Discuri De Frana Supraincalzite
- claudiunemes
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Ian 18, 2010 9:55 am
Servus la toata lumea,
Am un Colt SAM Safety 1,3 Benzina din 2008 cu frane pe disc fata/spate. Nu am avut pana acum nici o problema cu masina, sunt foarte multumit de ea.
1. Acum 6 luni (Decembrie, 2017) m-am confruntat prima data cu o problema destul de serioasa. In timpul unui drum relativ scurt (20Km) am vazut in oglinda retrovizoare ca iese fum de la roata stanga spate. Am oprit la o benzinarie sa vad ce se intampla. Discul de frana stanga spate era incins la ROSU, fumul iesind de la apa de pe drum care intra in contact cu discul supraincalzit. Dupa ce s-a racit cat de cat discul am mers imediat la un Service Auto din apropiere. Mecanicul a desfacut roata si sistemul de franare banuind ca este un blocaj de la etrier. Surpriza a fost ca totul era in perfecta stare de functionare, roata se invartea liber fara frecari, pistoanele reveneau, frana de mana functiona in parametri normali etc. Mi-am continuat drumul fara nici o problema si m-am folosit dupa aceea de masina pana in Martie 2018.
2. In Martie (2018) am refacut acelasi drum si de data aceasta ambele discuri de franare de pe puntea spate erau supraincalzite anormal de puternic (nu se putea pune mana pe jenti). De data aceasta drumul era uscat si nu am mai putut vedea fumul de data trecuta, dar cand am ajuns la o intersectie si a trebuit sa opresc, am simtit un miros de feordo ars extrem de puternic. De data aceasta am fortat masina, am mers incet pana la destinatie. Dupa ce discurile s-au racit natural totul a functionat perfect normal. De data aceasta am mers la reprezentanta Mitsubishi din Cluj, si le-am explicat tot ceea ce am scris mai sus. Foarte amabili, au verificat masina, evident nu au gasit nimic in neregula cu ea, dar au resetat computer-ul de bord, partea de franare. Au spus ca au mai avut un caz asemanator la un alt model de Mitsubishi dar cu acelasi sistem de franare. Nefiind convins ca asta este solutia am mers inapoi la Mitsubishi si am schimbat placutele de frana, discurile de frana si lichidul de frana. Totul a mers perfect aproximativ o luna pana cand:
3. In Aprilie 2018, refacand acelasi drum, /ohmy.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":o" border="0" alt="ohmy.gif" />/smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="smile.gif" /> in momentul in care am ajuns in aceeasi intersectie /laugh.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":lol:" border="0" alt="laugh.gif" /> oprindu-ma ca sa dau prioritate la intrarea in drumul principal am simtit din nou acel miros extrem de puternic de ferodo ars. Evident m-am dat jos din masina si am verificat discurile. Roata stanga spate (janta) nu putea fi atinsa, atat de incinsa era de la discul de frana. Evident dupa racirea sistemului de franare totul a functionat perfect. Am fost din nou la Mitsubishi si din nou nu au gasit nimic in neregula cu partea de franare. Au testat masina la drum, au desfacut din nou sistemul de franare stanga spate, au verificat frana de mana etc. Singura chestie pe care au gasit-o in neregula a fost ca arcul spirala (suspensie) stanga spate este rupt.
Mi-au propus in final sa schimb cablul de frana, eventual etrierul stanga spate si evident arcurile de la suspensie.
Am decis sa scriu pe acest forum in speranta ca cineva ar putea avea o idee/sugestie care sa imi vina in ajutor.
Va multumesc anticipat!
Am un Colt SAM Safety 1,3 Benzina din 2008 cu frane pe disc fata/spate. Nu am avut pana acum nici o problema cu masina, sunt foarte multumit de ea.
1. Acum 6 luni (Decembrie, 2017) m-am confruntat prima data cu o problema destul de serioasa. In timpul unui drum relativ scurt (20Km) am vazut in oglinda retrovizoare ca iese fum de la roata stanga spate. Am oprit la o benzinarie sa vad ce se intampla. Discul de frana stanga spate era incins la ROSU, fumul iesind de la apa de pe drum care intra in contact cu discul supraincalzit. Dupa ce s-a racit cat de cat discul am mers imediat la un Service Auto din apropiere. Mecanicul a desfacut roata si sistemul de franare banuind ca este un blocaj de la etrier. Surpriza a fost ca totul era in perfecta stare de functionare, roata se invartea liber fara frecari, pistoanele reveneau, frana de mana functiona in parametri normali etc. Mi-am continuat drumul fara nici o problema si m-am folosit dupa aceea de masina pana in Martie 2018.
2. In Martie (2018) am refacut acelasi drum si de data aceasta ambele discuri de franare de pe puntea spate erau supraincalzite anormal de puternic (nu se putea pune mana pe jenti). De data aceasta drumul era uscat si nu am mai putut vedea fumul de data trecuta, dar cand am ajuns la o intersectie si a trebuit sa opresc, am simtit un miros de feordo ars extrem de puternic. De data aceasta am fortat masina, am mers incet pana la destinatie. Dupa ce discurile s-au racit natural totul a functionat perfect normal. De data aceasta am mers la reprezentanta Mitsubishi din Cluj, si le-am explicat tot ceea ce am scris mai sus. Foarte amabili, au verificat masina, evident nu au gasit nimic in neregula cu ea, dar au resetat computer-ul de bord, partea de franare. Au spus ca au mai avut un caz asemanator la un alt model de Mitsubishi dar cu acelasi sistem de franare. Nefiind convins ca asta este solutia am mers inapoi la Mitsubishi si am schimbat placutele de frana, discurile de frana si lichidul de frana. Totul a mers perfect aproximativ o luna pana cand:
3. In Aprilie 2018, refacand acelasi drum, /ohmy.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":o" border="0" alt="ohmy.gif" />/smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="smile.gif" /> in momentul in care am ajuns in aceeasi intersectie /laugh.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":lol:" border="0" alt="laugh.gif" /> oprindu-ma ca sa dau prioritate la intrarea in drumul principal am simtit din nou acel miros extrem de puternic de ferodo ars. Evident m-am dat jos din masina si am verificat discurile. Roata stanga spate (janta) nu putea fi atinsa, atat de incinsa era de la discul de frana. Evident dupa racirea sistemului de franare totul a functionat perfect. Am fost din nou la Mitsubishi si din nou nu au gasit nimic in neregula cu partea de franare. Au testat masina la drum, au desfacut din nou sistemul de franare stanga spate, au verificat frana de mana etc. Singura chestie pe care au gasit-o in neregula a fost ca arcul spirala (suspensie) stanga spate este rupt.
Mi-au propus in final sa schimb cablul de frana, eventual etrierul stanga spate si evident arcurile de la suspensie.
Am decis sa scriu pe acest forum in speranta ca cineva ar putea avea o idee/sugestie care sa imi vina in ajutor.
Va multumesc anticipat!
Ceva ramane in presiune,etrieri,repartitor frina spate,supapa refulare in pompa de frina.Dat jos curatat,inlocuit cilindri etrieri,culisante etrieri.Cablu de frina de mina si arcurile spate nu au nici o vina.Deasemenea recomand schimbarea rulmentilor pe spate,temperatura si vasilina din rulment nu prea se impaca.
- claudiunemes
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Ian 18, 2010 9:55 am
Multumesc pentru raspunsuri. Da o sa incerc sa schimb furtunele. Am mai primit sfatul asta si probabil ca asta voi face. Etrierele sunt extrem de scumpe, aprox. 1.500 bucata. Astea cred ca o sa ramana ultimele la schimbat cel mai probabil dupa ce voi monta un kit de mentenanta pe cel din stanga.
Va tin la curent cu evolutia problemei.
Sobolanu' - da, sa stii ca nici nu mi-am dat seama ca trec prin padurea Baciului din Cluj-Napoca.
http://www.descopera.ro/istorie/1676336 ... pecialisti
/mellow.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":mellow:" border="0" alt="mellow.gif" />
Va tin la curent cu evolutia problemei.
Sobolanu' - da, sa stii ca nici nu mi-am dat seama ca trec prin padurea Baciului din Cluj-Napoca.
http://www.descopera.ro/istorie/1676336 ... pecialisti
/mellow.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":mellow:" border="0" alt="mellow.gif" />
- claudiunemes
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Ian 18, 2010 9:55 am
Servus la toata lumea,
Alex44 - da, asta este pretul la reprenzanta MIT Cluj, 1. Caliper Kit.RR Brake.LH - 1.418,45+TVA269,51 plus 2. Support.RR Brake Caliper - 399.16+TVA75,84. Multumesc de sugestii.
Vic* - Nu, nu am avut alte probleme in afara celor descrise mai sus.
Cristi4x4 - Da, i-am rugat ca de fiecare data cand au dat jos franele sa greseze si rulmentii. Vaselina era toata pe jante.
Astazi 2018.06.05 am patit-o din nou (monkey never learn). In weekend am fost pana la Sibiu si inapoi (Cluj) si masina a mers pefect atat pe autostrada cat si pe nationale, franele s-au comportat normal. Adevarat ca nu am fortat-o din cauza arcului spate rupt si a celorlalte probleme. Astazi este pentru prima data cand mi s-a intamplat in oras si cred ca acum pot sa-mi dau seama cand se mai intampla. Am observat ca la franare masina avea inertie mare, ca si cum asi fi avut o incarcatura grea in spate. Cand am ajuns la destinatie am verificat rotile: fata normal, spatele ambele ardeau, stanga cel mai tare, nu se putea pune mana pe janta, dreapta nu chiar asa de tare dar mult mai calda decat fata.
La Rep. MIT Cluj mi-au spus ca masina are si un Hill Assist mecanic incorporat in sistemul de franare. Am ramas masca, am masina de noua, de peste 10 ani si pana acum nu am stiut asta.
Ce ma deranjeaza este faptul ca nu reusesc sa gasesc pe nimeni in Cluj care sa-mi spuna ce are masina. In ritmul asta cred ca voi ajunge la final sa schimb intreg sistemul de franare, piesa cu piesa, si probabil ca tot nu o sa-mi dau seama ce problema a avut masina. /laugh.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":lol:" border="0" alt="laugh.gif" />
Va multumesc inca o data pentru tot.
Alex44 - da, asta este pretul la reprenzanta MIT Cluj, 1. Caliper Kit.RR Brake.LH - 1.418,45+TVA269,51 plus 2. Support.RR Brake Caliper - 399.16+TVA75,84. Multumesc de sugestii.
Vic* - Nu, nu am avut alte probleme in afara celor descrise mai sus.
Cristi4x4 - Da, i-am rugat ca de fiecare data cand au dat jos franele sa greseze si rulmentii. Vaselina era toata pe jante.
Astazi 2018.06.05 am patit-o din nou (monkey never learn). In weekend am fost pana la Sibiu si inapoi (Cluj) si masina a mers pefect atat pe autostrada cat si pe nationale, franele s-au comportat normal. Adevarat ca nu am fortat-o din cauza arcului spate rupt si a celorlalte probleme. Astazi este pentru prima data cand mi s-a intamplat in oras si cred ca acum pot sa-mi dau seama cand se mai intampla. Am observat ca la franare masina avea inertie mare, ca si cum asi fi avut o incarcatura grea in spate. Cand am ajuns la destinatie am verificat rotile: fata normal, spatele ambele ardeau, stanga cel mai tare, nu se putea pune mana pe janta, dreapta nu chiar asa de tare dar mult mai calda decat fata.
La Rep. MIT Cluj mi-au spus ca masina are si un Hill Assist mecanic incorporat in sistemul de franare. Am ramas masca, am masina de noua, de peste 10 ani si pana acum nu am stiut asta.
Ce ma deranjeaza este faptul ca nu reusesc sa gasesc pe nimeni in Cluj care sa-mi spuna ce are masina. In ritmul asta cred ca voi ajunge la final sa schimb intreg sistemul de franare, piesa cu piesa, si probabil ca tot nu o sa-mi dau seama ce problema a avut masina. /laugh.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":lol:" border="0" alt="laugh.gif" />
Va multumesc inca o data pentru tot.
Sfat: cauta informatii asemanatoare si pe alte forumuri monomarca. Teoretic cel putin, sistemul trebuie sa fie in mare la fel, cu ceva modificari minore... tipic japoneze. Ca de-asta multi mecanici fug de japoneze "mancand pamantul". Daca masina nu face mereu ci doar in anumite situatii, nu cred ca trebuie schimbat intreg sistemul. Eu cred ca ceva ramane tensionat. Cati km are masina?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 62 vizitatori