Problema 1500 Rpm

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
MihaiB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 07, 2015 8:19 pm

Mesaj de MihaiB » Vin Ian 20, 2017 6:40 pm

Salutare,

Revin din pacate cu alta problema ce ma bate la cap de muult timp, doar ca acum sunt pus pe rezolvarea ei. La relanti, in interior este resimtit un tremurat mult prea puternic pentru a fii definit ca "e ceva normal" si totodata se aude ca o bataie de ciocan in motor. Odata ce plec cu ea de pe loc, fie mai tare, fie mai incet simt ca are o ezitare la pragul de 1000-1500 rpm, dupa ce trece de 1500 rpm simt ca am masina noua. Tot la pragul de 1500 rpm tremuratul se accentueaza cu mult mai mult (il simt in volan, pedala, iar schimbatorul tremura de parca sta sa zboare). Nu stiu daca are legatura cu aceasta problema, sau este una cu totul diferita, insa la 3000 rpm se aude un sunet de tabla atat timp cat raman la 3000. Daca urc putin peste 3000 nu se mai aude nimic. Aceasta "tabla" se aude in orice viteza mai putin in stationare.
Sper ca ma poate ajuta cineva care s-a batut de aceasta problema fie cineva care stie spre ce sa ma indrume ce ar trebui sa fac.

Avatar utilizator
Master4Mariners
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 02, 2012 2:32 pm

Mesaj de Master4Mariners » Vin Ian 20, 2017 8:47 pm

Colegu forumist, si eu am o problema similara. Intre 1500 sau 1700 RPM si 2000 RPM mi se aude o vibratie ca de tabla exact cum spui tu.Daca trec de 2000 RPM cu 100 de RPM nu se mai aude. La mine a inceput acum un an jumate cu ceva aproape insesizabil, acuma se aude bine de tot in habitaclu de cate ori trece prin paleta aia de turatii. Inainte se auzea mai bine cand era motorul cald, mai putin la rece. Acuma se aude indiferent de temperatura exterioara sau a motorului. Eu am evacuare inox cap coada, s-a schimbat conul de la evacuare din material compozit, am verificat tabla termica din spatele motorului, am mers fara scutul de la motor si tot se aude. Nu am nimic care sa vibreze neverificat, am bucse bara stabilizatoare schimbate, fara rezultat din pacate. Iti spun ca sa te ajut sa stii de unde sa incepi. Ca idee, la mine nu se aude decat in mers, la relanti sau daca turez pe loc nimic, la fel nu se aude pe elevator daca scoti controlul tractiunii si o turezi. Nu se mai aude vibratia aia de tabla. La tine poate ca e mai demult decat la mine si se aude mai tare. Eu am dedus ca poate fi ceva termic, o protectie termica, dar e de verificat. Am mers la service si deocamdata nu si-a dat nimeni seama.

Avatar utilizator
Alex.Iorga
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Lun Apr 11, 2016 1:47 am

Mesaj de Alex.Iorga » Sâm Ian 21, 2017 12:46 am

Salutare ! Problema cu acea "tabla" o am si eu. Cineva mi-a spus ca ar fi de la scutul termic vreun surub slabit. Personal nu am verificat acest aspect, insa in momentul in care se face un pic mai cald o sa ridic masina pe cric si ma bag pe sub ea, pentru ca e enervant acel sunet. Problema cu acel tremurat o am in momentul in care actionez dezaburirea geamurilor sau atunci cand dau drumul la A/C vara. De ce se aude? Habar nu am, dar sper sa nu fie ceva grav

Avatar utilizator
Master4Mariners
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 02, 2012 2:32 pm

Mesaj de Master4Mariners » Sâm Ian 21, 2017 2:50 pm

Am verificat eu tabla termica, inclusiv toate suruburile pana la finala. Am pus chiar o garnitura siliconica de inalta temperatura intre tabla din spatele motorului si suportul ei din caroserie. Fara rezultat.

Avatar utilizator
teutzue
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Vin Aug 27, 2010 12:35 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de teutzue » Dum Ian 22, 2017 2:26 pm

Salut,

Ce descrieti voi e exact zgomotul de la tabla termica. E o problema comuna la colt si singurul lucru pe care poti sa il faci e sa o fixezi cat de bine poti. Eu as zice sa nu va faceti ganduri ca nu e o problema mare.

Bafta

Avatar utilizator
Master4Mariners
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 02, 2012 2:32 pm

Mesaj de Master4Mariners » Dum Ian 22, 2017 5:31 pm

Macar de ar fi asa. Eu am luat tot traseul pe unde e tabla termica dar inca nu i-am dat de cap. La urmatoarea revizie vorbesc cu baietii sa se uite mai atent. La mine se aude zgomotul din directia compartimentului motor de undeva de jos dar poate fi la fel de bine zgomot indus din alta parte si il aud eu asa. Vara am mers cu geamul deschis si de sub motor pare ca se aude.

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Dum Ian 22, 2017 9:54 pm

La mine a fost scutul termic. In urma cu aproape un an am patit la fel.
Dar asa ceva nu poate proveni doar de la scut. Verificati cum e prinsa galeria de evacuare. E posibil sa fie ceva slabit pe-acolo. Acum multi ani tata a patit ceva asemanator la toba de mijloc. Se slabise un colier si pe la 1300-1400rpm ziceai ca e tractor.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 23, 2017 9:21 am

Bataia de tabla e de la scutul termic de pe galerie. Asta la colt, de regula.

Tremuratul cu AC sau dezaburire e de la dezechilibrarea electro-ventilatorului.

Daca tremura (si )schimbatorul probabil tampoanele sunt duse.

Toate colturile (si smartul) din discutia asta s-ar bucura probabil de o clapeta curatata si o baterie incarcata pe redresor.

Avatar utilizator
MihaiB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 07, 2015 8:19 pm

Mesaj de MihaiB » Lun Ian 23, 2017 2:57 pm

QUOTE (Master4Mariners @ Jan 20 2017, 08:47 PM) Colegu forumist, si eu am o problema similara. Intre 1500 sau 1700 RPM si 2000 RPM mi se aude o vibratie ca de tabla exact cum spui tu.Daca trec de 2000 RPM cu 100 de RPM nu se mai aude. La mine a inceput acum un an jumate cu ceva aproape insesizabil, acuma se aude bine de tot in habitaclu de cate ori trece prin paleta aia de turatii. Inainte se auzea mai bine cand era motorul cald, mai putin la rece. Acuma se aude indiferent de temperatura exterioara sau a motorului. Eu am evacuare inox cap coada, s-a schimbat conul de la evacuare din material compozit, am verificat tabla termica din spatele motorului, am mers fara scutul de la motor si tot se aude. Nu am nimic care sa vibreze neverificat, am bucse bara stabilizatoare schimbate, fara rezultat din pacate. Iti spun ca sa te ajut sa stii de unde sa incepi. Ca idee, la mine nu se aude decat in mers, la relanti sau daca turez pe loc nimic, la fel nu se aude pe elevator daca scoti controlul tractiunii si o turezi. Nu se mai aude vibratia aia de tabla. La tine poate ca e mai demult decat la mine si se aude mai tare. Eu am dedus ca poate fi ceva termic, o protectie termica, dar e de verificat. Am mers la service si deocamdata nu si-a dat nimeni seama.
Mie doar la 3000 rpm mi se aude. La 1500 imi vibreaza foarte puternic, volan, pedala, schimbator. Eu am verificat si acum ceva timp si nu am niciun scut termic. Stiu de care spui dar nu am. Asa patesc si eu, mi se aude doar in mers acea tabla, iar cand stationez nu se aude nimic.

QUOTE (LauCalin @ Jan 22 2017, 09:54 PM) La mine a fost scutul termic. In urma cu aproape un an am patit la fel.
Dar asa ceva nu poate proveni doar de la scut. Verificati cum e prinsa galeria de evacuare. E posibil sa fie ceva slabit pe-acolo. Acum multi ani tata a patit ceva asemanator la toba de mijloc. Se slabise un colier si pe la 1300-1400rpm ziceai ca e tractor.

Eu am schimbat colierele si tampoanele la catalizator si toba intermediara cu unele noi si nu s-a schimbat nimic. Se poate sa fie de la toba finala ? Mi s-a mai spus ca ea e putin fisurata si ma gandesc ca ar putea avea vreun rol in toata nebunia asta.

QUOTE (Alex44 @ Jan 23 2017, 09:21 AM) Bataia de tabla e de la scutul termic de pe galerie. Asta la colt, de regula.

Tremuratul cu AC sau dezaburire e de la dezechilibrarea electro-ventilatorului.

Daca tremura (si )schimbatorul probabil tampoanele sunt duse.

Toate colturile (si smartul) din discutia asta s-ar bucura probabil de o clapeta curatata si o baterie incarcata pe redresor.

Pe mine nu ma deranjeaza atat de mult bataia de tabla cat faptul ca trepideaza foarte mult si se aude concomitent un sunet de bataie de ciocan in motor. Asta se intampla indiferent daca am sau nu pornit AC sau dezaburirea. Am curatat clapeta de 3 ori, am si vrut sa o schimb cu una noua insa stau in dubiu. Gandeste-te ca eu si la relanti simt vibratia aceea si pe masura ce accelerez (pana sa trec de 1500 rpm) se accentueaza extrem de mult incat il schimb si in schimbator. Tot la relanti se aude acea bataie de ciocan in motor (doar la relanti), in mers, dupa 1500 rpm se aude ca si o masina nou-nouta. Ceea ce nu am schimbat intr-adevar sunt cele 2 tampoane de sus, cel de jos de la cutie e nou-nout. Daca mai ai vreo idee as fi fericit sa o aud.

Avatar utilizator
teutzue
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Vin Aug 27, 2010 12:35 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de teutzue » Lun Ian 23, 2017 4:08 pm

Hm, din ce spui @MihaiB poate ar trebui sa verifici si tamponul/tampoanele de la toba finala. La a mea am avut un zgomot asemanator si s-a dovedit a fi un tampon de cauciuc invechit. Se auzea si pe loc la ralanti dar si in mers pe la 3000 de ture. Toba lovea caroseria si avea un efect de clopot. Super deranjant si obositor.

Uite aici un video cu ce am avut eu. https://youtu.be/0Kl1EiqckIM

La tine s-ar putea ca sunetul de bataie de ciocan sa aiba aceeasi sursa.

Cati km are masina ta?

Bafta si tine-ne la curent cu ce se mai intampla .

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori