Pagina 1 din 2
Scris: Mar Iul 07, 2015 11:17 am
de MTG
Buna ziua,
Sunt proaspat posesor al unui Colt 1,3 Cleartec Invite 3 usi (Z30 / Z2313), an fabricatie 2010, are 47.000 km, vreau sa-i fac revizia si am o mare rugaminte la voi: reprezentanta din orasul meu este sub orice critica, nu am putut colabora cu ei sub nicio forma (am inteles ca si proprietarul anterior a avut aceeasi problema) si vreau sa merg in alt service cu materialele mele; am achizitionat un ulei 0W20 insa nu sunt convins total ca nu gresesc... Cei din reprezentanta mi-au zis ca nu au pus la niciun Colt un asemenea ulei (!).
M-au derutat... Chiar nu e bun 0W20 pentru motorul meu? Ce sa folosesc?
Intreb deoarece trebuie sa dau un raspuns urgent si nu am gasit pe forum un raspuns concret(nu stiu exact ce tip de motor aveti, samd).
Va multumesc!
Scris: Mar Iul 07, 2015 11:36 am
de volint
Daca ne spui si locatia poate te poate ajuta cineva...
Scris: Mar Iul 07, 2015 11:56 am
de Alex44
In carte te-ai uitat? Eu zic ca 0w20 e prea subtire pt colt, in 2004 cand au proiectat motoarele nu se obisnuia gradul asta. 0w40 cu normele MB229.5 este ideal din punctul meu de vedere, si eu pe asta am mers pana acum (11 ani si 220.000 km). Nici macar tachetii nu au trebuit "reglati".
Scris: Mar Iul 07, 2015 12:19 pm
de MTG
Referitor la motoarele de Colt cu sistem ClearTec
Pe Promotor am gasit articol de genul:
"(...) O alta modificare este folosirea unui ulei de motor cu vâscozitate redusa. Colt ClearTec foloseste ulei 0W-20 fata de 10W-30 folosit la motoarele normale."
Pe Auto-Bild:
"Pentru reducerea emisiilor de CO2, Mitsubishi a aplicat tehnologia Cleartec: sistem start-stop, pneuri cu rezistenta mai redusa la rulare, cutie cu trepte mai lung demultiplicate, ulei cu vascozitate mai mica, compresie mai mare, bujii din iridiu, pistoane mai rigide si un generator special pentru incarcarea bateriei la franare si la mersul in gol."
Si lista poate continua...
De-asta nu prea stiu ce sa fac. Am mare incredere in ce spune Alex44 si ma gândesc sa schimb cu 0W40...
PS
Cartea pe care am primit-o e "generala" rau, adica nu e exact pentru modelul pe care-l detin.
Scris: Mar Iul 07, 2015 12:29 pm
de Alex44
Eu de aia am zis sa te uiti in carte, ca ea stie mai bine. Habar n-aveam ca au umblat prin motor. Daca l-au gandit pt 0w20 pune-l linistit. Si eu am pus in SX4 asta si merge foarte bine. Uleiul e mai fluid, si circula mai usor prin motor, chiar daca e mai subtire, se compenseaza oarecum vascozitatea scazuta cu circulatia imbunatatita.
La reprezentata n-are nimeni interes sa-ti puna ce ulei trebuie, iti pun ce au ei mai profitabil.
Verifica in cartea de service si prin compartimentul motor, poate gasesti indicii asupra tipului de ulei folosit impreuna. Daca n-a mai mers cu 0w20 sa fii atent la consumul de ulei si la zgomote...desi e nou motorul, nu ma astept sa fie suprize urate.
O sa caut sa citesc si eu despre colturile cu cleartec, suna foarte interesant, poate peste inca 11 ani gasesc unul pt transplant
Wow, vine cu cateva imbunatatiri interesante, chiar iti da de gandit...
Auto Stop and Go (automatically cuts the engine when at a standstill and instantly re-starts when the driver depresses the clutch pedal).
A high efficiency alternator (charges the battery during engine braking to reduce the load on the engine and, therefore, improving fuel economy).
High-efficiency, low rolling resistance tyres (for reducing the drag from the road surface, without losing traction or safety), developed in conjunction with Continental these tyres reduce rolling resistance over a conventional tyre by 28%.
High efficiency alternator with Electricity Generation Control. Enhanced electric charging via a super efficient 100 A alternator that reclaims otherwise wasted energy when braking or decelerating.
An economy optimized engine (designed for reduced friction using a low-viscosity oil).
Altered ignition timing and compression ratio, and a number of other revised engine components like strengthened pistons and low tensile strength piston rings and iridium spark plugs.
A modified final gear ratio which is set at lower revs than on other models.
- See more at:
https://mitsubishi-media.co.uk/model/pa ... VQQLx.dpuf
Scris: Vin Ian 08, 2016 4:34 pm
de fenom
Buna ziua ! Va rog sa-mi spuneti daca uleiul Eneos Sustina 5w 40/30 este compatibil cu motorul de 1.5 109 cai benzina.
Detalii ulei :
SAE 5W-40
API SN
ACEA C3,A3/B4
La ultima revizie am pus Eneos PREMIUM HYPER 5w40 dar acum doresc sa trec la ceva superior.
Cand am pus Premium Hyper m-am orientat dupa standardele MB: 229.1/229.3/229.31. Aceste standarde nu le vad la Sustina...
Multumesc anticipat.
Scris: Sâm Ian 09, 2016 11:01 am
de Vic*
Este compatibil. Eu am Eneos Sustina 5W-30 si merge foarte bine.
Re: Ulei Motor
Scris: Dum Apr 04, 2021 8:15 pm
de teutzue2
Ma gandesc sa iau un alt colt si sunt curios daca modelul CZT consuma ulei. Daca da, cam la ce valori sa ma astept? Masinile astea puternice sunt de obicei abuzate si chiar daca au putini km, ma gandesc ca pot fi uzate. Coltul ce-l avem acum consuma cam 700ml la schimb la mers cuminte dar are peste 210k km.
Asadar, cei cu czt, imi puteti impartasi experienta voastra?
Re: Ulei Motor
Scris: Mie Iun 29, 2022 1:45 pm
de teutzue
Am luat coltul

.
Imi puteti spune si mie va rog ce fel de ulei trebuie sa pun in motorul 1.5 turbo?
Trebuie tot standardul MB229.1/229.3?
Nu am un manual in care sa ma uit. Proprietarul zicea ca are 5w40 pus in masina.
OFFTOPIC: daca aveti si un manual de ralliart in engleza, va rog sa mi-l dati si mie.
Re: Ulei Motor
Scris: Sâm Iul 02, 2022 9:05 pm
de Dani27
Salut, eu nu am Colt ca sa-ti confirm dar in manual am gasit asta:
Aici gasesti niste documentatie:
http://mmc-manuals.ru/Mitsubishi_Colt:_User_Manuals