Colt Ralliart

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
tchay
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 02, 2008 5:12 pm

Mesaj de tchay » Sâm Mar 06, 2010 11:59 am

A condus cineva colt-ul nou, ralliart?
Am lasat masina la service vineri si am luat la schimb o masina de drive.Am ramas impresionat de zgomotul motorului(ce-i drept n-am mers nici cu czt inainte), iar cutia de viteze e de vis fata de asta de pe colt 2008.
Recomand calduros macar un drive cu aceasta mica bestie

Avatar utilizator
Danyutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Noi 17, 2008 10:14 pm

Mesaj de Danyutz » Sâm Mar 06, 2010 12:02 pm

E bine a?

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Sâm Mar 06, 2010 12:07 pm

Avem un coleg (si de-al tau de munca de-altfel) care detine asa ceva. Arunca un ochi la Jurnalul de Bord si o gasesti repede. Vei vedea si acolo impresii despre ea

Avatar utilizator
ligla
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 29, 2008 8:34 pm
Contact:

Mesaj de ligla » Sâm Mar 06, 2010 1:41 pm

hai ca m-am dat si eu putin ieri ..yami..yami..yami..
am reusit sa urc "putin" consumul si sa ma harjonesc cu un nissan patrol..de vis cum zice colegul de mai sus

Avatar utilizator
Danyutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Noi 17, 2008 10:14 pm

Mesaj de Danyutz » Sâm Mar 06, 2010 2:42 pm

daca nu se stabilizeaza consumul, sau daca ia talpa dupa ce se incalzeste motorul, imediat sare consumul. Dar daca umbli o perioada cu masina si ramane fix consumul(adica, nu mai scade nicicum), atunci nu mai creste ca prostu, pana la 2 cifre

Stie sa consume si de oras daca trebuie.

Avatar utilizator
ligla
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 29, 2008 8:34 pm
Contact:

Mesaj de ligla » Sâm Mar 06, 2010 3:53 pm

pai daca toti merg in stilul meu cu siguranta ca nu stai sub 2 cifre..

Avatar utilizator
Danyutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Noi 17, 2008 10:14 pm

Mesaj de Danyutz » Sâm Mar 06, 2010 4:18 pm

De-ai pune din buzunarul tau .. nu cred ca ai mai sta la 2 cifre

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mar Iul 13, 2010 9:44 pm

QUOTE A condus cineva colt-ul nou, ralliart?

Drive test: Mitsubishi Colt Ralliart

?n timpul celui de-al doilea Război Mondial, Mitsubishi fabrica avioane pentru Armata Imperială. Unul dintre acestea se numea A6M , dar Aliaţii ?i spuneau Zero sau Zeke. Acum, Mitsubishi fabrică automobile şi autovehicule comerciale, dar fără vreo intenţie de război. Cum spiritul de luptă din sufletul japonezilor nu a murit ?nsă odată cu ?nfr?ngerea suferită ?n război, Mitsubishi fabrică versiuni de competiţie ale modelelor sale pentru cei cu s?ngele fierbinte. Una dintre aceste versiuni se numeşte Ralliart şi vine ?n gama lui Colt. Am petrecut un weekend alături de acest model.

Motor / Transmisie
Turbo MIVEC. Asta scrie pe capacul motorului lui Colt Ralliart. Vorbim de un motor de 1.468 centimetri cubi supraalimentat cu o turbină care dezvoltă 150 CP la 6.000 rpm şi 210 Nm la 3.500 rpm. E suficient să vă pună s?ngele ?n mişcare, chiar dacă vorbim de o transmisie manuală cu doar cinci trepte ? lucru care sună ciudat la prima vedere. Pe de o parte, Colt Ralliart este unul dintre puţinele modele de performanţă din segment cu transmisie manuală cu cinci trepte, deoarece rivalii oferă fie o cutie manuală cu şase trepte, fie una DSG cu şapte rapoarte. Cei de la Suzuki vin cu aceeaşi filozofie, oferind o transmisie cu cinci trepte pentru Swift Sport GTI. Pe de altă parte, nici versiunea cu transmisie manuală a lui Lancer Ralliart sau chiar Lancer Evolution nu beneficiază de o transmisie manuală cu şase rapoarte, semn că inginerii Mitsubishi ştiu ceva ce nu ştiu şi ceilalţi. Cum se comportă perechea motor-transmisie? Impresionant de bine ar fi răspunsul scurt. Mai pe larg, cutia de viteze este suficient de lungă ?nc?t să nu fim deranjaţi de sunetul motorului la un drum lung şi să nu ne obosim prea mult cu schimbatul treptelor ?n traficul urban, dar nu este at?t de lungă ?nc?t să perturbe acceleraţia de la 0 la 100 km/h. Am fi preferat o timonerie ceva mai precisă şi ceva ?mbunătăţiri care să permită schimbări de trepte ?ntr-o manieră sportivă. Ne referim aici la faptul că transmisia tinde să agaţe, ?n special la treapta a doua, iar marşarierul nu este protejat cu un sistem care să prevină cuplarea accidentală ?n cazul unei retrogradări eşuate din treapta cinci ?n treapta patru. Pedala de ambreiaj este prea dură şi oboseşte şoferul ?n traficul urban, deşi struneşte cum trebuie cei 210 Nm ai lui Colt Ralliart. Reprizele sunt bune spre foarte bune, motorul acceler?nd ca o unitate aspirată de 2.0 litri ?ncep?nd cu 2.500 rpm şi ?ntr-un mod exploziv ?ncep?nd cu 3.500 rpm. Am fi dorit şi c?teva indicatoare analog care să ne arate temperatura de ulei, temperatura apei, presiunea uleiului şi presiunea furnizată de turbină, dar Mitsubishi a renunţat ?n dotarea lui Colt Ralliart p?nă şi la computerul de bord, iar temperatura scăzută a apei este semnalizată doar de un martor de culoare albastră ?n bord.

Consum
Odată cu achiziţia unui model sportiv de clasă mică, rezervorul acestuia se va goli rapid. E un soi de axiomă. Cu toate acestea, cei de la Mitsubishi vor să ne contrazică ?n legătură cu acest aspect, anunţ?nd un consum urban de 8.6 litri la sută şi un consum extraurban de 5.7 litri. Rezervorul de carburant are o capacitate de 47 de litri, iar aceştia sunt prezentaţi ?n bord sub forma a opt linii pe un afişaj digital. Fiecare linuţă reprezintă aproximativ cinci litri de carburant şi viteza cu care acesta este consumat este legată foarte str?ns de modul ?n care este condus Colt Ralliart. ?n comparaţie cu rivalii săi din segment, Colt se clasează pe la jumătatea clasamentului din punctul de vedere al consumului. Astfel, modelul cu cel mai ridicat consum de carburant anunţat este Opel Corsa GSi, cu 6.4 litri la sută ?n regim extraurban şi 10.5 ?n regim urban. Cel mai economic model pare să fie Skoda Fabia RS, care consumă 5.2 litri la sută ?n regim extra-urban şi 7.7 ?n regim urban. Pe locul doi vine Seat Ibiza FR, cu 5.3% ?n mediul extra-urban şi 8.1% ?n mediul urban. Locul patru ?i revine lui Mitsubishi Colt Ralliart, ?n timp ce locul al cincilea ?i aparţine lui Suzuki Swift Sport GTI, care anunţă şase litri la sută ?n regim extra-urban şi 8.7 litri la sută ?n regim urban. ?n decursul testului nostru am ?ntregistrat un consum de 11% ?n regim urban cu un stil de conducere temperat, care a urcat la 13.5% ?n cazul unui trafic aglomerat, cu multe staţionări. Cutia de viteze este surprinzător de lungă ?n treapta a cincea: ?n cazul rulării cu 3.500 rpm, vitezometrul afişează 120 km/h, viteză care urcă rapid cu ?ncă 30 km/h dacă acul turometrului urcă la 4.500 rpm. Colt Ralliart are un indicator pentru recomandarea schimbării treptelor de viteză. Nu este ?nsă vorba de unul care să te ducă la performanţe maxime, cum are Clio RS, ci unul care te ?nvaţă să fii mai econom.

Performanţe
Colt Ralliart se numără printre cele mai performante modele de p?nă ?n 180 CP din segmentul său. Singurul rival care ?l surclasează la accelerarea de la 0 la 100 km/h este Skoda Fabia RS, care dezvoltă cu 30 CP ?n plus şi beneficiază de aportul unei transmisii DSG cu şapte rapoarte, elemente care ajută modelul ceh să accelereze de la 0 la 100 km/h ?n 7.3 secunde. Subcompacta de performanţă de la Mitsubishi accelerează de la 0 la 100 km/h ?n 7.5 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 210 km/h. La acest capitol, modelul japonez este egalat de Corsa GSi şi depăşit cu 1 km/h de Ibiza FR şi cu 14 km/h de Fabia RS.

Interior
Probabil că echipa care s-a ocupat de dezvoltarea lui Colt Ralliart a investit o bună parte din fondurile disponibile ?n trenul de propulsie şi ?n suspensie. Astfel s-ar putea explica calitatea inferioară a materialelor de la interior ?n comparaţie cu rivalii din segment, ?n special atunci c?nd vine vorba de consola centrală, de bord şi de feţele uşilor. Nivelul la care se situează calitatea materialelor este cel pe care ni-l oferă modelele provenite din Coreea de Sud, nu cel oferit de rivalii niponi care au un preţ de achiziţie similar. Fie ne aşteptam noi la ceva mai mult de la acest model ?n urma impresiei bune pe care ne-au lăsat-o Lancer Ralliart şi Lancer Sportback, fie concurenţa oferă materiale superioare. Probabil ambele. Nu ne-a plăcut nici manşonul schimbătorului de viteze, realizat dintr-un cauciuc siliconat. Trec?nd la o notă pozitivă, scaunele oferă o susţinere bună iar pielea de pe volan pare să fie cel mai bun material prezent ?n habitaclul acestui model. Integrarea comenzilor a fost realizată ?n c?t mai puţine butoane, dar ergonomia nu a fost ?mbunătăţită simţitor graţie acestui aspect. Portbagajul oferă doar 155 de litri, volum rezonabil pentru segmentul supermini, dar prea mic pentru o subcompactă. Bancheta din spate este şi ea rezonabilă ?n ceea ce priveşte spaţiul, dar confortul la drum lung este o afirmaţie valabilă doar pentru patru pasageri ? situaţie tipică pentru clasa mică. Antifonarea este mai mult dec?t potrivită pentru un model cum este Colt Ralliart.

Preţ de achiziţie
Colt Ralliart are un preţ de pornire de 14.280euro (fără TVA). Acesta este semnificativ mai redus ?n comparaţie cu rivali precum Corsa GSi, Ibiza FR şi Fabia RS. Singurul model din comparaţia noastră care este mai ieftin dec?t Colt Ralliart este Suzuki Swift Sport, care are un preţ de pornire de 12.184euro (fără TVA). Cu TVA inclus, Mitsubishi Colt Ralliart costă aproximativ 17.300euro. Astfel, este cu aproape 1.000euro mai ieftin dec?t Opel Corsa GSi şi cu peste 2.000euro mai ieftin dec?t Skoda Fabia RS. Nu trebuie să uităm faptul că un Renault Clio de 200 CP realizat de inginerii RenaultSport costă 19.540euro (DDP), ceea ce ?nseamnă că primiţi 50 CP ?n plus şi şase trepte pentru o diferenţă ceva mai mare de 2.000euro. Fiind vorba de modele mai ieftine de 20.000euro, diferenţa este mai mare de 10% din preţul de achiziţie, deci departajarea se poate face cu mare uşurinţă din pricina diferenţei importante de bani. Spre comparaţie, Opel Corsa GSi porneşte de la 18.300euro (DDP), iar Seat Ibiza FR pleacă de la 18.970euro (DDP).

Siguranţă
EuroNCAP nu a testat ?ncă generaţia actuală a lui Colt conform noilor criterii intrate ?n vigoare ?n 2009. ?n 2005, modelul a obţinut patru stele la testele de impact, dar inginerii japonezi au operat apoi o serie de ?mbunătăţiri la nivelul siguranţei care nu au fost testate ?ncă de organismul european independent. Modelul beneficiază de ABS, EBD, Brake Assist, airbag-uri frontale pentru şofer şi pasager, sistem M-ASTC de control activ al stabilităţii şi tracţiunii, airbag-uri cortină şi discuri de fr?nă pe spate.

Ţinută de drum
Suspensia lui Colt Ralliart este realizată de aceiaşi ingineri care au creat p?nă nu de cur?nd modelele de competiţie ale defunctei divizii Ralliart. Cunoştinţele acestora ies ?n evidenţă clar ?n comportamentul lui Colt, modelul dovedindu-se a fi extrem de stabil, fără să fie nevoie de o suspensie extrem de dură care să taie din confortul oferit pasagerilor. Aşadar, imperfecţiunile drumurilor mioritice sunt absorbite cu uşurinţă, ?n timp ce ţinuta de drum stă la cote ?nalte. Sistemul de control al stabilităţii nu poate fi dezactivat complet, dar trebuie să remarcăm aderenţa de care dă dovadă puntea faţă chiar şi pe asfalt ud, sistemul de control al tracţiunii av?nd un rol important ?n acest sens fără să taie din demaraj. Fenomenul de torque steer este aproape insesizabil, fie datorită suspensiei inteligente, fie mulţumită durităţii volanului, care ?şi menţine fermitatea indiferent de viteză. Desigur, este sesizată o tendinţă subtilă de mişcare a volanului la acceleraţii puternice, dar aceasta este minimă şi chiar scuzabilă dat fiind faptul că acest model are tracţiune faţă.

Vizibilitate
?n timp ce oglinzile laterale şi oglinda centrală oferă un nivel de vizbilitate bun, montantul A ?ncurcă şoferul la virajele str?nse şi ?n alte momente delicate. Cele două geamuri triunghiulare amplasate l?ngă montanţii A ajută, dar asta nu ?nseamnă că nu veţi fi nevoiţi să vă mişcaţi capul ceva mai mult dec?t de obicei pentru a observa unde se află pietonii care au ?nceput trecerea pe partea st?ngă a drumului, spre exemplu. Acest lucru duce la creşterea gradului de atenţie pe care trebuie să o aibă şoferul, pentru evitarea unor situaţii imprevizibile.

Tehnologie
Colt Ralliart beneficiază de senzori de ploaie şi lumină, cruise control cu comenzi pe volan, sistem audio cu şase difuzoare şi comenzi pe volan şi alte elemente utile, cum ar fi conector AUX pentru sistemul audio şi o funcţie Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil la sistemul audio al vehiculului. Un mare minus al acestui model este lipsa unui computer de bord care să afişeze consumul ?nregistrat şi autonomia, o alegere ciudată ?n condiţiile ?n care generaţia precedentă beneficia de această funcţie.

Design
Mitsubishi Colt are un design destul de agresiv, fie că vorbim sau nu de versiunea Ralliart. Deşi nu se distinge de celelalte modele din gamă la fel de uşor ca ?n cazul lui Lancer Ralliart, cunoscătorii vor observa imediat puţinele diferenţe la nivel estetic dintre un Colt obişnuit şi un Ralliart. Pe l?ngă nuanţa de vopsea deosebită oferită ?n standard, avem de a face şi cu un set de jante de aliaj uşor şi de o suspensie care oferă o gardă la sol mai redusă. Două sigle Ralliart completează diferenţele prezentate de această versiune ?n raport cu restul gamei Colt.
Sursa


Avatar utilizator
stu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Ian 20, 2010 4:03 pm

Mesaj de stu » Mie Aug 18, 2010 4:33 pm

se pare ca n-au gasit ei butonul de consum si autonomie dar are si din ala

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori