Scris: Dum Iun 14, 2009 11:40 pm
Saptamana aceasta Coltul meu (de fapt al sotiei mele, incepatoare) a primt incaltari noi 205/50 R15 (jante + anvelope), nu pt. ca cele anterioare, originale 205/45 R16 ar fi fost foarte vechi (doar 1000 km), ci din urmatoarele motive:
- pt. drumurile patriei noastre am dorit niste anvelope cu talon mai mare, atat pt. confort cat si pt. a scadea uzura anvelopei;
- preturile unei jante de 16'' si al unei anvelope 205/45 R16 sunt destul de mari.
Asa ca m-am pus pe studiu si am ajuns la concluzia ca cea mai potrivita anvelopa ar fi 205/50 R15. Dupa cum se vede din poza cu comparatiile intre anvelope, 205/50 R15 se incadreaza din punct de vedere al diametrului total si al diferentei de viteza intre cele doua anvelope care se gasesc in mod obisnuit pe Colt-uri, din fabrica: 205/45 R16 si 195/50 R15 (ambele trecute in C.IV.-ul masinii mele), mai aproape de prima (pe care o aveam si eu pe masina de la dealer). Avantajul principal e ca talonul a crescut cu 1 cm.
M-am dus la RAR pt. omologare (desi anvelopele nu mai apar in noile certificate de inmatriculare) pt. a evita orice problema. Dupa ce un ageamiu de acolo m-a purtat cu vorba si m-a pus pe drumuri de vreo 4-5 ori, in asteptarea unei spagi pe care oricum aveam de gand sa i-o dau daca se purta frumos, am reusit, cu sprijinul altui inginer (care se saturase de insistentele mele) sa le trec in C.I.V. Le-am inchis gura in momentul in care le-am aratat un TUV nemtesc pt. 205/50 R15 exact pe modelul meu de masina:
http://www.aez-wheels.com/certificates/ ... 985548.pdf
Apoi am comandat jante de aliaj de 15'' Dezent V Dark (80 Euro/buc) si anvelope Goodyear Eagle NCT 5 (350 RON/buc), pe care le puteti vedea in pozele urmatoare. Intra-adevar confortul a crescut. Parca un pic volanul e mai greu la virarea pe loc.
Urmatorul pas pe care vreau sa-l fac e sa-i montez un scut motor si sa-i cumpar niste jante de tabla pt. iarna. Stie cineva unde pot gasi jante de tabla?
Si mai vreau sa-i cumpar o roata de rezerva de dimensiuni reduse, dar aici am o mare dilema. Am vazut la versiunea Ralliart care vine cu aceleasi roti cu care a venit a mea (205/45 R16) ca se da roata de rezerva de dimensiuni reduse T115/70 D15 (oare de la ce vine acel "D" ?). Dupa calculele mele imi iese insa o diferenta de diametru de aprox. 5 cm intre ele (vezi pozele cu calculul); nu pot intelege cum sa mergi cu o asemenea roata de rezerva. Mai potrivita mi s-a parut T125/70 D16 pe care am gasit-o la Mazda. As ruga pe cineva care are rezerva T115/70 D15 sa faca o masuratoare si sa-mi spuna si mie cat este diametrul exact.
- pt. drumurile patriei noastre am dorit niste anvelope cu talon mai mare, atat pt. confort cat si pt. a scadea uzura anvelopei;
- preturile unei jante de 16'' si al unei anvelope 205/45 R16 sunt destul de mari.
Asa ca m-am pus pe studiu si am ajuns la concluzia ca cea mai potrivita anvelopa ar fi 205/50 R15. Dupa cum se vede din poza cu comparatiile intre anvelope, 205/50 R15 se incadreaza din punct de vedere al diametrului total si al diferentei de viteza intre cele doua anvelope care se gasesc in mod obisnuit pe Colt-uri, din fabrica: 205/45 R16 si 195/50 R15 (ambele trecute in C.IV.-ul masinii mele), mai aproape de prima (pe care o aveam si eu pe masina de la dealer). Avantajul principal e ca talonul a crescut cu 1 cm.
M-am dus la RAR pt. omologare (desi anvelopele nu mai apar in noile certificate de inmatriculare) pt. a evita orice problema. Dupa ce un ageamiu de acolo m-a purtat cu vorba si m-a pus pe drumuri de vreo 4-5 ori, in asteptarea unei spagi pe care oricum aveam de gand sa i-o dau daca se purta frumos, am reusit, cu sprijinul altui inginer (care se saturase de insistentele mele) sa le trec in C.I.V. Le-am inchis gura in momentul in care le-am aratat un TUV nemtesc pt. 205/50 R15 exact pe modelul meu de masina:
http://www.aez-wheels.com/certificates/ ... 985548.pdf
Apoi am comandat jante de aliaj de 15'' Dezent V Dark (80 Euro/buc) si anvelope Goodyear Eagle NCT 5 (350 RON/buc), pe care le puteti vedea in pozele urmatoare. Intra-adevar confortul a crescut. Parca un pic volanul e mai greu la virarea pe loc.
Urmatorul pas pe care vreau sa-l fac e sa-i montez un scut motor si sa-i cumpar niste jante de tabla pt. iarna. Stie cineva unde pot gasi jante de tabla?
Si mai vreau sa-i cumpar o roata de rezerva de dimensiuni reduse, dar aici am o mare dilema. Am vazut la versiunea Ralliart care vine cu aceleasi roti cu care a venit a mea (205/45 R16) ca se da roata de rezerva de dimensiuni reduse T115/70 D15 (oare de la ce vine acel "D" ?). Dupa calculele mele imi iese insa o diferenta de diametru de aprox. 5 cm intre ele (vezi pozele cu calculul); nu pot intelege cum sa mergi cu o asemenea roata de rezerva. Mai potrivita mi s-a parut T125/70 D16 pe care am gasit-o la Mazda. As ruga pe cineva care are rezerva T115/70 D15 sa faca o masuratoare si sa-mi spuna si mie cat este diametrul exact.