Probleme Cutie Automata

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
nev
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Oct 24, 2014 2:24 pm

Mesaj de nev » Lun Aug 31, 2015 8:47 am

Salut.

Va cer un sfat in legatura cu ce am patit. Masina este un Colt in 2010, 1.3 cutie "automata".

Totul a inceput in urma cu doua saptamani, cand la 5-10 minute dupa ce am plecat de acasa, la o trecere am oprit pentru un pieton iar in clipa aceea motorul s-a oprit. In momentul acela masina era in modul Auto, iar indicatorul A din bord a disparut. Muzica mergea in continuare, toata electrica era ok. Am incercat repornirea motorului dar nu imi mai intra in viteza (am incercat de toate, scos cheia, pus cheia, incercat marche arriere....). Pe display nu imi mai arata nimic in zona in care imi arata vitezele, in rest totul parea ok.

Am fost nevoit sa o imping cativa metri, in afara carosabilului, am incercat iar sa o pornesc, a intrat in viteza si am continuat drumul de parca nu se intamplase nimic.. Practic a fost un fel de reset dupa ce am impins-o.


Acelasi lucru mi s-a intamplat si astazi de dimineata, cam in aceleasi conditii, am oprit in trafic, a murit motorul, am incercat sa o pornesc si nimic.. Am impins-o direct si a plecat...


Vreo idee de la ce este?

Multumesc

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Aug 31, 2015 9:03 am

Cum s-a oprit? A dat in nas...sau s-a oprit ca si cum i s-ar fi luat curentul?

Cand nu porneste, care sunt simptomele? Invarte? Ce se intampla cand dai la cheie...

Fara a avea nici o idee despre ce se intampla sub capota, poti verifica bornele bateriei sa nu fie oxidate, conexiunea sa fie stransa, sigurantele de pe borna pozitiva sa fie intregi, apoi sub masina te poti uita la actuatorul ambreiajului sa misti de mufa sa fie bine infipta si sa nu fie nici un fir rupt, sa scoti furtunul de aer ce vine de la filtru in clapeta si sa bagi un deget in clapeta sa vezi daca se ia mazga neagra. Verifica sa se aprinda stopurile cand apesi pedala de frana.

Daca nu descoperi nimic si din functionarea/nefunctionarea masinii nu-ti dai seama cam de unde vine problema (aer/scanteie/eroare cutie/magie) trebuie sa mergi la o diagnoza specializata.

Avatar utilizator
nev
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Oct 24, 2014 2:24 pm

Mesaj de nev » Lun Aug 31, 2015 9:35 am

QUOTE (Alex44 @ Aug 31 2015, 09:03 AM) Cum s-a oprit? A dat in nas...sau s-a oprit ca si cum i s-ar fi luat curentul?

Cand nu porneste, care sunt simptomele? Invarte? Ce se intampla cand dai la cheie...

Fara a avea nici o idee despre ce se intampla sub capota, poti verifica bornele bateriei sa nu fie oxidate, conexiunea sa fie stransa, sigurantele de pe borna pozitiva sa fie intregi, apoi sub masina te poti uita la actuatorul ambreiajului sa misti de mufa sa fie bine infipta si sa nu fie nici un fir rupt, sa scoti furtunul de aer ce vine de la filtru in clapeta si sa bagi un deget in clapeta sa vezi daca se ia mazga neagra. Verifica sa se aprinda stopurile cand apesi pedala de frana.

Daca nu descoperi nimic si din functionarea/nefunctionarea masinii nu-ti dai seama cam de unde vine problema (aer/scanteie/eroare cutie/magie) trebuie sa mergi la o diagnoza specializata.

Cand dau la cheie motorul nu mai invarte, nu face absolut nimic, ca si cand ramane in viteza. Toti martorii se aprind ca in modul normal de pornire, numai ca ea nu vrea sa imi arate viteza in care e, chiar daca e pusa pe Neutru.

Nu a dat in nas, nici macar nu mi-am dat seama cand s-a oprit si nici curentul nu s-a luat. Tot in masina mergea perfect, radioul inca mergea, displayul era pornit, avertizarea de centura "bip-aia".

O sa fac verificarea de care ai spus mai sus sa vad ce gasesc.


Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Aug 31, 2015 10:20 am

Cand ziceam ca s-a luat curentul ma refeream ca i s-a luat curentul motorului, adica nu i-a mai dat scanteie la bujii.

Daca de ex se oprea pt ca nu ti-a decuplat ambreiajul ar fi tremurat suparator chiar inainte sa se opreasca pe loc masina, pt ca ar fi scazut mult turatia.

E mai aiurea ca nu arata nimic, daca dadea eroare (linii pe display in loc de treapta de viteza) era mai evidenta problema.

Vezi conexiunile, poate dai de ceva slab/oxidat sau iti mai vin idei.

Avatar utilizator
nev
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Oct 24, 2014 2:24 pm

Mesaj de nev » Lun Aug 31, 2015 11:04 am

Multumesc pentur sfaturi. O sa incerc sa vad daca e vreuna din problemele enumerate de tine si o sa vad de acolo ce fac.

O sa ma uit diseara cum ajung la borne, sunt foarte curios daca nu cumva ai dreptate si sunt oxidate...

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Lun Aug 31, 2015 11:10 am

Si eu as banui ceva contacte aiurea.
Inainte de a umbla la baterie, te rog mult sa astepti o ora cu motorul oprit de tot, cheia scoasa din contact. In manualul masinii si prin alte locuri se specifica destul de serios treaba asta. Posibila problema e ca ECU sa se arda. Deci te rog asteapta inainte sa umbli la baterie.
Oricum problema suna a ceva problema la motorasele alea care schimba vitezele. Eu as recomanda si o diagnoza pentru ca sigur apare un defect relevant acolo. As putea banui si alternatorul. Daca ala a crapat, motorasele nu mai au putere sa schimbe, insa restul elementelor electrice gen radio pot sa functioneze in continuare.


Avatar utilizator
nev
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Oct 24, 2014 2:24 pm

Mesaj de nev » Lun Aug 31, 2015 11:53 am

wow, ok, o sa astept cel putin o ora cum ai spus. Multumesc

Sun azi si la Tiriac sa vad cand ma pot programa pentru o diagnoza..

Avatar utilizator
nev
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Oct 24, 2014 2:24 pm

Mesaj de nev » Joi Sep 24, 2015 3:15 pm

Ok. Revin cu niste mici uprateuri, ca poate se mai loveste cineva de aceasta problema.

Pana la urma se pare ca a fost de vina actuatorul. Initial masina nu a dat nici o eroare, dar pana la urma a aparut martorul de Check Engine iar la diagnoza a iesit eroare la ambreiaj, la cutie si actuator. La inspectie, cutia si ambreiajul aratau ok asa ca din start s-a presupus ca e de vine actuatorul.
L-am schimbat, dar inca nu am luat masina din service, urmeaza sa o iau astazi sau maine si sper sa nu revin aici spunand ca nu a fost de la el.

Am vazut ca si un alt coleg forumist a avut acceasi problema si sper ca si el sa rezolve. Oricum, per total, destul de costisitor...

Avatar utilizator
valentinobv
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 27, 2015 12:12 pm

Mesaj de valentinobv » Vin Sep 25, 2015 12:03 pm

Salut. Am patit si eu, doar ca nu se oprea motorul cand incetineam, ci, la start, pleca cu niste smucituri. Trebuia sa opresc motorul, sa o las putin si apoi sa pornesc iar. A mers faza cat a mers pana intr-o zi cand , la fel, mi-a aparut si mie in bord acel martor de Check Engine, si nu am reusit sa plec decat dupa vreo 3-4 incercari. Tot actuatorul a fost de vina, mecanicul mi-a spus ceva de genul ca nu-si mai stia pozitia de neutru (asta ca sa inteleg si eu, ca daca ma lua pe termeni tehnici ma pierdeam in lanul de porumb) si ramanea agatat undeva intre.
Pe tine cat tea costat? La mine a fost vreo 2200 lei 9sau 2400, nu mai stiu) plus manopera vreo 150. O gramada de bani oricum.
O sa fie ok acum, la mie e, sper ca macar inca 100 000 sa duca fara alte figuri.

Numai bine!

Vali

carmenirinabo
EVO I
Mesaje: 6
Membru din: Sâm Mar 09, 2019 8:29 pm
Contact:

Re: Probleme Cutie Automata

Mesaj de carmenirinabo » Lun Mar 25, 2019 12:37 pm

la ce sevice ai reparat- o . cred ca am aceiasi problema.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori