Vreau Sa-mi Iau Un Colt Din '95 Si Am Nevoie De Niste Sfaturi.

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
vertikal
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 11, 2010 7:23 pm

Mesaj de vertikal » Mie Mai 12, 2010 3:30 pm

Salutare baieti si fete!

Am gasit un colt din 96 (modelul cu fundul mai plat, 1.3 glx, rosu, electric, cu airbag-uri) inmatriculat cu vreo 180 mii la bord (oare!) sub 2000 euro.
Arata bine, pastrat, functionabil si silentios.

Dar am un prieten care aduce masini din afara si mi-a zis ca, cu toate promisiunile proprietarului nu ai de unde sa stii
cand a fost schimbata distributia, deci trebuie s-o schimbi. Chiar si atunci cand a fost schimbata afara, turcii si rusii iti fac stampile si certificate cate doresti!
Am mai gasit niste discutii pe forum, dar nu suficient de detailate, de aia am deschis un nou topic.

Ce inseamna distributia?
Cureau si rola de intindere, sau cum imi mai zicea prietenul, inca niste roti zimtzate care sunt in motor(adica nu la vedere) si pompa de apa?
Cat costa un pentru modelul asta?
Poate cineva (service) sa-mi zica ca inca e ok sau nu distributia?

Consumabilele cat costa si care-s alea (inafara de filtru ulei si ulei)?

Prietenul imi recomanda la banii astia strict opel.
Opel, astra sau corsa si wv golf,polo are toata lumea si sunt si urate a dracu. Sau ford escort.

Poate cineva sa-mi zica (despre colt) daca e mai scump de intretinut cu mult si mai greu de gasit piese?

MERITA SA MA BAG?

Si am vazut ulei pe motor in jurul zonei unde se fixeaza delcoul, adica nu ca ar fi de la el, ci parca ar fie de pe la capacul de deasupra motorului, pata era destul de mare si se intinde pana jos.
Nu am imaginea foarte buna in memorie, pt ca am vazut-o seara, dar vreau sa-mi ziceti daca se mai intalneste problema si daca e grava.
Adica mai are si taica-mio o masina franceza si tot timpul curge ulei de pe undeva (am impresia ca intre cutie si motor sau ceva de genu) si e murdar motorul, dar el ii pune ulei si a rezolvat.
Nu ca ar pierde foarte mult ulei.

Vreau sa zic ca si de toti banii astia nu dispun, nu ca as mai avea chef sa imrumut dupa aia sa schimb aia si aia si eu nici nu am idee macar cat ar costa
ca sa stiu in ce ma bag. Nu am mai avut masina. Vreau sa-mi iau pt ca am nevoie nu doar sa ma afisez cu ea.

Cineva imi zicea ca japonezele sunt mai scumpe la piese si mai greu de gasit piesele, dar mult mai rezistente.

Dati-mi niste sfaturi si trick-uri ca sa testez una alta.
Prietenul asta imi zicea sa bag degetul in motor si sa iau de pe acolo ulei cat se poate si sa vad daca e vascos, masgos, spumos, daca e nu e de bine si ar trebui segmentat, care cica e durere mare.
Si m-a mai trimis pe la service-uri sa vb cu mecanici.

Sacrificati un pic din timpul vostru pentru o cauza nobila.
Merci mult!
O zi excelenta!

Avatar utilizator
vertikal
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 11, 2010 7:23 pm

Mesaj de vertikal » Mie Mai 12, 2010 10:28 pm

Poate suna foarte ignorant, dar am nevoie de niste sfaturi.
In 4 ore 27 de view-uri dar nimeni nu zice nik. Ceea ce dovedeste ca este un forum destul de vizitat, dar mai mult de
curiosi. (poate iese un topic informativ bun) Daca au mai fost discutii, va rog mult sa ma indrumati catre tread-urile respective!

Discutii si discutii pe toate temele, dar doar pentru colt-ul nou. Sa zica cineva ceva si pentru astia ramasi mai in urma.
Sa inteleg ca nu e asa popular colt-ul de generatie mai veche!?!

Uitati-va adanc in sufletele voastre, stiu sigur ca sunteti niste oameni foarte buni!!!
Ganditi-va la copii!!! (think of the children!!!)

Daca aveti un raspuns mai nonconformist, e binevenit pe private!

Bafta!

Avatar utilizator
Malakai
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 18, 2010 9:48 pm

Mesaj de Malakai » Mie Mai 12, 2010 10:43 pm

Oricat de fan(atic) Mitsu as fi, nu pot sa-ti recomand sa cumperi aceasta masina. Din punctul meu de vedere pot aparea probleme infinite. Masina este totusi veche, azi ai problema asta, maine alta... In schimb, pretul celui mai ieftin colt (nou-nout) cu 3 vouchere incluse este 6849?. Asta da, merita. Ce vrei tu... sincer, nu. N-ai bani ? Hm... pentru masinuta asta, merita un imprumut, chiar daca nu o vei tine de show-off. Paaarerea mea.

Bafta!

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mie Mai 12, 2010 10:49 pm

In primul rand ti-ai facut cam repede o parere despre membrii forumului. Userii posesori de colt modelul de care intrebi sunt destul de putini pe acest forum - daca nu ma insel sunt doar doi. Asta nu inseamna ce nu esti binevenit, dar nu cred ca vrei sa se trezeasca oricine sa iti dea sfaturi in necunostinta de cauza.

Despre distributie, daca nu stii cand a fost schimbata cel mai bine sa o schimbi.
Cureaua de distributie este cea care leaga arborele cotit, axele cu came si tot ea invarte si pompa de apa. Cureaua are pe o parte zimti si toate rolele care sunt invartite de ea au o pozitie anume. Nu intru in mai multe detalii. Uzura principala o reprezinta cureaua, dar pentru ca se umbla intr-o zona in care nu se fac reparatii in fiecare zi se inlocuiesc si piesele auxiliare. Pompa de apa si rola intinzatoare. Atat pompa de apa cat si rola intinzatoare s-ar putea sa pice pana sa schimbi distributia a doua oara si nu cred ca vrei asta.

O operatie de schimbare a distributiei parca ajunge in jur de 1000ron cu tot cu piese. Daca sunt care au schimbat si sunt pe langa, sa ma corectati.

Daca iei coltul s-ar putea sa gasesti piese mai greu si ceva mai scumpe, dar sigur nu vei avea nevoie de piese foarte des. Poate o sa mai primesti si alte recomandari, dar in final tu alegi. Nu cred ca poate nimeni sa zica "ia coltul ca e bun" mai ales ca e o masina SH si nu stii ce trecut ascunde.

Avatar utilizator
doza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 15, 2009 7:18 am

Mesaj de doza » Mie Mai 12, 2010 11:50 pm

Salut, cauta topicul meu de la Masina mea Mitsubishi, am un Colt din 96, GLX, 1.3 tot rosu acolo gasesti cat a costat distributia, ce contine, ce altceva am mai schimbat odata cu distributia si etc, apropo, pompa de apa nu e pe distributie deci o schimbi daca vrei

P.S. Link catre topicul meu

Daca mai ai alte intrebari ma gasesti aici noaptea

P.S.2 Da, elementele de caroserie se gasesc greu si de obicei sunt scumpe, la partea mecanica nu e scumpa dar depinde de buznarul fiecaruia, atata timp cat nu o lovesti rau e ok

Avatar utilizator
vertikal
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 11, 2010 7:23 pm

Mesaj de vertikal » Joi Mai 13, 2010 3:15 am

Hello, hello, hello!!!!
Bine ca mi-ai zis, ca am o gramada de intrebari.
Una rapida sa nu te las sa respiri: ce era cu uleiul ala pe motor, ca si la asta arata la fel, doar ca e doar in partea dreapta (cand stai cu fata la motor, aplecat peste el), parca acolo e si delcoul?

Si 2, stii cuta sau linia de pe laterala, pe langa manaerele usilor? Pai aia de la usa e cu 1,2-1,4 cm mai jos. A fost schimbata usa, nu? Da ma rog, bine ca nu e botzita.

Poate pe pm un numar de telefon ca sa si ne auzim, doar daca nu cer prea mult de la prima "intalnire"!!!

Eram dezamagit un pic, dar spre surprinderea mea exista baieti buni, doar ca au timp numai seara de discutii!
E 3 si ceva, m-am uitat pana acuma pe net la piese si poze si discutii, dar cred ca ma culc.

Merci inca o data pentru raspunsuri baieti! Sunteti ingerii mei pazitori (ca draci am cati vreti, pe ambii umeri)!!!
In mare am inteles ca sa ma abtin!

Avatar utilizator
doza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 15, 2009 7:18 am

Mesaj de doza » Joi Mai 13, 2010 3:22 am

Am si eu ulei si in partea dreapta si in partea stanga langa joja, sincer habar nam pe unde iese.
Legat de linia de la usa nu inteleg cei cu 1.2 - 1.4 cm, e mai jos cea de pe usa decat cea de pe restu masini sau cum !?
Legat de telefon o sa iti las numarul dar tine cont ca eu sunt noaptea online deci ziua dorm asa ca daca dai un sms inainte e perfect

Avatar utilizator
vertikal
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 11, 2010 7:23 pm

Mesaj de vertikal » Joi Mai 13, 2010 5:20 pm

Da. Aia de pe usa este mai jos, si anuma capatul din spate, la imbinarea cu aripa/partea din spate, dar usa in ansamblu e la locul ei, sus (partea cu geamul) creaza un pic impresia ca nu s-ar lipi total.
Dar nu ploua in ea, nu vajaie, deci cred ca e ok!

O sa te sun in seara asta sa stam un pic la discutie!
Deja nu mai simt asa singur pe lume!!

O intrebare pentru toata lumea: de unde fac rost de plasticurile/tablile care acopera imbinarea dintre parbriz si stalp, si continua cu laterala parbrizului si pe cupola masinii? Si cat costa? La asta nush ce dracu s-a intamplat dar pe stanga lipseste cu desavarsire, iar pe dreapta nu este vreo jumate de metru pe sus pe cupola. Dezmembrari nu cred ca gasesc, tinand cond ca sunt foarte rare.

Avatar utilizator
Puiu
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 07, 2010 9:27 pm

Mesaj de Puiu » Sâm Mai 15, 2010 10:26 am

[Salut,
Am si eu o masina ca a ta, mitsu colt 1,3L 55kw. ce-ti pot spune este ca am schimbat in felul urmator:

- distributie - curea goodyear 80lei +rola japan parts 220lei - manopera 200lei la mecanicul de la mitsubishi inafara orelor de program - si din cate mi-a zis mecanicul pompa de apa nu e pe distributie deci nu trebuie neaparat schimbata

- curea alternator goodyear 60lei + curea accesorii goodyear 80lei - manopera inclusa in pretul distributiei

- ulei Q8 10w40, recomandat de cativa mecanici, prieteni de ai mei, printre singurele uleiuri care sun fabricate acolo unde scrie pe eticheta (made in belgium parca) nu chestii de genul made in UE - schimbul facut de catre mine

- bujii BERU cu (4 elementi) 80lei toate 4 - pe cutie scria made in france - manopera 20lei

Ca si aspect nu te necaji, "orice tabla se indreapta" cu conditia sa nu coste prea mult, atat cat una noua.

Pete de ulei la motor nu am insa garnitura de la capacul motorului unde spui tu ca se vede ulei o poti schimba singur- cumperi una noua, desfaci suruburile si inlocuiesti, ce pret are garnitura nu stiu.

Iti recomand un site www.ingaraj.ro si de aici te poti orienta in privinta preturilor, cam la 90% din piesele din care e facuta masina.(asa am facut eu)
Am vazut ca vb cu DOZA, si eu am vb cu el in legatura cu unele chestii. Daca mai ai intebari poti apela si la mine.

Te salut,
Puiu

Avatar utilizator
vertikal
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 11, 2010 7:23 pm

Mesaj de vertikal » Lun Mai 24, 2010 10:59 am

Salutare!


Am renuntat la colt-ul ala!
Am fost cu el la mecanic si l-am ridicat, am vazut larjeroanele din spate putrede, foi de rugina ca la prajiturile de la patiserie....urat. BRRRRR!
Si uleiul mirosea a benzina si era cam negrut!

Arata foarte bine, interior pastrat ziceai ca-i noua, dar mecanicii ziceau ca din cauza ca a stat de acolo si rugina.

Si m-am lasat....mai fac un ban si trec la subaru !

Salutare si merci pt atentie si ajutor!

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 24 vizitatori