Problema Motor Colt 1,3

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
mitsu_colt76
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mai 23, 2009 12:53 pm

Mesaj de mitsu_colt76 » Sâm Mai 23, 2009 1:10 pm

problema pornire motor

salut prieteni!

am un colt 1,3 din 2006; are 29000km si totul a fost ok pana acum!!! dar acum nu vrea sa mai porneasca... de fapt porneste, dar f greu; dupa ce dau la automat de vreo 10ori; martorul de checking se stinge, dar motorul nu porneste si pace; insa cand porneste merge f bine; se tureaza, trage bine, totul pare ok, tocmai asta imi da batai de cap!!! daca opresc motorul insa, o iau de la capat cu pornirea. pare c-ar fi o problema cu alimentarea sau aprinderea, dar, asa cum am spus, dupa ce porneste ce greu, totusi motorul merge f bine. stiti cumva care-ar putea fi cauza?!?

cel mai nasol este ca s-a intamplat ieri, deci vineri, si nu stiu ce-am sa fac pana luni, cand se va deschide service-ul... wacko.gif

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Sâm Mai 23, 2009 7:59 pm

1. bujii?
2. bobinele de inductie sau fisele uzate?

Astea sunt cele mai usoare repere de verificat....sau vezi pe tester luni daca doar anumite pistoane fac probleme...

PS> Nu mai posta in 3 locuri ca se vor sterge restul posturilor...problemele se gasesc pe forum deci iti va rasounde la ele si astfel colegii...(deschizi 3 discutii deodata pe acelasi subiect).

Avatar utilizator
mitsu_colt76
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mai 23, 2009 12:53 pm

Mesaj de mitsu_colt76 » Sâm Mai 23, 2009 8:07 pm

QUOTE (chacha @ May 23 2009, 07:59 PM) 1. bujii?
2. bobinele de inductie sau fisele uzate?

Astea sunt cele mai usoare repere de verificat....sau vezi pe tester luni daca doar anumite pistoane fac probleme...

PS> Nu mai posta in 3 locuri ca se vor sterge restul posturilor...problemele se gasesc pe forum deci iti va rasounde la ele si astfel colegii...(deschizi 3 discutii deodata pe acelasi subiect).
multumesc frumos pt sfaturi! si mi-am insusit si observatiile tale care sunt f corecte; dar, crede-ma, sunt disperat de situatie...

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Sâm Mai 23, 2009 10:25 pm

Incerc sa fiu mai explicit putin: din cate stiu motorul de 1.3 de la Colt are 2 bobine de inductie, 4 fise (evident) si 4 bujii (stiu ca suna stupid ca spun asta pentru ca este evident ). Nu stiu cum este dispunerea bobinelor de inductie la Colt, trebuie vazut, in cazul in care sunt doua bobine, se verica daca este dispunerea 2-4,1-3 (ma refer la pistoane) sau 1-4, 2-3. Dupa ce colegii de la Mitsu il baga pe tester (aprinzandu-se martorul in bord, exista probabilitate mare de a fi ceva electric/electronic sau oricum e clar ca e ceva detectabil de un senzor, ceva...), vor vedea, probabil, ca exista probleme de functionare la unii cilindrii, eroare fiind de tipul No. X cylinder misfire detected. In cazul in care se confirma o asemenea eroare exista doua variante:
1. daca eroarea este la un singur cilndru, atunci nu este bobina de inductie, pentru ca aceasta asigura doi cilindrii, deci clar ar trebuie eroare la doi cilindrii sa fie, inseamna ca se poate lua in calcul fisa sau bujia de pe cilindrul respectiv (oricum recomand sa schimbi toate bujiile daca una este defectuoasa).
2. daca eroarea este la 2 sau 4 cilindrii, atunci posibil sa fie problema la bobina (sau la ambele) si trebuie schimbata bobina defecta + eventual fisele aferente daca se observa ca eroarea apare iarasi dupa schimbarea ei (oricum un mecanic bun observa daca o fisa este defecta si fara tester).
Sincer, m-ar indoi sa existe varianta ca mai multe fise sau bujii sa se defecteze deodata (al naibii coincidenta ) deci vezi sa nu iti bage colegii de la service pe gat sa trebuie sa schimbe bujii + ambele bobine + 4 fise, toate deodata, ca poate vor vrea sa te scuture de niste banii si fara 20-25 de milioane vechi nu cred ca scapi la toata operatiunea mare (poate si mai mult).
Trebuie vazut si faptul ca eu am pornit de la prezumtia ca ai 2 bobine (si nu 4) si pozitionarea lor pe cilindrii.

Evident ca pot exista si alte cauze, nu stiu daca si o benzina defectuoasa nu afecteaza asta (sa ai filtrul de benzina imbacsit de apa) sau pompa de benzina, insa cele de mai sus cred ca au probabilitate mai mare.

Sincer, neavand asa multa experienta in masini (in mecanica nici pe atata) las pe colegii mai meseriasi sa iti dea sfaturi...si sper sa nu ma ia nimeni la misto cu teoria de mai sus, dar cred ca exista o sansa mare ca asta sa fie cauza

Avatar utilizator
buttercup
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Noi 23, 2009 1:53 pm

Mesaj de buttercup » Lun Noi 23, 2009 2:02 pm

QUOTE (mitsu_colt76 @ May 23 2009, 12:10 PM) problema pornire motor

salut prieteni!

am un colt 1,3 din 2006; are 29000km si totul a fost ok pana acum!!! dar acum nu vrea sa mai porneasca... de fapt porneste, dar f greu; dupa ce dau la automat de vreo 10ori; martorul de checking se stinge, dar motorul nu porneste si pace; insa cand porneste merge f bine; se tureaza, trage bine, totul pare ok, tocmai asta imi da batai de cap!!! daca opresc motorul insa, o iau de la capat cu pornirea. pare c-ar fi o problema cu alimentarea sau aprinderea, dar, asa cum am spus, dupa ce porneste ce greu, totusi motorul merge f bine. stiti cumva care-ar putea fi cauza?!?

cel mai nasol este ca s-a intamplat ieri, deci vineri, si nu stiu ce-am sa fac pana luni, cand se va deschide service-ul... wacko.gif
am patit aceeasi chestie de 2 ori si de fiecare data a plecat pe platforma. ei au zis ca e senzorul de benzina... oricum, mi se pare cam aiurea sa se intample asta la o masina aproape noua...

Avatar utilizator
geticul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Aug 26, 2007 11:04 pm

Mesaj de geticul » Sâm Mar 20, 2010 9:17 pm

ai rezolvat problema?

sa nu fie de la baterie. dupa 4 ani e normal.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori