Pagina 1 din 2

Scris: Joi Aug 05, 2010 5:01 pm
de GeKados
Salutare tuturor,


Weekend-ul trecut am fost plecat pana la mare. Intr-o seara, in timp ce ma alergam cu un Yaris intre Cap Aurora si Costinesti, am observat ca in momentul in care ii dau talpa scoate cam mult fum, parca mai mult decat pana acum (sau poate mi s-o fi parut mie). La mers normal si stationare nu se vede pic de fum.
In rest masina merge ca si pana acum: ok (fara pierderi de putere, zgomote sau alte chestii).
Fumul nu e nici alb nici foarte negru.
Rog posesorii de colt diesel sa-mi raspunda la urmatoarea intrebare: la voi cum este?


Multumesc

Scris: Joi Aug 05, 2010 5:04 pm
de metal_militia
O forjezi? Daca nu, ar trebui Daca se merge subturat cu un turbo diesel se acumuleaza calamina pe evacuare si cand o calci, incepe turbina sa sufle afara depunerile astea negricioase.

Scris: Joi Aug 05, 2010 5:10 pm
de GeKados
Eu abordez cam 2 stiluri de condus:

1. Schimbat undeva in plaja de turatie 2000-2500 si rulaj in plaja 1000-2300 RPM.

2. Schimbat in plaja de turatii 2500 - 3000 si rulaj in plaja 1000-2700 RPM.

De forjat nu pot sa spun ca nu o forjez (la cat de frumos se infige ma abtin f greu). Nu prea trece zi fara sa o duc putin peste 3000 RPM (merg zi de zi). Si eu m-am gandit la acelasi lucru, dar mi se pare cam ciudat sa scoata fumul de fiecare data cand o calc: de ex. sambata seara, era dupa un drum de ~300 km la turatii de peste 2800 rpm (cel putin pana la cernavoda).

Scris: Joi Aug 05, 2010 6:08 pm
de COObra
e posibil ca din cauza ca te alergai cu nenea cu yarisul, sa begi motorina nearsa pe evacuare. si de acolo fumul.
in general dieselele e facute sa fie accelerate progresiv, dar na...mai scapa piciorul pe acceleratie.

Scris: Joi Aug 05, 2010 6:32 pm
de Alex44
Eficienta scazuta a intercoolerului poate fi o cauza. Cald afara, alergat masinuta, IC mic... Atata timp cat fumul e doar la inceput cand accelerezi brusc, e ok.

Scris: Joi Aug 05, 2010 8:21 pm
de ciprian_dobretrifan
desi se poate sa ai probleme la ITP daca nu se schimba comportamentul

Scris: Joi Aug 05, 2010 9:19 pm
de andrei
Ma indoiesc, din batrani tot aud ca e normal ca dieselul sa scoata fum cand il calci. Cauzele insa nu le cunosc si nici nu m-au interesat, neavand diesel.

Scris: Joi Aug 12, 2010 2:41 pm
de speed29
Pai este normal,creste debitul de motorina si cum la noi motorina este de o calitate exceptionala...........

Scris: Joi Aug 12, 2010 4:23 pm
de cristibna
Acelasi fum il vezi si ziua ? ca daca da , e naspa , daca nu , e ok . Fumul de diesel este mai dens si in lumina farurilor noaptea se vede. Autobaza nu fumega , dar seara am impresia ca ii las intr-un nor de fum pe cei din spate cand accelerez , dar in aceleasi conditii ziua nu vad nimic in spate .

Scris: Joi Aug 12, 2010 4:31 pm
de GeKados
Va multumesc pentru raspunsuri . Nu am mai avut timp sa mai raspund din pacate.
@Cristi BNA : cam asa e si la mine. Ziua se vede f putin si numai pt putin timp la demaraj, iar noaptea am impresia ca eu las tot fumul de pe drumurile patriei.