Oprire Brusca Motor
- marocanu2009
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Dec 23, 2009 8:36 pm
Colt-ul nu inceteaza sa ma uimeasca.Azi mi-a mai facut o surpriza (neplacuta).Stateam la semafor si dau sa deschid geamul.Brusc se opreste motorul urmat de aprinderea tuturor semnalelor pe bord(cum apar cand dai drumu la masina).Am oprit frumos masina, am lasat-o o secunda si am reponit-o.Intre timp am fost la Bucuresti si m-am si intors, faza nu s-a mai repetat......Ce ar putea fi? Sa fi fost bateria descarcata???
De la baterie nu e sigur. In timp ce motorul e pornit nu este folosit curent din baterie. Se poate sa fie o problema de alimentare sau de aprindere. Se poate sa fie chiar un pic de apa in benzina, dar in conditiile astea ar fi trebuit sa mearga masina foarte rau, nu doar sa se opreasca. Sigur nu erai cu masina in viteza si ai ridicat ambreiajul? Daca e o problema se va mai repeta, iar la un moment dat o sa devina evidenta.
- marocanu2009
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Dec 23, 2009 8:36 pm
Asta am zis si eu.Dar eram la punctul mort si in general daca ar fi fost sa se intample sa uit sa scot din viteza se aprindeau doar martorul de ulei cel de motor si bateria.Acum s-au aprins toate, ca atunci cand bagi cheia in contact si dai drumul la masina, la prima cheie se aprind toti martorii si se sting pe rand
Eu stiu ca si daca opresti motorul fortat prin ridicarea brusca a ambreiajului se aprind toate beculetele, dar nu am mai incercat demult . Oricum e usor sa iti dai seama daca s-a oprit motorul din cauza asta pentru ca tu ai ridicat piciorul de pe ambreiaj, nu altcineva. Daca e din alta cauza, eu zic sa o lasi pe seama combustibilului minunat din tara noastra si sa iti faci probleme doar daca o sa mai faca si alta data, mai ales dupa ce realimentezi.
Am patit si eu de curand sa moara motorul. Dupa un drum de 200km am oprit sa las pe cineva, am repornit motorul am aprins farurile, apas acceleratia si nimic... Ma uit la bord si erau aprinse 2 becuri: ulei si baterie. I-am mai dat o cheie si a mers ok, de atunci eu banuiesc bujiile, am 60000km si nu le-am schimbat, la revizii mi-au zis ca nu trebuie inca "daca porneste ie bune"
- marocanu2009
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Dec 23, 2009 8:36 pm
Cand am patit faza mai aveam cam un sfert de rezervor de benzina.Avusesem rezervor plin cu acelasi tip de benzina(EFIX de la Rompetrol).Oricum e foarte usor sa iti dai seama daca ai benzina buna sau nu eu in general pe treapta a 3-a vad. Daca nu se duce mai mult de 120 e clar.Intre timp am realimentat, faza nu s-a mai repetat(am facut drum Bucuresti-Ploiesti dus-intors).Ceea ce este interesant este ca acest fenomen s-a petrecut in momentul in care am actionat geamul electric.A fost ca si cum as fi avut o pana de curent...Lumina de pe bord a facut ca un bec din casa cand sunt variatii de tensiune
Scuze ca ma bag si eu.
E posibil sa fie de la baterie.
In principiu, asa cum a spus cineva atunci cand este motorul pornit, consumatorii sunt alimentati de la alternator.
Dar la pornire bateria este consumata destul de mult, iar alternatorul va genera mai mult pentru incarcare.
Daca mai sunt porniti si alti consumatori mari: AC, climatizare, dezaburire geamuri, proiectoare, faruri, la deschiderea geamurilor motorul de actionare a geamurilor consuma destul curent (similar cu manevrarea volanului)
Daca ai plecat de putin timp turatia a scazut (motorul s-a incalzit) dar alternatorul solicita putere pentru consumatori.
Asa ca un consumator major, face ca alternatorul sa actioneze ca o frana pe motor, la actionarea geamurilor.
Se vede si cand esti parcat seara, deschizi luminile de la plafon si cu motorul oprit, inchizi usile centralizat. lumina va scadea un pic, apoi isi va reveni.
Daca si bateria este un pic solicitata si necesita incarcare.... :
Dar inca o data scuze, toate aceste deductii sunt de bun simt si nu au o baza foarte solida din punct de vedere tehnic.
E posibil sa fie de la baterie.
In principiu, asa cum a spus cineva atunci cand este motorul pornit, consumatorii sunt alimentati de la alternator.
Dar la pornire bateria este consumata destul de mult, iar alternatorul va genera mai mult pentru incarcare.
Daca mai sunt porniti si alti consumatori mari: AC, climatizare, dezaburire geamuri, proiectoare, faruri, la deschiderea geamurilor motorul de actionare a geamurilor consuma destul curent (similar cu manevrarea volanului)
Daca ai plecat de putin timp turatia a scazut (motorul s-a incalzit) dar alternatorul solicita putere pentru consumatori.
Asa ca un consumator major, face ca alternatorul sa actioneze ca o frana pe motor, la actionarea geamurilor.
Se vede si cand esti parcat seara, deschizi luminile de la plafon si cu motorul oprit, inchizi usile centralizat. lumina va scadea un pic, apoi isi va reveni.
Daca si bateria este un pic solicitata si necesita incarcare.... :
Dar inca o data scuze, toate aceste deductii sunt de bun simt si nu au o baza foarte solida din punct de vedere tehnic.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 44 vizitatori