Oprire Brusca Motor

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
marocanu2009
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 23, 2009 8:36 pm

Mesaj de marocanu2009 » Joi Ian 07, 2010 11:29 am

Colt-ul nu inceteaza sa ma uimeasca.Azi mi-a mai facut o surpriza (neplacuta).Stateam la semafor si dau sa deschid geamul.Brusc se opreste motorul urmat de aprinderea tuturor semnalelor pe bord(cum apar cand dai drumu la masina).Am oprit frumos masina, am lasat-o o secunda si am reponit-o.Intre timp am fost la Bucuresti si m-am si intors, faza nu s-a mai repetat......Ce ar putea fi? Sa fi fost bateria descarcata???

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Joi Ian 07, 2010 11:47 am

De la baterie nu e sigur. In timp ce motorul e pornit nu este folosit curent din baterie. Se poate sa fie o problema de alimentare sau de aprindere. Se poate sa fie chiar un pic de apa in benzina, dar in conditiile astea ar fi trebuit sa mearga masina foarte rau, nu doar sa se opreasca. Sigur nu erai cu masina in viteza si ai ridicat ambreiajul? Daca e o problema se va mai repeta, iar la un moment dat o sa devina evidenta.

Avatar utilizator
VooN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 21, 2008 6:00 pm

Mesaj de VooN » Joi Ian 07, 2010 12:34 pm

Cand pornesti un consumator de obicei se simte o variatie a turatiei. Pana la oprirea motorului e cale lunga insa.
Ciudat de suspect Sa ne spui dc se mai intampla . Tot pe ambreiaj as zice si eu ca sta rezultatul - poate ai uitat ca esti in viteza

Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Joi Ian 07, 2010 1:05 pm

Mai poti incerca sa verifici bujiile, dar in masura de 99% era masina in viteza si nu ti-ai dat seama. Asa cum a spus si cix poti exclude din start partea cu bateria.

Avatar utilizator
marocanu2009
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 23, 2009 8:36 pm

Mesaj de marocanu2009 » Joi Ian 07, 2010 4:16 pm

Asta am zis si eu.Dar eram la punctul mort si in general daca ar fi fost sa se intample sa uit sa scot din viteza se aprindeau doar martorul de ulei cel de motor si bateria.Acum s-au aprins toate, ca atunci cand bagi cheia in contact si dai drumul la masina, la prima cheie se aprind toti martorii si se sting pe rand

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Joi Ian 07, 2010 5:20 pm

Eu stiu ca si daca opresti motorul fortat prin ridicarea brusca a ambreiajului se aprind toate beculetele, dar nu am mai incercat demult . Oricum e usor sa iti dai seama daca s-a oprit motorul din cauza asta pentru ca tu ai ridicat piciorul de pe ambreiaj, nu altcineva. Daca e din alta cauza, eu zic sa o lasi pe seama combustibilului minunat din tara noastra si sa iti faci probleme doar daca o sa mai faca si alta data, mai ales dupa ce realimentezi.

Avatar utilizator
alexio
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 16, 2008 7:10 pm

Mesaj de alexio » Joi Ian 07, 2010 5:21 pm

Am patit si eu de curand sa moara motorul. Dupa un drum de 200km am oprit sa las pe cineva, am repornit motorul am aprins farurile, apas acceleratia si nimic... Ma uit la bord si erau aprinse 2 becuri: ulei si baterie. I-am mai dat o cheie si a mers ok, de atunci eu banuiesc bujiile, am 60000km si nu le-am schimbat, la revizii mi-au zis ca nu trebuie inca "daca porneste ie bune"

Avatar utilizator
marocanu2009
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 23, 2009 8:36 pm

Mesaj de marocanu2009 » Joi Ian 07, 2010 5:54 pm

Cand am patit faza mai aveam cam un sfert de rezervor de benzina.Avusesem rezervor plin cu acelasi tip de benzina(EFIX de la Rompetrol).Oricum e foarte usor sa iti dai seama daca ai benzina buna sau nu eu in general pe treapta a 3-a vad. Daca nu se duce mai mult de 120 e clar.Intre timp am realimentat, faza nu s-a mai repetat(am facut drum Bucuresti-Ploiesti dus-intors).Ceea ce este interesant este ca acest fenomen s-a petrecut in momentul in care am actionat geamul electric.A fost ca si cum as fi avut o pana de curent...Lumina de pe bord a facut ca un bec din casa cand sunt variatii de tensiune

Avatar utilizator
Danyutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Noi 17, 2008 10:14 pm

Mesaj de Danyutz » Vin Ian 08, 2010 9:28 am

Sa faca asa cu Efix? d-ala pun si eu acum pe timp de iarna, ca nu primeste masina cox .. prea tare, ca sa pun alta CO.

Avatar utilizator
cozmin_t
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Iul 19, 2008 5:23 pm

Mesaj de cozmin_t » Vin Ian 08, 2010 9:43 am

Scuze ca ma bag si eu.
E posibil sa fie de la baterie.
In principiu, asa cum a spus cineva atunci cand este motorul pornit, consumatorii sunt alimentati de la alternator.
Dar la pornire bateria este consumata destul de mult, iar alternatorul va genera mai mult pentru incarcare.
Daca mai sunt porniti si alti consumatori mari: AC, climatizare, dezaburire geamuri, proiectoare, faruri, la deschiderea geamurilor motorul de actionare a geamurilor consuma destul curent (similar cu manevrarea volanului)
Daca ai plecat de putin timp turatia a scazut (motorul s-a incalzit) dar alternatorul solicita putere pentru consumatori.
Asa ca un consumator major, face ca alternatorul sa actioneze ca o frana pe motor, la actionarea geamurilor.
Se vede si cand esti parcat seara, deschizi luminile de la plafon si cu motorul oprit, inchizi usile centralizat. lumina va scadea un pic, apoi isi va reveni.
Daca si bateria este un pic solicitata si necesita incarcare.... :

Dar inca o data scuze, toate aceste deductii sunt de bun simt si nu au o baza foarte solida din punct de vedere tehnic.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori