Discuri De Frana Supraincalzite

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Vin Iun 08, 2018 7:44 am

Daca e sa schimbi etrieri, eu zic sa iei aftermarket. Nu are rost sa dai la reprezentanta atatia bani. Si eu am pus TRW, si n-am treaba. Suportii de etrieri nu are rost sa ii iei daca cei pe care ii ai nu sunt strambi sau au alte defecte.
Legat de schimbarea lichidului de frana... am citit in workshop manual ca aceasta operatiune trebuie facuta cu motorul pornit si clasicul dat la pedala. /huh.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":huh:" border="0" alt="huh.gif" />

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Vin Iun 08, 2018 11:47 am

Senzatia de inertie mare provenea de la faptul ca franai doar cu puntea fata. Un system de franare incins aproape de incandescenta nu mai are eficienta(puntea sate).
Probabil ca etrierele se blocheaza aleatoriu eu zic sa desfaci etrierile, sa le curati temeinic, sa inlocuiesti toate garniturile si lichidul de frana apoi urmarit daca problema mai apare.
Cand discul era rosu ce zona a lui era mai rosie: zona care e stransa intre placate(inseamna etrier blocat) sau zona centrala unde se prinde de butuc(inseamna rulment uzat/defect sau o alta frecare de butuc)?

Avatar utilizator
claudiunemes
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 18, 2010 9:55 am

Mesaj de claudiunemes » Vin Iun 08, 2018 10:26 pm

Servus la toata lumea,

Am promis ca va voi tine la curent cu evolutia situatiei. Deci...

Am fost astazi la o reprezentanta auto din Cluj, unde am intalnit un sef de service care mi-a explicat extrem de logic ce se intampla si mi-a raspuns extrem de competent si inteligibil la toate intrebarile mele, multe dintre ele puse de voi in aceasta discutie. In primul rand au facut o verificare mecanica. Au desfacut tot ceea ce tine de frane. Conductele sunt perfecte, furtunele sunt ireprosabile (nu prezinta semne de imbatranire, pungi de aer/apa, mizerie etc.), lichidul de frana are valoarea sub 1 (deci nou) si este curat, pistoanele etrierelor sunt perfecte (culiseaza usor etc.), rulmentii perfecti, gresati in limite normale, frana de mana perfecta, pe scurt, din punct de vedere mecanic totul este perfect normal.

Din nefericire, in acest caz, problema provine din POMPA ABS. Spun din nefericire pentru ca am cerut o oferta de la e-piesa pentru o pompa ABS si m-am cam lasat jos cand am vazut pretul: 3.798 LEI cu TVA. Acum nu stiu ce nu functioneaza la pompa ABS: partea hidraulica sau controler-ul electronic? Ma gandesc sa cumpar una din dezmembrari. Inginerul de service mi-a spus ca si una la mana a doua este buna cu conditia ca nu cumva sa fi fost golita de lichidul de frana. Ar trebui sa gasesc una montata si la demontare sa se obtureze conductele si sa se taie dupa obturare in asa fel incat sa ramana lichidul de frana in pompa.

Va multumesc anticipat pentru orice sugestie care m-ar putea ajuta la rezolvarea problemei.

A... am uitat sa va spun la ce reprezentanta auto am fost, SUBARU /biggrin.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":D" border="0" alt="biggrin.gif" />

Va doresc o seara placuta!

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Sâm Iun 09, 2018 9:53 am

Am o intrebare daca tot ai zis ca e pompa ABS. Nu ai simtit din cand in cand ca pedala de frana e tare inainte sa pornesti masina dimineata cand e mai frig?
Adica inainte sa ii dai cheie.

Avatar utilizator
claudiunemes
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 18, 2010 9:55 am

Mesaj de claudiunemes » Sâm Iun 09, 2018 2:26 pm

Servus Vic
Nu, din pacate nu apăs niciodată frâna înainte de a porni. Eliminând logic toate componentele sistemului de frânare nu mai rămane decât pompa ABS. Mecanic totul este in regula, pompa de frâna funcționează in parametrii normali (măsurată de 3 ori la 3 garaje diferite).
Voi reveni cu noutăți după ce voi schimba pompa ABS.
Va doresc un sfârșit de săptămâna minunat,
Claudiu

Avatar utilizator
stefanpomarac
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 02, 2014 12:38 am

Mesaj de stefanpomarac » Mie Iun 13, 2018 12:30 am

Salut Vic. De curiozitate: ce inseamna pedala de frana tare inainte de a da cheie?

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Mie Iun 13, 2018 8:52 pm

Adica apesi pe frana, pedala coboara putin si cand dai cheie coboara si mai mult. Am auzit ca aceasta problema ar fi legata de pompa de frana, dar nu sunt sigur. E din auzite...

Avatar utilizator
stefanpomarac
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 02, 2014 12:38 am

Mesaj de stefanpomarac » Joi Iun 14, 2018 10:32 am

La coltul meu, frana e tare si poate fi apasata foarte putin, Dupa ce dau cheie pedala poate fi apasata pana la capat. Nu am avut probleme pana acum ca cele de mai sus.

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Joi Iun 14, 2018 7:25 pm

Si de fiecare data e asa? Indiferent de vreme sau de momentul in care o pornesti?

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Joi Iun 14, 2018 8:09 pm

QUOTE (stefanpomarac @ Jun 14 2018, 10:32 AM) La coltul meu, frana e tare si poate fi apasata foarte putin, Dupa ce dau cheie pedala poate fi apasata pana la capat. Nu am avut probleme pana acum ca cele de mai sus.

Si la mine e la fel.
Vic, chestia asta am sesizat-o cand motorul era rece si masina nemiscata cel putin 6-7 ore. Daca face asa si cand e motorul cald, nu stiu sa-ti spun. Dar asa cum a zis si colegul, niciodata nu am avut vreo problema.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori