Trei Probleme O Singura Postare!

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Mai 25, 2017 9:23 am

Pune-i freon numaidecat daca vrei s-o salvezi. Poti sa ai instalatia de aer conditionat sita ca nu iti baga aer fierbinte. Du-o la unii de baga freon, ti-o videaza, o lasa asa, apoi verifica sa fie pastrat vacumul, daca s-a pastrat ti-o umplu cu freon si ulei si esti ca nou.

Daca persista aerul fierbinte apoi, problema e la comanda de caldura sau la clapeta de aer cald. Panoul de comanda il iei sh, actuatorul clapetei de aer cald se gaseste de schimb piesa noua.

Pt airbag poate fi o mufa de sub scaun, poate fi spira de la volan, sau poate se aprinde dupa 10 ani sa-i faci inspectie sistemului (nu stiu unde am citit asta). Centurile cu pretensionare daca erau declansate nu ti se mai retragea centura. Ar mai putea fi si unul din senzorii de impact sau cablajul/mufa acestora.

Vezi cand umblii la oricare din astea, sa ai borna negativa deconectata de pe acumulator.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Sâm Mai 27, 2017 10:18 pm

Salut Alex.. scuza-ma am postat niste tampenii sub impreiul dezamagirilor si datorita faptului ca manualul ala la Mitsubishi e facut cum stiti si voi. Manualul de reparatie e un jaf. Eu am confundat evaporatorul (adica ala de-ti face frig) cu radiatorul de caldura. Acela sta tot timpul cuplat la instalatia de racire a masinii. Eu cand l-am vazut cu tevi de aluminiu frumos facute am crezut ca acela este vaporizatorul de la AC. Mai mult decat atat, in manual nu este nici o litera despre vaporizator, cum sa-l dai jos cum sa umblii la el (credeti-ma, am luat fila cu fila - vorba vine ca e un soft). Are toate jucariile acolo scrise, cum sa dai jos rezistenta electrica din fata (ca astea Diesel au incalzire suplimentara electrica), cum sa dai jos aia, ailalalta dar de vaporizator nu zice nimic.

Clapetele de aer merg foarte bine. Ea baga aer cald de-afara si ca statuse mult in soare, pe urma s-a normalizat temperatura. Am testat si recircularea merge toata instalatia. Eu credeam ca ala e vaporizatorul si ca s-a incins si de-aia imi baga aer cald ai inteles acum? A fost panica momentului. Pe urma mi-a picat fisa. Apoi nu-mi explicam cum de e apa calda in calorifer chit ca eu tineam clima pe rece, dar pe urma m-am prins "stai ma nene ca nu mai e la Dacie cu sarme cu robineti, aici asta asa sta vara iarna, asta e el", concluzie care am tras-o dupa ce am vazut circuitul aerului prin instalatie tot in manualul de reparatie al masinii. Deci ignora orice balarie am zis.

Mie un tip care lucreaza la un service mi-a zis asa: Bai baiat, nu mai demonta masina aiurea. Zgomotul ala de "curgere" iti apare cand nu mai ai freon destul in instalatie. Tie daca ti-a scazut presiunea sub un anumit nivel, el din motive de siguranta nu-ti mai cupleaza si de-aia nu-ti merge AC-ul. Faptul ca auzi tu "galgaielile alea" nu inseamna ca ai vaporizatorul spart si ca-ti iese freon pe acolo, asa ca lasa masina.

Eu am bagat la cap am desfacut capacul la valva si am bagat un varf sa apas pe valva.. "fassss". Deci mai avea freon. Faptul ca am desfacut-o e bine pentru ca daca ma duc cu ea la verificat (si or avea aia ochleari cu UV si substanta de contrast si mai stiti voi ce) putem urmarii pe unde scapa. Eu acum va spun sincer, din cultura mea generala stiu ca ele la un anumit timp se completeaza cu freon. Nu stiu daca e normal sa scape in 11 ani (ca ea de cand e pe pamant nu s-a completat cu freon, recunosc) cat sa scada presiunea sub limita admisa, dar si daca s-a facut vreun por sau cel mai probabil, s-a distrus vreun oring (desi nu stiu cum e posibil, nu am avut accidente, nu am desfacut tevile, nu s-a umblat pe acolo) iar asta trebuie evidentiat.

Pe mine m-au tinut pe loc si niste probleme financiare si niste probleme de sanatate, mai multe una dupa alta. Alex normal ca Luni ma infiintez la unii cu "aere" ca sa vad ce se intampla.

Insa tipul asta cu care am vb mi-a dat speranta. Mi-a zis clar parerea lui: "bai n-are nimic masina, dar de 11 ani nu te-ai atins de clima si ti-a scazut nivelul, poate nici nu a scapat mult, doar fix cat sa se opreasca". Boooon. Eu percepusem deja ca ambreiajul nu mai cupla la aerul conditionat (looooogic, nu-i freon nu cupleaza) dar dupa toata discutia asta totul a avut sens.

In fine cu masina desfacuta asa am tot incercat sa vad de unde naiba o fi problema cu martorul de airbag. Posibilitatile sunt multiple. In carte zice asa. Bai, pot fi centurile fata (pretensionate - fratilor sa-mi fie cu iertare habar n-am ce inteleg astia prin pretensionate, faptul ca se lipesc de tine cu arcul ala care le trag? In fine)... Pot fi airbag-urile din scaune (ca am), poate fi aribagul din volan si mai poate fi airbagul de la pasager. Tot in care spune asa. Daca ai noroc sa fie masa de la calculatorul de SRS (ca sa il numim asa, SRS-Airbag), atunci becul se va stinge, daca nu, chiar daca se remediaza problema (o cupla slabita, o aia aia..) n-ai ce face.. trebuie MUT-III si bani dati la golanoi sa ti-o stearga ca altfel nu se poa'. Deja ma si vad la service la Mitsubishi cu o maaaare factura pentru scos o cupla suflat in ea si bagat inapoi.

Eu ce sa va zic.. am avut acces doar la cuplele alea de "supt" scaune. Daca alea sunt cuple miscate eu ma impusc. Doar sa se fi oxidat ceva, dar asa frumos sunt prinse acolo ca mi-e mila sa le tai sistemele de blocare ca sa le desfac eu sa-mi bag labele mele pacatoase. Deci trebuie bagata pe MUT-III (ca am inteles ca ESI sau Delphi, nu-ti arata care e vinovatul ci doar ca ai o problema si eventual stergi eroarea din memorie). Dupa ce identific problema (si da Doamne sa fie vreun contact imperfect) putem purcede la reparare. Nu cred sa se fi stricat altceva, nu prea ar avea sens desiiiiiiii... e o piesa care la orice marca de masina si orice model e folosita mai mult si se poate rupe. Ma refer la airbag-ul din volan. Ei...daca aia e dusa ceva imi spune ca nu va fi ieftin. Daca aia e dusa si costa inacceptabil eu va zic de pe acum, voi "stinge lumina" din bord sa nu-mi mai bata in ochi si cu Dumnezeu inainte! Nu o sa o repar! M-am saturat.

Despre clima, sa fim sanatosi... mi-a mai venit inima la loc. Luni vad ce fac. Pana una alta ma pun sa va scriu un tutorial despre cum mi-am facut eu sistemul audio pe Colt zilele astea ca la randul meu am pus atatea intrebari si frate, unul n-a vrut sa ma lamureasca si pe mine. Asadar stiu ca e greu si vreau sa ajut! Daca-l fac baietii "pined" bine daca nu... sa ramana la cautare.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Mie Mai 31, 2017 1:00 pm

Am revenit cu informatii despre problema legata de AC. In primul rand o sa va dau si niste indicatii pentru cei care sunteti din zona BR - GL sa ajungeti la omul potrivit si la pretul potrivit.
Initial am mers pe "recomandari". Desi toata viata mea am invatat ceva "nu te duce la oameni recomandati, gaseste-ti singur, cu cat de duci cu <<m-a trimis cutare>> risti sa ti-o iei in bot din mai multe puncte de vedere". De ce spun asta? Pentru ca asta a fost experienta mea de viata. Am zis insa sa mai dau o sansa. Am ajuns la service-ul in cauza. Mi-au cerut 150 RON sa-mi verifice instalatia. M-a umflat rasul. Pe urma mi-am aminitit eu pe OLX ca am vazut un anunt de la un service (fostul Universal Service, daca stiti unde este, pe Buzaului, de la linia de tramvai mai in fata pe stanga, au si statie ITP, este un service maricel).
Am ajuns la baiatul in cauza si mi-a zis asa. La mine e 80 RON sa-ti umplu cu freon, sa-ti verific instalatia te costa fix 30 RON. (Deci de 5 ori mai ieftin!) Aveau ditamai aparatul digital de "administrat" freon si masuri de presiune. Tot stand la teste cu masina, m-am dat in vorba cu baiatul fiind de aceeasi varsta despre masini, AC-uri si altele similare. Iar baiatul mi-a zis asa. Sunt doua metode de a testa instalatia. Prima prespunue vidarea si a doua bagare de presiune cu freon si substanta fluorescenta. Mi-a zis clar ca in prima situatie daca avem un por amarat prin vrun furtun n-o sa-l vedem niciodata pentru ca la suctiune va da sa se stranga. Daca e pe conducta de aluminiu iar este irelevant pentru ca vedem ca ne scapa presiune dar nu suntem sigur pe unde. Deci cel mai bun test a spus el este sa bage freon in instalatie la presiunea recomandata si putin vopsea fluorescenta (cea care se foloseste la decoruri in cluburi sa se aprinda verde fosforescent la neoanele cu U.V. asa numitele black light - si de care am si eu unul acasa).
Ei a facut asta baiatul mi-a umplut freon m-a pus sa pornesc masinuta si cu o lanterna cu UV (ultraviolete) s-a pus sa imi caute ventualele pierderi. Ditamai pata verde fluorescenta era la iesirea din compresor, conducta cea mai groasa. Nu stiu inca ce este, e fisuarata, este vreun oring defect, habar n-am, maine desfac si va spun ce si cum. Alta problema nu este.
Mi-a mai spus ca pierderile de freon 134a (cum am eu si majoritatea masinilor din generatia a masinii mele) in habitaclu se simt ca un miros de balegar puternic inexplicabil. Nu a fost niciodata cazul deci, presupun ca sunt ok cu pierderile in habitaclu.
Asadar ramane sa rezolv cu conducta cat mai repede si sa ma intorc la el sa-mi umpe instalatia.

Sper aceasta informatie sa va fie utila la cei cu probleme ca mine, iar daca sunteti din zona asta, iata ca se poate si profesional si ieftin! Sincer 30 RON pentru o ora si ceva cat am stat pe langa masina (ca lucrurile cu AC-ul se desfasoara oarecum lent) sincer, mi se pare mai mult decat decent ca si pret.

Salutare tuturor!

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Oct 19, 2017 11:11 am

salut,

am si eu eroarea cu airbagul de mult si nu i-am dat de cap, daca i-ai dat, te rog o rezolvare. la afisajul de computer la fel.
AC-ul, in manualul masinii, zice sa ii refaci umplerea la 2 ani parca. deci e ciudat ca ti-a mers atat.
la mine s-a dus fulia la cmpresor la vreo 125.000 km. a fost vreo 250 ron gasita cu greu sa o iau noua.

Avatar utilizator
ringo
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Apr 01, 2011 11:32 am

Mesaj de ringo » Joi Feb 22, 2018 12:37 pm

Eroare de airbag am avut si eu (bec de airbag aprins in bord) aparuta in jur de 100k km.
A trebuit schimbat ao piesa din volan numita spirala airbag volan si a costat in service 1000lei.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori