Anvelope cu talon marit

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Noi 05, 2009 9:26 pm

dar..........de curiozitate.....de ce nu ai scos surubul? ai preferat sa strici janta. sau crezi ca surubul ala iti tine tie discul de frana pe butuc?

Avatar utilizator
Mugurcolt
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 27, 2008 10:16 am

Mesaj de Mugurcolt » Vin Noi 06, 2009 10:40 am

Nu cred ca cei de la Mitsubishi au pus acolo un surub fara rost si de aceea nu am verificat. Frezarile le-am facut eu manual si nu s-a stricat janta. Sigur este cam urat, dar avand in vedere ca dupa montaj nu se vede am acceptat aceasta solutie. Nu poate influenta in rau acea mica frezare si nici nu afecteaza rezistenta. Am ales niste jante mai robuste, desi mi-ar fi placut unele spitate, din cauza drumurilor proaste.

Frezarea are doar 4,5 mm in adancime.

Este vorba de tamburul spate. Franele pe spate la mine nu sunt cu discuri.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Vin Noi 06, 2009 10:46 am

surubul ala e pus acolo sa nu cada tamburul pana pui roata. la cei cu disc e pe disc.
eu l-am dat jos ca statea distantierul stramb.
nu era vorba de stricat in sine janta, doar ca ai dezechilibrat-o.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Vin Noi 06, 2009 10:59 am

dezechilibrul se compenseaza la echilibrarea rotilor.

Avatar utilizator
Mugurcolt
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 27, 2008 10:16 am

Mesaj de Mugurcolt » Vin Noi 06, 2009 11:01 am

Am inteles ca in apropierea axului dezechilibrarea nu este asa de pronuntata . Oricum eu prefer ca tamburul sa fie fixat pentru ca sunt un meserias cu doua maini stangi si asa sunt mai linistit. Faptul este consumat. Urmeaza sa fac echilibrarea dupa ce montez anvelopele.

Iar echilibrarea adevarata se face la cateva zile de la montatul anvelopelor, la minim 100km parcursi dupa ce se aseaza bine anvelopele pe jeanta.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Vin Noi 06, 2009 12:23 pm

basme. ce se deformeaza cauciucul si se transfera mase pe circumferinta acestuia?

Sa fim seriosi.

Avatar utilizator
Mugurcolt
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 27, 2008 10:16 am

Mesaj de Mugurcolt » Vin Noi 06, 2009 3:27 pm

Vorbesc serios, la mine la serviciu avem compartiment auto cu specialisti care se ocupa de parc. La toate masinile echilibrarea se face cum am zis eu. Avem soferi vechi cu experienta care sustin si ei acest lucru si spun ca exista o diferenta sesizabila intre o echilibrare la montarea anvelopei si cea facuta dupa ce se aseaza anvelopa pe janta, la un nr de km parcursi. Iar in parcul auto sunt si masini super si pretentii pe masura. Teoretic anvelopa dupa ceva rulare se aseaza mai bine pe janta. Este suficienta o mica deplasare de mase infime care poate sa apara la destinderea cauciucului dupa rulare si echilibrarea nu mai este 100% ci 80%.

QUOTE (Andrei_Iasi @ Oct 28 2009, 10:00 PM) salut,
cu o oarecare intarziere iti raspund la intrebarea legata de sitemele de control (abs,ebd,esp,tcs), in cunostinta de cauza(cum am spus pentru iarna am 185/65/r15).
atata timp cat toate 4 au aceeasi dimensiune nu e nici o problema functioneaza toate ok.
totusi:
masina se inclina mai mult pe curbe si ai sa ai un decalaj intre nr de km reali si cel de pe bord (la 15.000, reali erau cam 15.500 )- calcul facut prin aproximare pe unele sectoare de drum pe care calculeasem si cu cauciucurile de vara nr de km.

in rest este foarte ok.
chiar mai confirtabila .
acceleratia e mai ok fiind roti mai mari.

spor:)
Subscriu la cel spuse de tine. Am acum mai multi km facuti cu anvelope 195/60R15 si sunt multumit, raportat la modul cum conduc eu. Nu le recomand pentru cei care conduc sportiv. La depasirea in linie dreapta masina se comporta fara probleme ca si cu cele de fabrica de 195/50r15. Numai la depasirile in curbe se simnte diferenta. Sunt situatii cand in curbe te angajezi in depasire si atunci parca nu mai ai aceeasi siguranta. Trebuie sa reduci viteza .Nu vorbesc de depasirile neregulamentare. Dar la depasire iti trebuie viteza mai mare si trebuie sa fii foarte atent sa nu depasesti viteza critica pentru curbe care acum este ceva mai mica.
In schimb pot sa merg linistit pe toate drumurile pentru ca am cutia de viteze mai protejata, pot sa urc unele borduri, sa merg la tara ,sa nu stric jentile, confort etc..

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Lun Noi 23, 2009 2:29 pm

Sunt curios de ce pe colt se pun anvelope 205/45/r16 si 195/50/r15 cand aceste dimensiuni sunt atat de diferite. Ca sa aiba acelasi diametru ar fi trebuit ca cele pe 15 sa aiba 195/55/r15. Stiu ca la diferente atat de mici nu este afectat decat vitezometrul, dar ma gandeam ca poate e vreo logica ascunsa
Am calculat AICI, dar acelasi rezultat il dau si alte calculatoare.

Avatar utilizator
f.cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Lun Noi 23, 2009 6:11 pm

Eu am studiat mult problema asta pt. ca doream niste anvelope cu talon mai mare (fata de cel al anvelopelor 205/45/16 cu care a venit masina) pt. a imbunatati confortul si pt. a mai proteja amortizoarele (avand in vedere ce drumuri avem aici, in Romanica). Nu in ultimul rand m-am gandit si la costuri, avand in vedere ca niste jante si anvelope pe 16" sunt semnificativ mai scumpe decat cele pe 15". Marind talonul anvelopei teoretic ar trebui ca stabilitatea masinii sa scada insa nu ma intereseaza acest lucru avand in vedere ca nu e o masina de viteza (sau de curse mai bine zis) si faptul ca merg destul de prudent.
Cautand pe diferite site-uri de specialitate in compatibilitati intre anvelope am gasit ca acceptata o diferenta de max. 2,5-3 % intre anvelope diferite. Intrebarea pe care mi-am pus-o a fost: care sunt anvelopele stock pt. Colt 1.3, 195/50/15 sau 205/45/16 ? Prin anvelopele stock eu inteleg anvelopele fata de care ma raportez atunci cand vreau sa schimb cu o alta dimensiuni de anvelope. Versiunea Invite vine cu anvelope 195/50/15 iar versiunea Intense (pe care o am si eu) vine cu 205/45/16. Diferentele intre aceste doua versiuni sunt doar de cateva dotari care nu au legatura cu jantele si anvelopele autoturismului. Asa ca nu am reusit (nici eu si nici altii) sa stabilim care sunt anvelopele stock. Si acum atentie: diferenta dintre 195/50/15 si 205/45/16 (ambele trecute in cartea masinii !!!) este de 2,5% (care dupa calcule.ro ar fi incompatibile intre ele) ! Asa ca probabil o diferenta de max. 3% intre diferite anvelope ar fi mai aproape de realitate in a fi acceptata. Concluzia pe care am tras-o eu e ca, daca vrei sa pui anvelope pe care nu le ai trecute in carte, cel mai bine e ca dupa ce ai comparat noua anvelopa cu tot ce ai trecut in carte (pt. ca eu cred ca producatorul nu a trecut degeaba niste dimensiuni acolo) sa nu depasesti o diferenta de maxim 3%. Deci, e important (o sa vedeti un pic mai incolo) sa comparati noua anvelopa cu toate anvelopele (sau, ma rog, cu cele principale) trecute in carte.
In cazul de fata comparam noua anvelopa cu 195/50/15 si 205/45/16. Avand in vedere titlul acestui topic, cel mai mare talon pt. janta de 15" l-am gasit la 205/50/15. Desi nu mai sunt trecute anvelopele in certif. de inmatriculare eu mi-am omologat noile anvelope (cu mare greutate pt. ca mi s-a spus pe fatza, intr-un tarziu, ca trebuia sa dau si eu ceva spaga) pt. a nu avea probleme (Doamne fereste) in cazul unui accident (cum ca as fi folosit anvelope neconforme etc...). In pozele atasate am pus cateva site-uri unde un am gasit exact faptul ca anvelopele 205/50/15 se potrivesc pe Colt 1.3 (exista si certificate TUV de downloadat).
Pt. cix: un moment am ramas surprins cum de mi-au scapat din calcule 195/55/15. Au cel mai mare talon din ceea ce s-a discutat pe aici (si lucrul asta ma interesa cel mai mult) si sunt compatibile cu 205/45/16 (si mai inguste cu doar 10 mm). Dar atentie ce se intampla cand compari 195/50/15 cu 195/55/15 (pe orice site de calculat) ! In plus, 195/55/15 nu le-am gasit compatibile cu Colt-ul pe niciun site studiat de mine.
Fişiere ataşate
Rial.jpg
Rial.jpg (266.56 KiB) Vizualizat de 5130 ori
jante.ro_2.jpg
jante.ro_2.jpg (241.12 KiB) Vizualizat de 5119 ori
jante.ro_1.jpg
jante.ro_1.jpg (283.21 KiB) Vizualizat de 5127 ori
goodyear.tiremanager.eu.jpg
goodyear.tiremanager.eu.jpg (207.55 KiB) Vizualizat de 5123 ori
1010tires.com_2.jpg
1010tires.com_2.jpg (434.65 KiB) Vizualizat de 5120 ori
1010tires.com_1.jpg
1010tires.com_1.jpg (438.04 KiB) Vizualizat de 5127 ori

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Lun Noi 23, 2009 8:18 pm

Pare-mi-se ca in vechiul talon aveam trecut doar 195/55/R15 si 205/45/R16. Parerea mea este ca 195/55 ramane cea mai indicata dimensiune pt anvelopele de 15.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori