Colt Diesel Fum Albastrui La Rece !

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
bunyqu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Sep 05, 2008 2:30 pm

Mesaj de bunyqu » Mar Aug 10, 2010 5:10 pm

De asta toamna tot am o problema dar am lasat-o asa. Dimineata la rece cand pornesc tractorasul imi da fum albastrui pana se ridica apa.....sau pana la primele 2 3 accelerari iar primul minut merge putin balbait motorul...parca ar merge in 2 pistoane (din3 ). In 15 000km masina mi-a consumat 800g de ulei...ceea ce zic eu ca nu e mult mai ales ca merg si taricel cu ea.

Am becul de la bujii aprins (dar acesta s-a aprins dupa ce am montat xenonane aftermarket).

Daca aveti vreo idee....are legatura cu bujiile? am segmentii prajiti? semeringuri de la supape?

Va rog scrieti tot ce aveti in cap. La mitsubishi mi-a zis ca e de la bujii.

Avatar utilizator
Dennis_TL
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 15, 2008 5:02 pm
Contact:

Mesaj de Dennis_TL » Mar Aug 10, 2010 5:53 pm

la diesel nu ai nevoie de bujie decat la pornire . in rest aprinderea se face prin compresie. la diesel bujiile sunt incandescente , dc se arde rezistenta din bujie pornesti mai greu vara si deloc iarna .
scoate mufa de la balasturi si porneste masina , vezi cum se manifesta. nu vad nici o legatura intre xenon si buji .
cati km ai , la ce interval ai facut reviziile?
dc ai turbina pe duca iti baga ulei pe admisie de obicei in intercooler iar apoi in motor , apoi fum . oricum fumul albastru e de la ulei , mai exact prezenta lui in amestec.
cu ce motorina ai alimentat pana acum?

mai incearca sa scoti bujiile dimineata inainte de pornire, dc ai ulei pe bujie inseamna ca iti scapa ulei pe la semeringurile de supapa.
daca ai mers ca innecatu cu masina adica in ture mari pana in limitare ai stricat si motorul , un diesel e mult mai sensibil decat un benzinar aspirat. adica te asteapta o reparatie capitala.
daca ai valva egr curata chestia respectiva.

Avatar utilizator
bunyqu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Sep 05, 2008 2:30 pm

Mesaj de bunyqu » Mar Aug 10, 2010 5:56 pm

nu prea am cum sa scot bujiile....iar legatura cu xenonul DA poate avea (cu aprinsul becului). pentru ca gaseste eroare in etacs (la octavia se ard stergatoarele de la xenon aftermarket daca nu stii ce sai faci). in fine....sper sa nu fie nimic grav.

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mar Aug 10, 2010 11:21 pm

Denis, putin te inseli. Intradevar, bujiile incandescente ajuta la pornire, dar si dupa. Majoritatea turismelor diesel, cam de dupa anii 90, au fost echipate cu un "timer" (sa-i spunem asa). In momentul cand pornesti masina, bujiile sunt incalzite aproape la capacitatea maxima, apoi dupa pornire, ele inca sunt sub tensiune, cam inca 1-2-3 minute, in functie de temperatura motorului. Daca o bujie este dusa, atunci se aprinde becul de eroare in bord. Bujia/bujiile nu s-au ars din cauza xenoanelor. Becul iti este aprins deoarece ai arsa o bujie (sau mai multe). Se recomanda sa schimbi toate bujiile odata, nu pe rand, deoarece ele isi pierd din proprietati de-a lungul km. E ca si cum ai pune in lanterna, o baterie R6 noua, cand celelate 2 sunt praf si curge acidul din ele...

Fumul albastru (daca tu zici ca-i numai in primele 2-3 min dupa pornire) , eu presimt ca e din segmenti. Daca era din turbo, scotea tot timpul, mai ales dupa ce se incalzea uleiul. La fel se intampla si cu simeringurile de la supape, deoarece sunt din cauciuc si nu se dilata la temperatura. Singurul lucru care se dilata imediat dupa pornire, sunt segmentii. Asta zic, presupunand ca stii rolul segmentilor si putina fizica a materialelor. In cazul tau, nu stiu ce sa-ti zic sa faci... Daca te tine buzunarul, te-as sfatui sa-i faci un rk complet, dar doare $$$. Daca nu prea o duci roz, poti sa incerci sa-i pui un tratament de motor (Metabond, DuraLube), si apoi sa schimbi uleiul cu unul mai de calitate, cum ar fi Motul, dar sa fie fabricat la mama lui acasa, nu din Turkey.

Daca alegi varianta a doua, atunci poti sa verifici si putin turbina, pentru orice eventualitate. Nu e greu deloc, desfaci furtunul de la intercooler (cel de jos), si aproximezi cam cat ulei are pe pereti. Apoi desfaci furtunul de la intrare in turbo si faci cu degetele un mic joc de ax, radial si longitudinal. Si daca si asa ai desfacut toate astea, poti arunca un ochi in scarba si la EGR, sa-l scoti, si sa-l scufunzi nitel intr-un vas cu motorina cam 2 ore, apoi cu un spray degresant/degripant si cu o surubelnita, sa-l cureti pe interior, deoarece presimt ca nu-i curat ca nou. Dupa ce ai facut toate astea, plus schimbatul de ulei si tratament, te mai tine motorul inca 50.000 km fara nici un stres.

Oricum, de preferat ar fi sa faci rk-ul, dar costa.... mult...

Daca te si simti "cu musca pe caciula" si stii ca ai apasat cam tare (prea tare) pedala de acc, atunci sa nu te mire de ce au murit segmentii. Eu la al meu (2.4 Td), la mers normal schimb pe la 2500 rpm, la teren sau "liniute", ii dau cel mult 3500. Tot ce ajunge si depaseste 4000, e sinucidere pentru diesele. Si nu trebuie sa insisti in turatiile alea, e de ajuns de cateva ori sa-i dai, mai ales cand e motorul rece, sau imediat dupa ce ai pornit, cand cam uleiul e pe fundul baii...

PS: Xenoanele n-au nici o vina cu toate astea.

Avatar utilizator
bunyqu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Sep 05, 2008 2:30 pm

Mesaj de bunyqu » Mie Aug 11, 2010 12:37 am

eu la xenon m-am referit la becul aprins de la bujii nu ca ar da fum. cineva mi-a mai spus ca s-ar putea sa dispara fumul dupa ce schimb uleiul...si tipul chiar avea un colt dar model vechi si benzinar. ce e drept uleiul are si cam multicei km si e foarte subtirel. imi pare asa rau ca am probleme cu micutza care are doar 48 000.

multumesc mult pt timpul acordat. cred k imi voi face timp si voi face tot ce ai scris acolo.

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mie Aug 11, 2010 10:42 am

Atentie la uleiuri de motor !

Personal, am vazut Mobil 10W40, care numai dupa 2.000 km era negru si avea densitate de apa la temp ambianta (22-25grade). Majoritatea uleiurilor cunoscute (Mobil, Castrol, etc), sunt facute "pe vapor" la butoaie de 200 de litri, apoi sunt puse in ambalaje frumoase pe care scrie "Made in unde vrei tu". E si asta posibil, sa fie uleiul tau praf.

Daca obisnuiesti sa tragi tare de masina, pune-i un ulei de calitate (Motul ) (Aprox 70 ron/litru) , sau macar unul aproape bun, dar mai ieftin decat Motul, adica Q8 (Quweit Oils). E fostul Texaco. Ai si un link pentru a vedea ce si cum. Il gasesti mai greut in Romania, dar exista. De preferat sa-l iei direct de la importatorii de piese si uleiuri auto, nu de la magazinele de cartier, deoarece nu ai de unde sa stii cine si-a mai bagat ghiara in butoi...

Dupa ce schimbi uleiul si filtrul, daca vezi ca tot la fel e, poti incerca si un tratament de motor.

LE: Daca schimbi uleiul si zici ca cel pe care-l ai este vechi, si vrei sa-i pui unul mai de calitate, atunci sa "clatesti" nitel motorul inainte. Prima oara, inainte sa dai drumul la busonul de la baie, pune-i in motor un "Engine Cleaner" (aditiv pentru micsorarea densitatii uleiul, ca sa curga mai repede si mai mult) Vezi sa nu turezi motorul cu aditiv, sau sa-l tii mai mult de 5 minute pornit. Apoi dai drumul la uleiul care-l ai acuma (cu tot cu aditiv), ii pui un ulei semi-sintetic (curat, fara nici un aditiv), cel mai ieftin posibil, lasi motorul la relanti cam 10-15 minute, apoi dai drumul la ulei (cu siguranta, va fi tot aproape negru). Abia dupa ce se goleste tot, poti sa pui uleiul bun.
Atentie cand pui aditivul de curatat motorul, masina sa fie pornita undeva in exterior sau in spatiu bine aerisit, deoarece degaja gaze si mirosuri foarte urate... (ceva gen diluant).

Bafta maxima !

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori