Pagina 1 din 4
Scris: Joi Ian 07, 2010 11:29 am
de marocanu2009
Colt-ul nu inceteaza sa ma uimeasca.Azi mi-a mai facut o surpriza (neplacuta).Stateam la semafor si dau sa deschid geamul.Brusc se opreste motorul urmat de aprinderea tuturor semnalelor pe bord(cum apar cand dai drumu la masina).Am oprit frumos masina, am lasat-o o secunda si am reponit-o.Intre timp am fost la Bucuresti si m-am si intors, faza nu s-a mai repetat......Ce ar putea fi? Sa fi fost bateria descarcata???
Scris: Joi Ian 07, 2010 11:47 am
de cix
De la baterie nu e sigur. In timp ce motorul e pornit nu este folosit curent din baterie. Se poate sa fie o problema de alimentare sau de aprindere. Se poate sa fie chiar un pic de apa in benzina, dar in conditiile astea ar fi trebuit sa mearga masina foarte rau, nu doar sa se opreasca. Sigur nu erai cu masina in viteza si ai ridicat ambreiajul? Daca e o problema se va mai repeta, iar la un moment dat o sa devina evidenta.
Scris: Joi Ian 07, 2010 12:34 pm
de VooN
Cand pornesti un consumator de obicei se simte o variatie a turatiei. Pana la oprirea motorului e cale lunga insa.
Ciudat de suspect Sa ne spui dc se mai intampla . Tot pe ambreiaj as zice si eu ca sta rezultatul - poate ai uitat ca esti in viteza
Scris: Joi Ian 07, 2010 1:05 pm
de alexutzu
Mai poti incerca sa verifici bujiile, dar in masura de 99% era masina in viteza si nu ti-ai dat seama. Asa cum a spus si cix poti exclude din start partea cu bateria.
Scris: Joi Ian 07, 2010 4:16 pm
de marocanu2009
Asta am zis si eu.Dar eram la punctul mort si in general daca ar fi fost sa se intample sa uit sa scot din viteza se aprindeau doar martorul de ulei cel de motor si bateria.Acum s-au aprins toate, ca atunci cand bagi cheia in contact si dai drumul la masina, la prima cheie se aprind toti martorii si se sting pe rand
Scris: Joi Ian 07, 2010 5:20 pm
de cix
Eu stiu ca si daca opresti motorul fortat prin ridicarea brusca a ambreiajului se aprind toate beculetele, dar nu am mai incercat demult . Oricum e usor sa iti dai seama daca s-a oprit motorul din cauza asta pentru ca tu ai ridicat piciorul de pe ambreiaj, nu altcineva. Daca e din alta cauza, eu zic sa o lasi pe seama combustibilului minunat din tara noastra si sa iti faci probleme doar daca o sa mai faca si alta data, mai ales dupa ce realimentezi.
Scris: Joi Ian 07, 2010 5:21 pm
de alexio
Am patit si eu de curand sa moara motorul. Dupa un drum de 200km am oprit sa las pe cineva, am repornit motorul am aprins farurile, apas acceleratia si nimic... Ma uit la bord si erau aprinse 2 becuri: ulei si baterie. I-am mai dat o cheie si a mers ok, de atunci eu banuiesc bujiile, am 60000km si nu le-am schimbat, la revizii mi-au zis ca nu trebuie inca "daca porneste ie bune"
Scris: Joi Ian 07, 2010 5:54 pm
de marocanu2009
Cand am patit faza mai aveam cam un sfert de rezervor de benzina.Avusesem rezervor plin cu acelasi tip de benzina(EFIX de la Rompetrol).Oricum e foarte usor sa iti dai seama daca ai benzina buna sau nu eu in general pe treapta a 3-a vad. Daca nu se duce mai mult de 120 e clar.Intre timp am realimentat, faza nu s-a mai repetat(am facut drum Bucuresti-Ploiesti dus-intors).Ceea ce este interesant este ca acest fenomen s-a petrecut in momentul in care am actionat geamul electric.A fost ca si cum as fi avut o pana de curent...Lumina de pe bord a facut ca un bec din casa cand sunt variatii de tensiune
Scris: Vin Ian 08, 2010 9:28 am
de Danyutz
Sa faca asa cu Efix? d-ala pun si eu acum pe timp de iarna, ca nu primeste masina cox .. prea tare, ca sa pun alta CO.
Scris: Vin Ian 08, 2010 9:43 am
de cozmin_t
Scuze ca ma bag si eu.
E posibil sa fie de la baterie.
In principiu, asa cum a spus cineva atunci cand este motorul pornit, consumatorii sunt alimentati de la alternator.
Dar la pornire bateria este consumata destul de mult, iar alternatorul va genera mai mult pentru incarcare.
Daca mai sunt porniti si alti consumatori mari: AC, climatizare, dezaburire geamuri, proiectoare, faruri, la deschiderea geamurilor motorul de actionare a geamurilor consuma destul curent (similar cu manevrarea volanului)
Daca ai plecat de putin timp turatia a scazut (motorul s-a incalzit) dar alternatorul solicita putere pentru consumatori.
Asa ca un consumator major, face ca alternatorul sa actioneze ca o frana pe motor, la actionarea geamurilor.
Se vede si cand esti parcat seara, deschizi luminile de la plafon si cu motorul oprit, inchizi usile centralizat. lumina va scadea un pic, apoi isi va reveni.
Daca si bateria este un pic solicitata si necesita incarcare.... :
Dar inca o data scuze, toate aceste deductii sunt de bun simt si nu au o baza foarte solida din punct de vedere tehnic.