Scris: Vin Ian 19, 2018 5:19 pm
Salut!
Mitsubishi colt motor 1.3 benzina (2009), are instalatie GPL instalata de la 30000km (acum are 140.000km)
“Simptome” curente.
- Dupa ce porneste dimineata (de cele mai multe ori nu porneste la prima cheie), motorul se opreste foarte usor mai ales daca apesi acceleratia.
- Pentru a putea porni la drum masina trebuie lasata ~10 minute sa se incalzeasca motorul
- Masina nu trage, e greu sa depasesti 110km/h
- Odata pornita daca mergi cu 90-100km/h, la >=3000 turatii, lasata pe liber (scoasa din viteza) se opreste motorul in mers
- Dupa 20-30 km facuti, apare martorul martorul “check engine”, masina isi pierde brusc toata puterea si nu pot depasi 2000 turatii sau 30km/h. (aceasta problema a aparut dupa ce mecanicul a curatat clapeta de acceleratie) - cod eroare p1970
Interventii pana acum:
- Luat compresie motor - compresia slaba pe 1 si 3 -> masina nu lasa fum si nu pierde ulei asa ca s-a stabilit cauza: supape motor arse/neetanse
- Inlocuit supape, rectificare chiuloasa
Dupa aceasta interventie masina nu si-a revenit
- Curatare clapeta acceleratie
- Inlocuit pompa combustibil
- Inlocuit senzor MAP
Dupa aceasta masina nu si-a schimbat comportamentul si in plus dupa cateva zeci de km se aprinde martorul motor (eroare P1970) si masina isi pierde peste 90% din putere. La relanti turatia oscileaza “sus - jos” pana la 1500 turatii. Masina isi recapata puterea dupa ce sterg eroarea.
Singura imbunatatire observata dupa toate aceste interventii este sunetul motorului care este rotund la relanti.
Mecanicul care s-a ocupat de masina spune ca problema actuala este de la SOFT care ar trebui reconfigurat la setarile optime.
Mentionez ca nu am fost de fata cand s-au facut aceste interventii (inlocuit piese) - am scris aici ce mi-a spus mecanicul ca a inlocuit, rectificat etc.
Am primit de la mecanic piesele schimbate: supapele, pompa de combustibil si senzorul MAP.
Update 1
Mers cu masina la reprezentanta (Expozitiei), am platit 150 lei pentru constatare (telefonic mi-au spus ca o sa ma coste 120 lei... asta conteaza mai putin). Au constatat ca masina nu are nici o eroare (asta puteam sa le spun si eu) si ca singura problema pe care au gasit-o este bateria slaba.
Am schimbat bateria imediat (am facut swap cu bateria masinii pe care o conduc de cand am probleme cu Coltul, baterie Boch 65Ah cumparata acum maxim o luna), -> fix aceleasi simptome.
Am facut o noua intrare in service, banuiesc ca trebuie sa platesc alti bani pentru o constatare la fel de inteligenta. Bateria veche am montat-o pe masina actuala -> masina porneste la sfert.....
Ceva pareri? Ca eu deja m-am saturat de "fiabilitatea mitsubishi" si "competenta mecanicilor".
Mitsubishi colt motor 1.3 benzina (2009), are instalatie GPL instalata de la 30000km (acum are 140.000km)
“Simptome” curente.
- Dupa ce porneste dimineata (de cele mai multe ori nu porneste la prima cheie), motorul se opreste foarte usor mai ales daca apesi acceleratia.
- Pentru a putea porni la drum masina trebuie lasata ~10 minute sa se incalzeasca motorul
- Masina nu trage, e greu sa depasesti 110km/h
- Odata pornita daca mergi cu 90-100km/h, la >=3000 turatii, lasata pe liber (scoasa din viteza) se opreste motorul in mers
- Dupa 20-30 km facuti, apare martorul martorul “check engine”, masina isi pierde brusc toata puterea si nu pot depasi 2000 turatii sau 30km/h. (aceasta problema a aparut dupa ce mecanicul a curatat clapeta de acceleratie) - cod eroare p1970
Interventii pana acum:
- Luat compresie motor - compresia slaba pe 1 si 3 -> masina nu lasa fum si nu pierde ulei asa ca s-a stabilit cauza: supape motor arse/neetanse
- Inlocuit supape, rectificare chiuloasa
Dupa aceasta interventie masina nu si-a revenit
- Curatare clapeta acceleratie
- Inlocuit pompa combustibil
- Inlocuit senzor MAP
Dupa aceasta masina nu si-a schimbat comportamentul si in plus dupa cateva zeci de km se aprinde martorul motor (eroare P1970) si masina isi pierde peste 90% din putere. La relanti turatia oscileaza “sus - jos” pana la 1500 turatii. Masina isi recapata puterea dupa ce sterg eroarea.
Singura imbunatatire observata dupa toate aceste interventii este sunetul motorului care este rotund la relanti.
Mecanicul care s-a ocupat de masina spune ca problema actuala este de la SOFT care ar trebui reconfigurat la setarile optime.
Mentionez ca nu am fost de fata cand s-au facut aceste interventii (inlocuit piese) - am scris aici ce mi-a spus mecanicul ca a inlocuit, rectificat etc.
Am primit de la mecanic piesele schimbate: supapele, pompa de combustibil si senzorul MAP.
Update 1
Mers cu masina la reprezentanta (Expozitiei), am platit 150 lei pentru constatare (telefonic mi-au spus ca o sa ma coste 120 lei... asta conteaza mai putin). Au constatat ca masina nu are nici o eroare (asta puteam sa le spun si eu) si ca singura problema pe care au gasit-o este bateria slaba.
Am schimbat bateria imediat (am facut swap cu bateria masinii pe care o conduc de cand am probleme cu Coltul, baterie Boch 65Ah cumparata acum maxim o luna), -> fix aceleasi simptome.
Am facut o noua intrare in service, banuiesc ca trebuie sa platesc alti bani pentru o constatare la fel de inteligenta. Bateria veche am montat-o pe masina actuala -> masina porneste la sfert.....
Ceva pareri? Ca eu deja m-am saturat de "fiabilitatea mitsubishi" si "competenta mecanicilor".