Scris: Joi Mai 31, 2018 9:21 pm
Servus la toata lumea,
Am un Colt SAM Safety 1,3 Benzina din 2008 cu frane pe disc fata/spate. Nu am avut pana acum nici o problema cu masina, sunt foarte multumit de ea.
1. Acum 6 luni (Decembrie, 2017) m-am confruntat prima data cu o problema destul de serioasa. In timpul unui drum relativ scurt (20Km) am vazut in oglinda retrovizoare ca iese fum de la roata stanga spate. Am oprit la o benzinarie sa vad ce se intampla. Discul de frana stanga spate era incins la ROSU, fumul iesind de la apa de pe drum care intra in contact cu discul supraincalzit. Dupa ce s-a racit cat de cat discul am mers imediat la un Service Auto din apropiere. Mecanicul a desfacut roata si sistemul de franare banuind ca este un blocaj de la etrier. Surpriza a fost ca totul era in perfecta stare de functionare, roata se invartea liber fara frecari, pistoanele reveneau, frana de mana functiona in parametri normali etc. Mi-am continuat drumul fara nici o problema si m-am folosit dupa aceea de masina pana in Martie 2018.
2. In Martie (2018) am refacut acelasi drum si de data aceasta ambele discuri de franare de pe puntea spate erau supraincalzite anormal de puternic (nu se putea pune mana pe jenti). De data aceasta drumul era uscat si nu am mai putut vedea fumul de data trecuta, dar cand am ajuns la o intersectie si a trebuit sa opresc, am simtit un miros de feordo ars extrem de puternic. De data aceasta am fortat masina, am mers incet pana la destinatie. Dupa ce discurile s-au racit natural totul a functionat perfect normal. De data aceasta am mers la reprezentanta Mitsubishi din Cluj, si le-am explicat tot ceea ce am scris mai sus. Foarte amabili, au verificat masina, evident nu au gasit nimic in neregula cu ea, dar au resetat computer-ul de bord, partea de franare. Au spus ca au mai avut un caz asemanator la un alt model de Mitsubishi dar cu acelasi sistem de franare. Nefiind convins ca asta este solutia am mers inapoi la Mitsubishi si am schimbat placutele de frana, discurile de frana si lichidul de frana. Totul a mers perfect aproximativ o luna pana cand:
3. In Aprilie 2018, refacand acelasi drum, /ohmy.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":o" border="0" alt="ohmy.gif" />/smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="smile.gif" /> in momentul in care am ajuns in aceeasi intersectie /laugh.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":lol:" border="0" alt="laugh.gif" /> oprindu-ma ca sa dau prioritate la intrarea in drumul principal am simtit din nou acel miros extrem de puternic de ferodo ars. Evident m-am dat jos din masina si am verificat discurile. Roata stanga spate (janta) nu putea fi atinsa, atat de incinsa era de la discul de frana. Evident dupa racirea sistemului de franare totul a functionat perfect. Am fost din nou la Mitsubishi si din nou nu au gasit nimic in neregula cu partea de franare. Au testat masina la drum, au desfacut din nou sistemul de franare stanga spate, au verificat frana de mana etc. Singura chestie pe care au gasit-o in neregula a fost ca arcul spirala (suspensie) stanga spate este rupt.
Mi-au propus in final sa schimb cablul de frana, eventual etrierul stanga spate si evident arcurile de la suspensie.
Am decis sa scriu pe acest forum in speranta ca cineva ar putea avea o idee/sugestie care sa imi vina in ajutor.
Va multumesc anticipat!
Am un Colt SAM Safety 1,3 Benzina din 2008 cu frane pe disc fata/spate. Nu am avut pana acum nici o problema cu masina, sunt foarte multumit de ea.
1. Acum 6 luni (Decembrie, 2017) m-am confruntat prima data cu o problema destul de serioasa. In timpul unui drum relativ scurt (20Km) am vazut in oglinda retrovizoare ca iese fum de la roata stanga spate. Am oprit la o benzinarie sa vad ce se intampla. Discul de frana stanga spate era incins la ROSU, fumul iesind de la apa de pe drum care intra in contact cu discul supraincalzit. Dupa ce s-a racit cat de cat discul am mers imediat la un Service Auto din apropiere. Mecanicul a desfacut roata si sistemul de franare banuind ca este un blocaj de la etrier. Surpriza a fost ca totul era in perfecta stare de functionare, roata se invartea liber fara frecari, pistoanele reveneau, frana de mana functiona in parametri normali etc. Mi-am continuat drumul fara nici o problema si m-am folosit dupa aceea de masina pana in Martie 2018.
2. In Martie (2018) am refacut acelasi drum si de data aceasta ambele discuri de franare de pe puntea spate erau supraincalzite anormal de puternic (nu se putea pune mana pe jenti). De data aceasta drumul era uscat si nu am mai putut vedea fumul de data trecuta, dar cand am ajuns la o intersectie si a trebuit sa opresc, am simtit un miros de feordo ars extrem de puternic. De data aceasta am fortat masina, am mers incet pana la destinatie. Dupa ce discurile s-au racit natural totul a functionat perfect normal. De data aceasta am mers la reprezentanta Mitsubishi din Cluj, si le-am explicat tot ceea ce am scris mai sus. Foarte amabili, au verificat masina, evident nu au gasit nimic in neregula cu ea, dar au resetat computer-ul de bord, partea de franare. Au spus ca au mai avut un caz asemanator la un alt model de Mitsubishi dar cu acelasi sistem de franare. Nefiind convins ca asta este solutia am mers inapoi la Mitsubishi si am schimbat placutele de frana, discurile de frana si lichidul de frana. Totul a mers perfect aproximativ o luna pana cand:
3. In Aprilie 2018, refacand acelasi drum, /ohmy.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":o" border="0" alt="ohmy.gif" />/smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="smile.gif" /> in momentul in care am ajuns in aceeasi intersectie /laugh.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":lol:" border="0" alt="laugh.gif" /> oprindu-ma ca sa dau prioritate la intrarea in drumul principal am simtit din nou acel miros extrem de puternic de ferodo ars. Evident m-am dat jos din masina si am verificat discurile. Roata stanga spate (janta) nu putea fi atinsa, atat de incinsa era de la discul de frana. Evident dupa racirea sistemului de franare totul a functionat perfect. Am fost din nou la Mitsubishi si din nou nu au gasit nimic in neregula cu partea de franare. Au testat masina la drum, au desfacut din nou sistemul de franare stanga spate, au verificat frana de mana etc. Singura chestie pe care au gasit-o in neregula a fost ca arcul spirala (suspensie) stanga spate este rupt.
Mi-au propus in final sa schimb cablul de frana, eventual etrierul stanga spate si evident arcurile de la suspensie.
Am decis sa scriu pe acest forum in speranta ca cineva ar putea avea o idee/sugestie care sa imi vina in ajutor.
Va multumesc anticipat!