care am facut cei 4000 km a fost de 130-140km/h (bineanteles acolo unde erau doar autostrazi) si de asemenea faptul ca nu cred sa mai fie de la galerie zgomotul deoarece daca stau pe loc si accelerez masina fara sa fie in viteza nu face acel zgomot; il face doar in treptele 1,2 si cateodata 3 pe plaja de turatii 1500-2500... Poate sa fie un zgomot aparut din cauza uleilului mai subtire? Desi in primii 3000km dupa schimb nu a aparut, poate fi un zgomot de la galerie sau de la catalizator in cazul in care ar fi fost proasta benzina in austria? Ce poate fi ca ma dispera? Mai mai ca imi si e rusine sa accelerez prea tare cand plec de la semafor?

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Aug 16, 2010 9:47 am

o sa presupun ca ai colt pe benzina (ca nu ne dai si date despre masina prea multe)
e posibil sa fie de la galerie.
galeria, la iesirea din chiuloasa, are o tabla pe ea, de protectie termica, care la un moment dat incepe si zbarnaie. bineinteles ca face doar la anumite turatii cand intra in rezonanta.

Avatar utilizator
mistyque
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 9:29 pm

Mesaj de mistyque » Lun Aug 16, 2010 10:21 am

multumesc de info coobra;un punct de plecare la care nu ma gandeam... am uitat sa dau date despre masina intr-adevar... este vorba de spre un motor pe benzina 1.1 cmc 75 cp. In cazul in care trebuie stransa acea protectie din zona catalizatorului ( cred ca am vazut-o; are o forma oarecum trapezoidala si se afla undeva in spatele motorului) se poate ajunge la ea usor (pot face si eu operatiunea cu cheile potrivite sau trebuie sa merg neaparat la service pt asta)?

Avatar utilizator
bubu_salcie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Aug 13, 2010 4:27 pm

Mesaj de bubu_salcie » Lun Aug 16, 2010 11:24 am

Verifica nivelul uleiului de la cutia de viteze (la pinioane). Daca pinioanele sunt uzate, ai nevoie de unele noi (in cel mai bun caz. in cel mai rau caz, ai nevoie si de alte accesorii). Eu imi iau piesele de la SRC Piese Auto. Fa verificarile de care am zis si daca e nevoie, cere o oferta la office@srcpieseauto.ro " Mai mai ca imi si e rusine sa accelerez prea tare cand plec de la semafor" Nici nu trebuie sa pleci repede, ca nu te grabeste nimeni. Daca te claxoneaza lasa-i in durerea lor, nu-i baga in seama.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Aug 16, 2010 12:42 pm

poti sa o faci si singur, este vorba de o cheie de 10, dar iti recomand sa te inarmezi cu multa rabdare.
dupa cate tin minte, e prinsa in 3 suruburi, din care doua accesibile, iar la l treiela iti cam rupi mainile. o dai afara de acolo si trebuie batute niste intarituri cu ciocanul. nu prea stiu cum sa iti explic, dar cand o dai jos, vei intelege.
nu incerca doar sa o strangi ca nu o sa rezolvi nimic.
sincer sa fiu, ma mir ca la km tai, abea acum te-ai lovit de problema asta. eventual dupa ce o dai jos, porneste motorul si fa o proba sa vezi daca fara ea mai scoate sunele respective.
asta e cea mai usoara problema de rezolvat.
in privinta uleiului...e posibil ca trecerea de la 10w40 la 5w40 sa cauzeze un mic consum.
urmareste consumul de ueli si vezi ce se intampla in continuare

Avatar utilizator
mistyque
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 9:29 pm

Mesaj de mistyque » Lun Aug 16, 2010 1:37 pm

merci de sfaturi... revin cu info... tocmai am revenit de la service...ma cam speriasem cand am auzit de cutia de viteze (desi credeam si eu mai necunoscator fiind ca a fost cam exagerata prezumtia ca s-ar fi putut strica ceva la cutia de viteze avand in vedere ca in manualul masinii imi spune ca abia la 200000 km sa-i schimb uleiul) si am fugit la o verificare rapida...s-a intamplat exact cum credeam... s-a verificat tot ce am mentionat ulei cv...este ok; galeria ...este si ea ok nu era desprinsa pe nicaieri sau gaurita eventual de rugina sau alte cauze; iar protectiile termice erau si ele tepene toate (am inteles de la mecanic ca sunt 3 toate pe parcursul galeriei de la motor pana la toba finala). Rezultat : strans totul inca o data asa de control desi erau tepene toate si am plecat in tura cu mecanicul (pe care il cunosc cat de cat si stiu ca il duce destul de bine bibilica); accelerez, evident ca face la fel ; eu ii atrag atentia, iar el imi zice ca asta e sunetul ei normal si probabil nu mi-am dat eu seama pana acum . Eu stiu ce sunete aveam la motor (intr-adevar e mai zgomotos in ture dar e un zgomot curat al motorului nu ragusit de parca isi trage vocea). Il las in pace ca imi dau seama ca tehnic si vizibil nu e nimic anormal si probabil e ceva mai de finete; ceva ce sper sa remediez prin sfaturi cum ar fi cel al lui coobra. Acum ce nu am inteles exact este ce trebie sa bat/fixez cu ciocanul? dupa ce scot acea protectie? Oricum avand in vedere ca nu se agraveaza sunetul probabil ca voi mai sta o vreme sa se mai racoreasca putin si peste vreo 2-3 saptamani daca mai si bag ceva km ma gandesc sa dau afara si uleiul acesta si sa incerc un mobil 1 10w40; ce spuneti? e mai bun decat castrol-ul?

Avatar utilizator
mistyque
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 9:29 pm

Mesaj de mistyque » Mar Aug 17, 2010 6:59 am

Revin cu o noua constatare si o intrebare pt coobra. Am observat ca acel zgomot se aude doar dupa ce merg o vreme si se incinge motorul; deci inclin sa cred ca este cum a spus coobra de la protectia termica din spatele motorului de deasupra catalizatorului. Intrebarea mea pt coobra era urmatoarea : ai spus ca se poate efectua operatiunea si in "fata blocului". Am observat o piulita cu saiba pe partea motorului, dar celelalte 2 (in cazul in care sunt 3 dupa cum ai spus)probabil ca sunt undeva pe partea de jos; si nu vad cum as avea acces la ele pe la motor?

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mar Aug 17, 2010 7:58 am

la toate ai acces pe sus si sunt pozitionate in triunghi.
sa zic asa, sunt doua intre pistoanele 1-2 si 3-4, iar al treilea l-ai vazut.
pe primele doua nu cred ca le vei vedea vreodata.

ma duc sa fac o poza la tabla buclucasa, si daca imi iese pun aici.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mar Aug 17, 2010 8:06 am

[attachment=9821:scut_termic.JPG]
poza e facuta din partea opusa bateriei si este la un motor de 1.3.
Fişiere ataşate
scut_termic.JPG
scut_termic.JPG (487.08 KiB) Vizualizat de 6250 ori

Avatar utilizator
mistyque
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 9:29 pm

Mesaj de mistyque » Mar Aug 17, 2010 9:14 am

multam de info si poza coobra doar ca eu am doar 3 pistoane :-) . . .aveam putina treaba dar mi s-a oprit curentul asa ca . . . iau toate cheile de 10 pe care le am si fug sa ma mai uitinca o data si eventual sa o dau jos cum ai spus si sa o fixez cu saibe grower. am gasit saibe de acest tip la un magazin pe la maica domnului. . cu ocazia asta vad si daca mai face zgomotul fara.. . multam de poza si revin cu concluzii dupa

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori