Plafonare La Peste 5000 Rpm
Nu stiu daca este doar impresia mea, dar parca dupa aceasta turatie, motorul urca foarte greu in ture. E greu sa-l duci dincolo de 5500 rpm. Bine, nu zic ca e recomandat sa mergi asa prea mult. Oricum de doua ori am facut acest "experiment" si mereu dupa 5000 rpm parca nu mai avea nici o vlaga in el. La fel e si la motorul de 1.3?
Nu stiu in ce masura e ok sau nu. Cert e ca dinamica nu are (prea mult) de suferit. Adica eu la 4000 rpm am 130 km/h. La 5000 rpm, are 150. Daca "trag" de ea, se duce in 5500 rpm si ajunge la 16x km/h (pe GPS). La 6000 rpm nu cred ca poate ajunge. Probabil e vorba de un reglaj. Cred ca ii este mai bine unui motor sa mearga intr-o zona cat mai departe de zona rosie.
Eu am 53000 de km si niciodata nu am avut sentimentul ca ceva nu ar fi in regula. Desi, teoretic...
Eu am 53000 de km si niciodata nu am avut sentimentul ca ceva nu ar fi in regula. Desi, teoretic...
In a 5-a sa treaca de 5000??? Ia incearca intr-a 3-a. A 5-a e pt drum lung si economie, nu e pentru viteza sau putere maxima. In trecut cutiile erau etajate astfel incat sa prinzi viteza maxima la turatia maxima in ultima treapta. Problema e ca la viteze de autostrada motorul e turat mai mult, irosind benzina din cauza pierderilor de pompare (4000 rpm inseamna revolutii inutile ale motorului, cand si la 3000rpm ai fi avut suficienta putere sa-ti mentii viteza de croaziera). Avantajul e ca masina se simtea bine, parea ca se intinde la drum, ca vrea sa fuga.
Prima data voiam sa iti zic sa verifici ca ai priza de aer instalata intre cadru radiator si cutia filtrului, fara ea trage aer fierbinte si pierde foarte mult din dinamica.
Dar la dublarea vitezei, rezistenta la inaintare este de 4 ori mai mare. Daca la 100 folosesti ~30 de cai (scos din burta), la 150 folosesti 60 (cam cat dezvolta la 5000rpm deci n-ai rezerve sa mai accelerezi). Ca sa accelerezi trebuie sa retrogradezi (6000 rpm iti dau 75hp deci mai ai rezerve de putere sa accelerezi putin)
Daca vrei sa aflii viteza maxima teoretica a masinii tale, bazata pe rapoartele transmisiei si raportul final, dimenisunea anvelopelor si redline-ul motorului sunt site-uri care ofera calculele astea.
A mea ajunge la 6500-6800 unde taie promt gazul. De obicei fac asta intr-a 2-a cand ma intind intr-o depasire de la viteze mici si pt ca a 3-a e foarte lunga. Cu cat e treapta mai lunga cu atat e mai greu sa ajungi la turatia maxima (spre imposibil). Acum, la peste 240.000km nu observ nici un efect advers al folosirii intregii plaje de turatie (merg cu 1800 rpm intr-a 5-a prin oras, dar cand accelerez retrogradez 2-3 trepte si o duc pana pe rosu dupa caz).
@zefir poti incerca o curatare a clapetei de acceleratie si a senzorului map, si sa o reinitializare a cutiei si reinvatare a punctului in care musca ambreiajul (reglajul actuatorului ambreiaj). Operatiunile de reinializare se fac cu echipamentul de diagnoza original, sau clona a sistemului. Si de catre un operator care stie cum sa interpreteze semnalele, altfel mai bine o lasi asa (mie era sa-mi brickuiasca masina cand aveam bateria slaba, incerca sa reinitializeze si murea procesul mereu)
Prima data voiam sa iti zic sa verifici ca ai priza de aer instalata intre cadru radiator si cutia filtrului, fara ea trage aer fierbinte si pierde foarte mult din dinamica.
Dar la dublarea vitezei, rezistenta la inaintare este de 4 ori mai mare. Daca la 100 folosesti ~30 de cai (scos din burta), la 150 folosesti 60 (cam cat dezvolta la 5000rpm deci n-ai rezerve sa mai accelerezi). Ca sa accelerezi trebuie sa retrogradezi (6000 rpm iti dau 75hp deci mai ai rezerve de putere sa accelerezi putin)
Daca vrei sa aflii viteza maxima teoretica a masinii tale, bazata pe rapoartele transmisiei si raportul final, dimenisunea anvelopelor si redline-ul motorului sunt site-uri care ofera calculele astea.
A mea ajunge la 6500-6800 unde taie promt gazul. De obicei fac asta intr-a 2-a cand ma intind intr-o depasire de la viteze mici si pt ca a 3-a e foarte lunga. Cu cat e treapta mai lunga cu atat e mai greu sa ajungi la turatia maxima (spre imposibil). Acum, la peste 240.000km nu observ nici un efect advers al folosirii intregii plaje de turatie (merg cu 1800 rpm intr-a 5-a prin oras, dar cand accelerez retrogradez 2-3 trepte si o duc pana pe rosu dupa caz).
@zefir poti incerca o curatare a clapetei de acceleratie si a senzorului map, si sa o reinitializare a cutiei si reinvatare a punctului in care musca ambreiajul (reglajul actuatorului ambreiaj). Operatiunile de reinializare se fac cu echipamentul de diagnoza original, sau clona a sistemului. Si de catre un operator care stie cum sa interpreteze semnalele, altfel mai bine o lasi asa (mie era sa-mi brickuiasca masina cand aveam bateria slaba, incerca sa reinitializeze si murea procesul mereu)
- stefanpomarac
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Dec 02, 2014 12:38 am
Am reexperimentat aseara senzatia placuta de la 7000 de ture intr-a doua. Foarte placut. Te tine scaunul sa nu te lasi pe spate.
Cand am fost la Prejmer pe circuit am folosit numai viteza a doua, care mi-a oferit plaje foarte lungi de viteza, de la 20-30 pana la 80 km/h, aproape permanent cu tractiune foarte buna. Ce-i drept peste 5000 de ture simti cum masina fuge de sub tine.
Cand am fost la Prejmer pe circuit am folosit numai viteza a doua, care mi-a oferit plaje foarte lungi de viteza, de la 20-30 pana la 80 km/h, aproape permanent cu tractiune foarte buna. Ce-i drept peste 5000 de ture simti cum masina fuge de sub tine.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 53 vizitatori