Colt 1.3 Benzina Cu Probleme

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
aurel23ro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 17, 2017 2:57 pm

Mesaj de aurel23ro » Vin Ian 19, 2018 5:19 pm

Salut!

Mitsubishi colt motor 1.3 benzina (2009), are instalatie GPL instalata de la 30000km (acum are 140.000km)
“Simptome” curente.
- Dupa ce porneste dimineata (de cele mai multe ori nu porneste la prima cheie), motorul se opreste foarte usor mai ales daca apesi acceleratia.
- Pentru a putea porni la drum masina trebuie lasata ~10 minute sa se incalzeasca motorul
- Masina nu trage, e greu sa depasesti 110km/h
- Odata pornita daca mergi cu 90-100km/h, la >=3000 turatii, lasata pe liber (scoasa din viteza) se opreste motorul in mers
- Dupa 20-30 km facuti, apare martorul martorul “check engine”, masina isi pierde brusc toata puterea si nu pot depasi 2000 turatii sau 30km/h. (aceasta problema a aparut dupa ce mecanicul a curatat clapeta de acceleratie) - cod eroare p1970

Interventii pana acum:
- Luat compresie motor - compresia slaba pe 1 si 3 -> masina nu lasa fum si nu pierde ulei asa ca s-a stabilit cauza: supape motor arse/neetanse
- Inlocuit supape, rectificare chiuloasa
Dupa aceasta interventie masina nu si-a revenit

- Curatare clapeta acceleratie
- Inlocuit pompa combustibil
- Inlocuit senzor MAP
Dupa aceasta masina nu si-a schimbat comportamentul si in plus dupa cateva zeci de km se aprinde martorul motor (eroare P1970) si masina isi pierde peste 90% din putere. La relanti turatia oscileaza “sus - jos” pana la 1500 turatii. Masina isi recapata puterea dupa ce sterg eroarea.
Singura imbunatatire observata dupa toate aceste interventii este sunetul motorului care este rotund la relanti.
Mecanicul care s-a ocupat de masina spune ca problema actuala este de la SOFT care ar trebui reconfigurat la setarile optime.

Mentionez ca nu am fost de fata cand s-au facut aceste interventii (inlocuit piese) - am scris aici ce mi-a spus mecanicul ca a inlocuit, rectificat etc.
Am primit de la mecanic piesele schimbate: supapele, pompa de combustibil si senzorul MAP.

Update 1
Mers cu masina la reprezentanta (Expozitiei), am platit 150 lei pentru constatare (telefonic mi-au spus ca o sa ma coste 120 lei... asta conteaza mai putin). Au constatat ca masina nu are nici o eroare (asta puteam sa le spun si eu) si ca singura problema pe care au gasit-o este bateria slaba.
Am schimbat bateria imediat (am facut swap cu bateria masinii pe care o conduc de cand am probleme cu Coltul, baterie Boch 65Ah cumparata acum maxim o luna), -> fix aceleasi simptome.
Am facut o noua intrare in service, banuiesc ca trebuie sa platesc alti bani pentru o constatare la fel de inteligenta. Bateria veche am montat-o pe masina actuala -> masina porneste la sfert.....

Ceva pareri? Ca eu deja m-am saturat de "fiabilitatea mitsubishi" si "competenta mecanicilor".

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Ian 19, 2018 8:16 pm

Salut,

Simptomele astea le are deci si cand rulezi exclusiv pe benzina?

Mai departe trebuie sa te asiguri ca nu trage aer fals pe undeva. Poate a crapat galeria de admisie?

Poti sa incerci si o alta clapeta care stii ca merge, de pe orice colt sau forfour cu 1.3 sau 1.5 (1.1 are diametrul mai mic al admisiei), stiu ca a ta a fost curatata dar poate motorasul din ea are ceva. Daca eroarea a aparut fix dupa e posibil sa fi fost avariata cand a incercat s-o curete.

Ar putea fi si ecu... daca tot se uita la ea pe expozitiei intreaba si cat ar fi un update de soft poate e gratis daca tot au constatat fix nimic pana acum.


Avatar utilizator
aurel23ro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 17, 2017 2:57 pm

Mesaj de aurel23ro » Vin Ian 19, 2018 9:48 pm

QUOTE (Alex44 @ Jan 19 2018, 08:16 PM) Salut,

Simptomele astea le are deci si cand rulezi exclusiv pe benzina?

Mai departe trebuie sa te asiguri ca nu trage aer fals pe undeva. Poate a crapat galeria de admisie?

Poti sa incerci si o alta clapeta care stii ca merge, de pe orice colt sau forfour cu 1.3 sau 1.5 (1.1 are diametrul mai mic al admisiei), stiu ca a ta a fost curatata dar poate motorasul din ea are ceva. Daca eroarea a aparut fix dupa e posibil sa fi fost avariata cand a incercat s-o curete.

Ar putea fi si ecu... daca tot se uita la ea pe expozitiei intreaba si cat ar fi un update de soft poate e gratis daca tot au constatat fix nimic pana acum.

Salut,
Simptomele sunt si pe benzina si pe gaz, ce-i drept de cand am scos masina din service (primul service) am mers exclusiv pe benzina sperand ca masina isi revine in mers. Acum ceva timp am avut probleme cu instalatia de gaz (instalatia infundata de la gazul murdar), masina trecea automat pe benzina si aparea eroarea P1070 (amestec sarac). Dupa curatarea instalatiei cei de la service-ul GPL mi-au recomandat sa merg ~50 km pe benzina sa isi revina calculatorul.
Am o interfata ELM327 bluetooth pe care o folosesc sa masor parametrii din cand in cand, si cat timp am avut problemele acelea cu instalatia GPL, la Fuel Trim on Bank 1 aveam mereu valori negative si pe benzina si pe GPL. Dupa ce am mers cei 50km pe benzina valorile au ajuns sa varieze foarte putin fata de 0 (ulterior acel fuel trim a ramas constant apropiat de 0 si pe benzina si pe GPL, adica a revenit la normal).
Acum acel fuel trim este din nou negativ si pe GPL si pe benzina (oricat de mult as merge pe benzina).
Imi scuzati limbajul de nestiutor, dar chiar nu sunt un priceput in mecanica auto. Ceea ce stiu este rezultatul problemelor masinilor pe care le-am detinut pana acum. (si in ~400k km tot m-am lovit de diverse probleme).
Pana acum asta e cea mai grava problema de care m-am lovit la vreo masina. Sper totusi sa o rezolv pana la urma....


Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Lun Ian 22, 2018 5:06 pm

Eu cred ca e nevoie de o resoftare. Cred ca ECU a fost dat "peste cap" din cauza problemelor cu gazul. Inainte sa treci masina pe gaz aveai problemele astea?
Faptul ca nu trage, ar putea fi si de la compresie. Dar nu cred, pentru ca un motor de Colt nu "crapa" asa usor. Totusi conteaza si cine ti-a umblat prin motor.

Avatar utilizator
aurel23ro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 17, 2017 2:57 pm

Mesaj de aurel23ro » Mie Ian 24, 2018 2:56 pm

@LauCalin Asta tind sa cred si eu, ca ar avea legatura cu ECU sau cu clapeta de acceleratie, masina nu avea probleme cand era pe benzina dar are deja peste 100.000 km pe gaz.

UPDATE 24 IANUARIE

Intre timp dupa o saptamana de stat in service la Mitsubishi Expozitiei am primit verdictul: Tacheti uzati ce trebuiesc schimbati. Amenda: ~2000RON. Banuiesc ca daca ii schimb la un service de cartier m-ar costa mai putin, totusi nu risc. Dupa ce i-am intrebat de 3 ori daca sunt siguri ca asta este problema, le-am dat acceptul sa se apuce de treaba, cu mentiunea ca nu platesc daca problema nu se rezolva dupa inlocuirea lor.
Voi reveni cu noutati pe masura aparitiei lor.

Avatar utilizator
aurel23ro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 17, 2017 2:57 pm

Mesaj de aurel23ro » Sâm Ian 27, 2018 7:13 pm

Aveti idee cam cat poate dura operatiunea asta? Au trecut deja trei zile lucratoare.

Avatar utilizator
cristi.min20
EVO I
Mesaje: 7
Membru din: Lun Oct 24, 2016 11:34 am

Mesaj de cristi.min20 » Lun Ian 29, 2018 6:10 pm

QUOTE (aurel23ro @ Jan 27 2018, 07:13 PM) Aveti idee cam cat poate dura operatiunea asta? Au trecut deja trei zile lucratoare.

Daca au piesele, dureaza cateva ore, se ajunge destul de usor la tacheti. Te rog sa postezi update dupa ce iei masina, sunt curios daca a fost din cauza asta. Succes!

Avatar utilizator
aurel23ro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 17, 2017 2:57 pm

Mesaj de aurel23ro » Lun Feb 05, 2018 3:00 pm

Vesti foarte bune si una mai putin buna.
Vestea foarte buna este ca motorul si-a revenit. Porneste la prima cheie, masina sta turata la 1500 ture cateva minute pana se incalzeste motorul (si uitasem ca asa facea asa cand era noua), nu se subtureaza cand este lasata pe liber, motor silentios - ai impresia ca este oprit atunci cand esti la semafor. Ce mai....motorul se comporta ca si cum ar fi nou.
Vestea mai putin buna este aceea ca acum pe afisajul masinii imi apare ca rezervorul este gol indiferent de cata benzina am in rezervor. Am observat asta din prima, (am facut un test drive inainte sa platesc), dar m-am gandit ca poate chiar era rezervorul gol (cand am lasat masina in service aceasta mai avea vreo 4 liniute, cred). Baiatul cu care am facut test drive-ul mi-a spus ca isi va reveni dupa ce fac plinul. Am facut plinul la Rompetrol (cu benzina de 98 /smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="smile.gif" /> dar cand am urcat in masina: surpriza, indicatoul tot clipocea ca si cum as avea rezervorul gol.
Am sunat la reprezentanta si mi-au spus ca cel care s-a ocupat de masina mea (pe care tin sa-l felicit pentru rezolvarea problemelor cu motorul) este in concediu o saptamana. Asta e.. timp de o saptamana o sa fiu atent la cati km fac si bag benzina mai des (oricum vreau sa merg o perioada numai pe benzina sa fiu sigur ca totul este in regula, apoi ma voi duce la service-ul GPL sa refaca setarile instalatiei GPL si de abia apoi voi incepe sa merg pe GPL din nou).

Ca si costuri, schimbul culbutorilor + manopera = 1950 lei. Din care vreo 1500 lei manopera. Explicatia problemelor cu compresia a fost aceea ca datorita uzurii culbutorii nu mai reuseau sa inchida complet supapele astfel motorul pierzand compresie.
Oricum banuiesc problema cu rezervorul gol se va rezolva mai usor decat problemele vechi.
Revin cu noutati saptamana viitoare dupa ce fac 500-1000km si rezolv si cu rezervorul.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Feb 05, 2018 3:55 pm

Daca nu indica deloc, nimic, poate sonda este deconectata? Oare e posibil sau mufa pt pompa de benzina are si pinii sondei in ea? Inainte sa pui benzina clipea martorul de gol sau doar acul indica gol?

Forfoururile au o problema similara, una dintre rezistentele de pe display se dezlipeste (fludor eco, fara plumb, crapa lipitura) si nu mai arata bine nivelul benzinei. Rezolvarea implica refacerea lipiturilor. Dar la forfour arata eronat, nu deloc. Adica zice ca ai 2 liniute si te trezesti ca faci pana prostului.

Daca faci plinul poti merge 300km lejer in Bucuresti pana sa fie nevoie sa realimentezi.

Cumpara si un bilet la loto, prea esti "norocos".


Avatar utilizator
aurel23ro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 17, 2017 2:57 pm

Mesaj de aurel23ro » Joi Feb 08, 2018 12:27 am

@Alex44
Martorul clipeste ca si cum rezervorul este gol, asa face de cand am luat masina de la reprezentanta. Masina inca se misca impecabil, am calcat acceleratia de vreo doua ori mai tare si masina fuge cum fugea in tineretile ei (nu o sa-mi fortez norocul totusi si o lunga perioada de timp voi merge batraneste - pana uit ).
Doua chestii mi se par inca putin suspecte(probabiln sunt paranoic):
1. Consumul afisat este cam mare. Desi merg batraneste in prima zi mi-a aratat consum de peste 9 litri. Totusi consumul afisat este in scadere, in seara asta am scos 8l fix.
2. Desi acel fuel trim este mult mai apropiat de 0, inca mai variaza, mai ales cand motorul este rece. Nu mi se pare chiar normal, nu sunt expert dar am testat pe alte masini si acel fueltrim variaza foarte putin +- 2-3, la mine ajunge si la -12 (ce-i drept am testat pe alte marci, nu si pe colt). Nu exclud posibilitatea ca 'asa face toate colturile'.
Inca nu am mers si pe gaz.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori