Stergator Luneta

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
cozmin_t
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Iul 19, 2008 5:23 pm

Mesaj de cozmin_t » Lun Aug 17, 2015 11:55 am

Probabil ca fiecare Colt are problemele lui, iar unele le au pe toate.

Daca pana la 135.000 km am scapat de schimbat kit ambreiaj, bucsi si amortizoare, iar display-ul central functioneaza corect, dar am trecut prin schimbare spirala airbag si cutie sigurante de pe baterie, acum am patit alta belea....

Am observat pe codurile de canicula ca nu mai vrea sa functioneze stergatorul de la luneta.

In principiu se manifesta prin ridicare stergator jumatate de cursa si atat. Pentru revenire, pus maneta la intermitent luneta, dus lang el si ajutat cu mana....

Am dat pe faptul ca masina a stat in soare, si poate caldura a influentat mecanismele....

Acum cand am avut si timp si racoare am stat un pic sa vad mai multe detalii.

Deci:

Chiar si cu stergatorul in aer (nu pe geam sa aiba frecare) tot nu trece de jumatatea cursei. Daca sunt langa el, si il ajut un pic sa treaca de portiunea respectiva, face cursa completa, ca la carte. E posibil uneori sa ajunga pana aporoape de partea de sus a cursei singur la a doua cuplare, dar nu reuseste sa faca cursa completa singur.

Am incercat sa dau jos protectia de plastic de pe interiorul haionului. Am desfacut 1 surub, nu mai are alte suruburi, dar nu se poate scoate acea protectie, are pe undeva o siguranta sau ceva de genul asta, si nu prea vreau sa stric plasticul...

Am cautat cat costa un motor de stergator , pe codul MN 105051 apare o suma de genul 975 lei... (cat motorul din fata, cel in 3 cilindri la dezmembrari....).

Ma poate ajuta cineva cu o idee, vre-un sfat macar cum sa dau jos protectia dplastic, poate sunt ceva probleme acolo, (sau macar stiu cum sa il cumpar din dezmembrari)

Multam fain anticipat,

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Aug 17, 2015 12:04 pm

Axul e dintr-un material, piulita ce-l strange e dintr-altul. Au oxidat si de aia merge greu. Si eu a trebuit sa-l curat la a mea, si am vazut multe pe strada cu stergatorul blocat intr-o pozitie intermitenta... E o problema foarte comuna, dar usor de remediat, evitat, mai ales acum la inceput. Daca il lasi 2 ani in pozitia aia, sigur se rupe axul cand incerci sa-l dai jos.

Incearca cu o bucata de plastic tare, subtire dar boanta...sau cutit/surubelnita invelite in banda ca sa nu zgarii, si cu atentie si rabdare infige-l pe margine din loc in loc, trebuie sa identifici clemele si sa-l desfaci pana la urma.

Daca e peste posibilitatile tale, pana reusesti sa dai jos plasticul buclucas, poti incerca sa dai jos doar bratul stergatorului si piulita ce-l tine pe haion si sa dai cu WD-40 de parca n-ar fi criza, poate se deblocheaza. Dar tot ar trebui desfacut si gresat bine, altfel problema o sa revina.

Avatar utilizator
cozmin_t
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Iul 19, 2008 5:23 pm

Mesaj de cozmin_t » Lun Aug 17, 2015 12:11 pm

OK
Multumesc mult!

In principiu, acum 2 luni am folosit stergatorul si mergea normal.

Deci revin la masina si incerc din nou sa dau jos protectia de plastic.

Avatar utilizator
cozmin_t
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Iul 19, 2008 5:23 pm

Mesaj de cozmin_t » Lun Aug 17, 2015 1:32 pm

Am rezolvat problema!!!

Sunt clipsuri de plastic, care se forteaza un pic cu surubelnita si au iesit (deci e bine sa lucrezi pe caldura cand plasticule mai maleabil).

Am dat cu WD 40, pe imbinare dintre ansamblu si axul de la stergator, am asteptat si am incercat din nou functionarea (erau ceva urme de oxid).

Dupa cateva ture se misca normal, am continuat cu WD 40 si acum se misca OK.

In principiu, cand o sa reusesc sa dau js si bratul de la stergator voi mai desface 1 data si voi gresa cu vasilina....

Acum in principiu trebuie sa functioneze ca sa treaca ITP-ul...

Oricum multumesc de sfaturi!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Aug 17, 2015 2:27 pm

Felicitari pt perseverenta E bine totusi sa-l desfaci canva si sa-l gresezi cu vaselina, WD-40 e temporar. Eu l-am desfacut pe al meu si i-am redistribuit si vaselina dinauntru pe contacte, in unele locuri o indepartase complet si era un pic ars traseul. De asemenea e foarte bine ca l-ai ajutat sa revina pe pozitia normala, altfel el incearca intr-una sa revina cand e intepenit, si daca sta blocat asa cateva zile/saptaluni mi-e teama ca e pa.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori