Poate ma ajuta cineva :
Am un Colt 1.3 fabr 2006 cutie "automata" adica manuala robotizata .
pana acum am efectuat 64.000 km in 9 ani si as vrea sa schimb uleiul la cutie .
Poate cineva sa ma ajute cu caracteristicile uleiului (vascozitatea) si ce cantitate trebuie sa cumpar ???
As vrea sa-l schimb singur la Tiriac mi-au cerut 200 ron si mi se pare destul de scump
Stima si multumesc anticipat !!!
Ulei Cutie "automata" Colt 1.3 2006
200 pt ulei+manopera? Nu e mult. Dar ce-ti puneau in ea? ATF? MTF?
Cutia AMT este manuala, robotizata. Deci merge acelasi ulei care merge si in cea manuala, in care nu se zice ca nu trebuie schimbat uleiul (sealed for life). Eu am fost nevoit sa-l schimb cand am dat cutia jos, si aveam peste dublul numarului de km pe care ii are masina ta.
Capacitatea de reumplere este 1.7L, iti ajung 2 bidoane deci. Trebuie STRICT GL-4, GL5 iti distruge sincroanele. Vascozitatea e si ea importanta, dar nu e batuta in cuie. In functie de ce gasesti 75w90 (cel mai comun) sau 70w80(mai apropiat de specificatiile originale) vor fi ok.
Aceasta cutie trebuie umpluta pana curge pe la buson, daca torni ambele bidoane si nu-ti da pe afara sa nu te sperii.
Cutia AMT este manuala, robotizata. Deci merge acelasi ulei care merge si in cea manuala, in care nu se zice ca nu trebuie schimbat uleiul (sealed for life). Eu am fost nevoit sa-l schimb cand am dat cutia jos, si aveam peste dublul numarului de km pe care ii are masina ta.
Capacitatea de reumplere este 1.7L, iti ajung 2 bidoane deci. Trebuie STRICT GL-4, GL5 iti distruge sincroanele. Vascozitatea e si ea importanta, dar nu e batuta in cuie. In functie de ce gasesti 75w90 (cel mai comun) sau 70w80(mai apropiat de specificatiile originale) vor fi ok.
Aceasta cutie trebuie umpluta pana curge pe la buson, daca torni ambele bidoane si nu-ti da pe afara sa nu te sperii.
Prima observatie. Daca 200 lei niste ulei de cutie ti se pare mult, cred ca e cazul sa re-evaluezi putin preturile si asteptarile.
A doua observatie. Uleiul in cutiile astea e "for life" cumm zice Alex mai sus. Eu nu l-as schimba daca nu am avut vreo problema la cutie.
64000 km in 9 ani? Uau! Sint pe bune? Ai masina de noua?
A doua observatie. Uleiul in cutiile astea e "for life" cumm zice Alex mai sus. Eu nu l-as schimba daca nu am avut vreo problema la cutie.
64000 km in 9 ani? Uau! Sint pe bune? Ai masina de noua?
Salutare.
Pentru schimbarea uleiului din cutia de viteze, manualul de service recomanda 75W90 API GL-4 1700 ml, asa cum a spus si Alex44.
Eu tocmai l-am schimbat pe-al meu, la 110 000 km si aproape 8 ani, cu ulei Castrol 75W90 Syntrans Multivehicle GL4, pe care-l poti gasi incepand cu preturi de 74 lei/l in Bucuresti sau mai jos (65) in Cluj. Manopera pentru schimbare, in Bucuresti, incepe de la 35 lei.
Parerea mea este ca dupa 8-9 ani ar trebui schimbat. Chiar daca nu e supus la regimuri termice severe si nu are contact cu aerul ca sa oxideze, ma gandesc la faptul ca anumiti aditivi se degradeaza, anumite componente incep sa se separe sau sa se sedimenteze, ca asta-i chimia organica, ce sa-i faci.
Succes!
Pentru schimbarea uleiului din cutia de viteze, manualul de service recomanda 75W90 API GL-4 1700 ml, asa cum a spus si Alex44.
Eu tocmai l-am schimbat pe-al meu, la 110 000 km si aproape 8 ani, cu ulei Castrol 75W90 Syntrans Multivehicle GL4, pe care-l poti gasi incepand cu preturi de 74 lei/l in Bucuresti sau mai jos (65) in Cluj. Manopera pentru schimbare, in Bucuresti, incepe de la 35 lei.
Parerea mea este ca dupa 8-9 ani ar trebui schimbat. Chiar daca nu e supus la regimuri termice severe si nu are contact cu aerul ca sa oxideze, ma gandesc la faptul ca anumiti aditivi se degradeaza, anumite componente incep sa se separe sau sa se sedimenteze, ca asta-i chimia organica, ce sa-i faci.
Succes!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 77 vizitatori