ITP la Colt

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Lun Iul 28, 2008 2:31 pm

Azi am facut ITP-ul la colt, pe 12 august implineste 2 anisori, dar cum sunt in concediu am zis sa scap de taskul asta.
Taxa: 95 RON
Masina a trecut probele fara probleme.
La franare, forte si eficiente foarte bune, disimetrii minuscule, ovalizare discuri 0, forte parazite 0.
Pe fata chiar mi s-au parut niste forte de franare maricele pentru masa ei...2000 N pe stanga si 1957 N pe dreapta. 8)
Pe spate se cunoaste ca are discuri....
La gaze, am avut ceva emotii pentru ca nu scadea monoxidul de carbon, dar dupa ce i-am dat 6000 de ture a inceput sa scada pana a ajuns sub 0.3 si tot continua sa scada.
Probabil sonda trebuia "suflata" putin.
Directie ok, electric la fel.

Cel mai amuzat a fost ca m-am dus intr-un service unde erau softurile lucrate de mine acum 4-5 ani (analizor si banc de franare) si imi revedeam "operele" la lucru.
Abia mi-am stapanit lacrimile. :cry:
Ce vremuri!

Acum nu mai misca baietii, totul se trimite la RAR...eheehe
In concluzie, posesori de Colt, mergeti linistiti la ITP ca masinile sunt OK si dupa 2 ani de RO.

Mai naspa de astia cu turbo dizel ca trebuie sa fie accelerate la o turatie, de multe ori mai mare decat limita multor modele. )
Posesorul da cu subsemnatul ca statia ITP nu raspunde pentru nici un defect aparut ca urmare a efectuarii probelor. )
Se mai sparge cate o turbina...
Asta-i viata!

Bafta!

Avatar utilizator
VooN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 21, 2008 6:00 pm

Mesaj de VooN » Lun Iul 28, 2008 6:57 pm

Acum asa se procedeaza la ITP ?? 6000 de ture :shock: Cat timp a stat la turatia asta ??

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Lun Iul 28, 2008 8:31 pm

Nu, procedura de analiza gaze nu presupune turatii asa de mari, nici pe departe.
Nu mai stiu limitele pentru toate motorizarile si normele euro, dar pentru un aspirat euro 4 nu e nevoie decat o turatie constanta peste 2000 rpm.
Dat fiind faptul ca CO se fixase in 0.485 si nu scadea sub 0.3 i-am dat eu un spritz mai adanc asa de 6000 rpm, desi nu era nevoie sa o turez asa de tare. Astfel valoare de CO a crescut si apoi a scazut sub 0.3 fapt care a determinat validarea probei.
Masina nu avea nimic...ideea e ca inainte de proba efectiva se face o "curatare" atat la dizel cat si la benzina printr-o accelerare mai puternica. Unii inspectori ITP mai uita din aceste procedee, chiar in mod intentionat, uneori... )
Norocul meu e ca stiam echipamentele... si cat de cat imi mai amintesc din procedurile respective de ITP.
Mai rau e la dizel ca trebuie tinuta masina constant la ~ 4900 rpm si multe modele au limita mai jos. La dizel e jale nene, si pentru cel din service si pentru masina. Unii nu au sau nu folosesc exhaustor de gaze...
In fine...

Sunt foarte multumit de frane, nu tu disimetrii, nu tu ovalizari. De altfel se simte ca e OK.
Lancerul vechi vad ca are boala asta cu ovalizarea.
Ei bine colturi cu discuri ovalizate nu exista.
Colturile 2006 nu aveau nici macar acele scartaieli...

Am uitat sa spun ceva important. Cei care aveti masinile in leasing, inainte de a ajunge si a astepta sa va vina randul sa faceti ITP-ul asigurati-va ca aveti pe cartea de identitate a masinii (copie ca originalul e la firma de leasing) stampila de conformitate cu originalul din partea firmei de leasing.
Altfel veti ajunge la statia ITP, astepta (uneori si 10 masini) si cand va va veni randul veti respinsi pentru ca lipseste stampila respectiva.
Eu am patit asta si un telectual cu cravata si ...atat, de la Tiriac Leasing mi-a replicat "A fost o scapare".
No comment!

Numai bine!

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mie Iul 30, 2008 1:31 am

Legat de partea cu testul de noxe la benzina - daca masina sta o perioada inainte de a intra pe linia de inspectie, atat catalizatorul cat si sonda/sondele de oxigen se cam racesc bien, asa ca nu-si mai fac treaba. In mod normal e treaba celui de pe linia de inspectie ca inainte de testul respectiv sa incalzeasca sonda/sondele de oxigen si catalizatorul, tinand motorul turat pentru 1, 2 minute.
Daca omite aceast amanunt e normal sa nu iasa testul de noxe, datorita CO.

La diesele e mai complicat, si depinde mult de maiestria celui care face testele, sa aiba curaj sa urmeze intocmai indicatiile date de softul analizorului si sa tureze atunci cand trebuie motorul si sa-l tina atat cat trebuie in turatia de regulator. In felul asta se face numarul minim de incercari prin accelerare.

Un sfat pentru cei cu diesel: inainte de a merge la ITP, calcati pedala de acceleratie cu raspundere. In felul asta curatati tubulatura de evacuare de depunerile de funingine, care va pot produce "picarea testului de opacitate" daca aceste depuneri sunt curatate in primele accelerari...

Avatar utilizator
tiborg
EVO I
Mesaje: 9
Membru din: Sâm Ian 17, 2009 2:49 pm

Mesaj de tiborg » Sâm Iun 26, 2010 11:47 am

Azi 26-06-2010 am facut si eu ITP-ul. (66 RON la Apan, iesirea din Braila spre Galati pe dig)

Valorile la noxe au iesit foarte bune (dupa cate mi-am dat eu seama citind pe internet)
Nu mi-a accelerat motorul ca sa "curete" ceva sau mai stiu eu ce. Am venit, mi-a pus-o pe bancurile de probe si gata.

Valorile la 2190 RPM:

temp: 72 grade C
COcorr: 0.01
Lambda: 1.003
CO: 0.01
CO2: 15.9
HC: 27
O2: 0.12

Pe net am gasit urmatoarele explicatii:

<<Deci sa le luam pe rand :

* CO2 indica si eficienta arderii ,o valoare buna trebuie sa fie peste 13%. Daca aceasta valoare este sub aprox 13 % asta
inseamna ca sistemul de esapament este neetans.
*Cu HC-ul , continutul de hidrocarburi in gazele de esapament, ea trebuie sa fie sub 100 ppm si se masoara
tot in turatie.
*O2, indica si cum functioneaza catalizatorul dar si daca sant neetanseitati pe esapament. Valoarea de 0,5 cam scartaie.
*COcorr adica CO corectat este relativ, depinde ce norma are motorul, daca este euro 3 se admite valoarea de 0,3 , dar daca este euro 4
atunci valoarea lui ar trebui sa fie sub 0,2.
Factorul Lambda este bun la 1,000 (+/- 0,030).>>

Nu am gasit nimic pe internet legat de frane. Din pacate buletinul respectiv a trebuit sa-l las la ITP si nu mi-a trecut prin cap sa-i fac o poza cu mobilul.
In fine, eficienta totala de franare a iesit 88%, iar pentru frana de mana a iesit 25%.
Eficienta totala de franare nu trebuie sa fie mai mica de 50%, iar eficienta franei de mana nu trebuie sa fie mai mica de 16% (parca... de ultima valoare nu mai sunt sigur)

Nu stiu ce sa zic de celelalte valori din buletin... La franele pe fata erau niste valori de peste 2000 N (2180 N parca) si inca altele.
Daca e cineva expert pe aici care sa ne dea si noua mai multe detalii ar fi excelent.

Avatar utilizator
ph15viu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 08, 2009 2:14 pm

Mesaj de ph15viu » Lun Iun 28, 2010 5:28 pm

Mergeti linistiti si dupa 4 ani nu veti avea probleme.

Avatar utilizator
cristi_or
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 05, 2010 12:38 pm

Mesaj de cristi_or » Joi Iul 15, 2010 5:32 pm

sa ma bag si eu in seama: mergeti linistiti si dupa 16 ani si nu aveti probleme dak a fost intretinuta. mi-am facut rar-ul pt inmatriculare si nu am schimbat nimik la masina inainte si am trecut fara probleme sau interventi.... colt power!

Avatar utilizator
tiborg
EVO I
Mesaje: 9
Membru din: Sâm Ian 17, 2009 2:49 pm

Mesaj de tiborg » Mar Iul 20, 2010 5:02 pm

COLT RULES!!

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Lun Iul 26, 2010 4:12 pm

Mda ! Coltul a trecut cu succes orimul ITP. Nici ca am avut emotii. Tractorul in schimb, mi-a dat emotii mai ales ca a stat pe loc o buna bucata de vreme, si tot a iesit bine la toate. Fara interventii ca nu stiu pe nimeni pe partea asta.

Nu cred ca e cazul sa ne facem probleme pina pe la 4-6 ani, daca am facut reviziile la timp si avem o minima grija de masina.

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Lun Iul 26, 2010 10:50 pm

Eh, stati linistiti ca si dupa 27 de ani, Mitsubishtele noastre inca vor mai trece teste cu brio. Mi-am demonstrat-o anul trecu la RAR SV, cand am fost la sa fac schimbarea de motor. Tipului cu fumul nu-i venea sa creada cum in orice pozitie baga sonda si tura motorul, testul iese pozitiv, asta in conditiile in care imi lipsea toba intermediara, aveam teava trasa direct in finala, apoi inca o bucata pana in spate. Ma rog, la capitolul directie am stat nitel mai prost datorita unui capat de bara obosit si a bucsei de teflon din semi-caseta. Dar s-a rezolvat la revenire. De franare, nici nu are rost sa vb, ca am placute Textar . La franarea de urgenta pe fata, era sa salte masina de pe tamburi, pe canal

Oricum, "mezul din dodoasca" a fost cam acu 2 ani cand m-am dus cu DAC-ul din semnatura sa fac ITP-ul anual. Se urca nea gigel ala cu gazele, si incepe sa tureze ca nebunul, de imi venea sa-i mulez un levier pe creasta. Si tureaza, si tureaza, si tureaza... si la un moment dat... se aude un POC mare... apoi asta opreste repede motorul. Sarise un furtun de apa de la racire (probabil nu era strans bine colierul), si aproape 40 de litri de apa (apa simpla, fara antigel, ca iarna nu circul cu el), s-au scurs in toata hala RAR-ului. Aia verde-albastrii, sa sara la mine cu gura, ca eu sunt de vina. Eu ma enervez, ii bag in origini ca-s inapti, alti "clienti" sar in ajutorul meu... , apoi incep sa amenint cu "turnatoria" la sefii de la bucuresti... in fine... circ mare. Nu m-a deranjat asa tare ca a turat ala motorul si ca a sarit colierul, cum m-a deranjat ca a inceput sa urle la mine, de parca eu l-am rugat sa apese acceleratia de sa-i scoata pistoanele prin baie.

Apoi, a venit un inginer imbracat in salopeta, s-a bagat sub cabina, a pus inapoi furtunul, a facut plinul de apa (toate astea in timp ce alti 2 faceau curat prin hala), eu statea imbracat la costum si ii dadeam indicatii, ca doar nu avea sa ma murdaresc eu pentru incapabilitatea lor, in timp ce intrarea de diesel-uri era blocata de mine si ceilalti de la rand, faceau scandal meritlor ingineri... Ce mai.... a fost o faza de kk tipic romaneasca. Dupa ce a pornit motorul, a sarit peste testul de frane si directie si faruri si mi-a dat acceptul fara sa zica/ceara nimic. Eu m-am uitat la ei si le-am spus foarte sec ca mai usor era sa-si ceara scuze decat sa faca spectacol, cand stiu ca un diesel aspirat in 6 pistoane, nu se tureaza pana la limita de acceleratie. 2.000 rpm e arhi-suficient... ei cred ca au trecut de 3500....

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori