Colt 1.5 Did Consum De 10%

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
i2c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 10, 2008 9:16 pm

Mesaj de i2c » Vin Dec 26, 2014 11:18 pm

Salve. In privinta antigelului te sfatuiesc sa iei tot albastru. Culoarea antigelului are legatura cu pachetul de aditivi anticoroziune. E posibil sa apara reactii chimice intre aditivii din antigelul original, albastru, si cel roz pe care ai vrea tu sa-l pui. Nu stiu precis daca circuitul de racire de la motorul diesel poate fi golit integral, dar, daca este la fel ca la 1.3 benzina, atunci va mai ramane in circuit cam 1 litru de antigel vechi. In acest caz e posibil, cum spuneam, sa apara reactii chimice si sa apara depozite in circuit care pot infunda orificiile mai mici. Ca varianta de antigel iti propun sa pui ARAL albastru, este facut pentru bloc de aluminiu, eu din acesta am pus acum vreo 3 ani. Nu e nici ieftin dar nici foarte scump. Cantitatea de lichid de racire mi se pare ca e trecuta si in manualul de utilizare, la final, in tabelele cu date tehnice, unde sunt date si cantitatile de ulei.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Mar Dec 30, 2014 9:45 am

Da baieti, am gasit cartea.. si spune cam asa: 6,6 litri din care 0,95 litri inclusi in rezervor. Citez: "Lichid de racire pe baza de etilen glicol de calitate". Ce sa mai zic? Daca astia nu spun de care...inseamna ca merg mai multe!
La culoare nu stiu ce sa-ti spun.. la gradatia recomandata n-am gasit decat ROZ
Lasa ca trebuie sa se goleasca tot circuitul.. Eu o sa recuperez antigelul vechi pentru ca vreau intai sa testez cu el etanseitatea circuitului dupa montarea termostatului. Termostatul mi-a venit, e la curier dar Braila e sub zapezi asa ca nu stiu daca-l voi vedea azi. 200 RON original Mercedes.. cu carcasa cu tot. Cum se face mai cald.. (sa fie un 0 grade afara macar) ma pun si-l schimb cu un prieten la "groapa"..
Ce-i afara acum e beleala..

Revin cu un mic edit. Sa sti ca conform acestei "harti" de culori de antigel. Ceea ce ai pus tu acolo, albastru.. de la Aral (si ce am si eu in masina) nu e bazat pe Etilen Glicol. Asa ca nu o sa mai pun! Sincer eu pe la "Mertane" am vazut "Fucsia"..roz-ul asta.. mov.. mai putin albastru. Albastru aveam la Dacii!
Nu stiu care e faza.. Ei pe vremuri cat am avut leasing la ea o servisam la altii. nu o faceam eu..cine stie ce antigel de Careffour mi-a bagat in ea..
Pacat ca nu-mi amintesc culoarea originala. Oricum clar in acest "chart" spune ca cel albastru nu e bazat pe etilen glicol ci pe propilene glicol, ori colt-urile astea diesel cel putin de asta cere!
Eu zic i2c sa-ti golesti instalatia )))) Ia vezi ce zice cartea!
Fişiere ataşate
Antifreeze_Reference_Chart_colors.jpg
Antifreeze_Reference_Chart_colors.jpg (361.54 KiB) Vizualizat de 6563 ori

Avatar utilizator
i2c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 10, 2008 9:16 pm

Mesaj de i2c » Mar Dec 30, 2014 8:46 pm

Salve. Intre noi fie vorba nu era albastru azuriu, mai mult un verde-albastru. Iar pe bidonul cu antigel concentrat fabricat de Aral scrie fain frumos ca e pe baza de etilen-glicol, pentru motoare cu bloc de aluminiu si nu contine silicati. Asa ca n-o sa-l scot decat la anul pentru a-l inlocui cu altul la fel sau mai bun daca voi gasi. Tot culoare verde-albastru are si antigelul fabricat de Mobil, fiind si el tot pe baza de etilen-glicol si tot pentru blocuri de aluminiu, iar Mobil folosesc (sau foloseau) service-urile MITSUBISHI. Faci cum crezi ca e mai bine pentru tine.

Fisa tehnica Aral Antifreeze...

http://msdspds.aral.com/bpglis/FusionPD ... 939U54.pdf


Un magazin gasit cu google...

http://www.amiauto.ro/product--ANTIGEL_ ... TFREI.html

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Sâm Ian 10, 2015 5:46 am

i2c mi-am luat de la emag HEPU.
Doar ce am dat comanda. Am studiat fisa Aral dar trebuie sa-ti spun ca Aralul tau are silicati. HEPU asta e fara silicati. Acum fiecare face ce vrea, dar eu stiu ca e mai bine "fara". Sunt tot felul de retete de anitcorozive tot felul de aditive in aceste antigeluri. Am mers pe HEPU. Mov!
Normal ca n-are sens sa-l schimbi. Daca ma intrebi pe mine toata chestia asta e un mare marketing, cat despre Aral, am observat ca oamenii sunt fani Aral.
Eu nu prea am avut experienta cu acest brand recunosc, dar stiu care-si pun Aral de la uleiul din motor, la antigel, la uleiul de transmisie si s-ar si imbraca de la Aral daca se poate!
Acum sa vedem pe ce-am dat banii. O sa-mi cumpar un densiometru (sau cum s-o numi sa nu spun vreo prostie) dar am inteles ca 50:50 ingheata la -38 grade.. Eu zic ca e bine ca doar nu stau la Miercurea Ciuc unde s-au ating minimele istorice. Aceste minime atinse au fost -38.5 n-oi fi eu atat de ghinionist nu?

Avatar utilizator
i2c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 10, 2008 9:16 pm

Mesaj de i2c » Sâm Ian 10, 2015 8:00 pm

Daca ajungem asa jos cu temperaturile o sa fie chestii mai nasoale decat un radiator spart...ma gandesc c-o sa inghetam in casa sau cel putin se va raci destul de mult...
Nu fac parte din fan-club ARAL, doar ca, acum 3-4 ani cand am schimbat antigelul, acesta mi s-a parut ca avea calitatea buna la un pret bun. Si nu vad unde scrie ca ar contine silicati...dimpotriva ("silikatfrei" in germana mea de balta inseamna "fara silicati").

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Lun Ian 12, 2015 2:46 pm

Miercuri ma apuc de ea. Am luat tot ce-mi trebuie, antigel am luat de la HEPU G12+ mov!
Stie cineva pe unde se goleste instalatia de racire? E vreo procedura? Gen cum e la Clio sa scoti termocupla ca daca nu nu se goleste de tot?

Avatar utilizator
i2c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 10, 2008 9:16 pm

Mesaj de i2c » Lun Ian 12, 2015 7:17 pm

Man, stiu decat la motor pe benzina 1.3. Exista un dop la partea inferioara a radiatorului si un alt dop filetat in partea inferioara a blocului motor - doar cu masina ridicata pe rampa poti lucra comod. Si in manualul de service se indica inca un utilaj care baga si scoate lichidul de racire cu presiune. La blocul de motor diesel n-am idee cum se face dar ar trebui sa fie trecut in manualul de utilizare. Din pacate varianta de manual pe care o aveam eu mergea instalata doar pe WIN XP si am trecut de mult la 8.1. Se poate instala cu masina virtuala dar e lenea mare.
Daca totusi ai nevoie, da-mi pm.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Mar Ian 13, 2015 10:30 am

i2c.. ai PM de la mine!
Da ma intereseaza.. Eu am manualul utilizatorului (sau propietraului cum s-o numi)... in format de hartie Dar nu scrie nimic de golire, pentru ca, probabil nu e pentru propietar asta ci pentru service.
Ma apuc repede de ea ca m-am saturat. Mi-am comandat si 2 bujii incandescente BERU ca 2 am arse. Sa vad ce alta dandanaie mai patesc si cu alea.. Habar n-am pe unde sa umblu la ele. E un acces foarte greoi. Vorbeam cu un destept, spunea sa dam rampa de injectie afara. M-a umflat rasul.. "stai mai baiat linistit, lasa rampa acolo, pentru 2 bujii nu demolam tot, mai rau stricam"...
E nasol ca nu se gaseste online un manual.. sunt dar pe bani, sunt ne-originale..cine stie ce mai contine, incorect sau insuficient.
Eu am avut acces (pentru alte masini nu pentru asta) la niste manuale din seria Haynes (parca, sper sa nu spun vreo tampenie) si sincer? Nu prea mi-au placut. Parca erau facute de unul si altul. In unele locuri foarte putine detalii (gen eu stiu.. nu-ti dadea cuplurile de strangere la anumite piese vitale, gen chiulasa) .. asa ceva nu e admisibil!
Trebuie sa schimb si bujiile cat despre instalatie, trebuie golita toata.. Am schimbat culoarea antigelului !

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Joi Ian 15, 2015 2:22 am

Gata baieti s-a schimbat termostatul.
L-am schimbat eu cu un prieten. Oricum pentru cei amatori,sa stiti ca va asteapta oleaca de munca. Nu va luati dupa toate forumurile idioate de smart de nu stiu ce. Pregatiti-va de munca!
In primul rand la Smart nu stiu daca e aceelasi acces de doi lei ca si la COLT! Eu mi-as fi dorit sa pot filma tot dar nu prea era lumina asa ca v-am filmat doar pozitia lui.
M-am murdarit repede pe maini asa ca n-am avut cum!









Ca si idee, este localizat in partea dreapta a masinii, deasupra filtrului de ulei, care este montat pe un termoflot (racitor de ulei). Accesul este foarte greu si nu veti reusii sa-l montati fara sa demontati termoflotul. Filtrul puteti sa-l lasati montat desi eu l-am desfiletat. Atentie sa nu ciupiti garnitura!

Scule absolut necesare: cleste sigurante cu sufa (fara el nu aveti de ce sa va apucati), cheie pentru torx T10, tubulare, inelare (pentru aceelasi TORX o sa va explic eu), vaselina, un levier sa faceti parghie.

Se da apa afara din radiator printr-un fluture situat in dreapta radiatorului (locul pasagerului)! Nu am reusit sa gasesc nici un buson de golire asadar nu am golit instalatia de tot. In schimb am dat afara cam 5.5 litri (i-am masurat).

Prima etapa e sa dati jos termoflotul cu filtru cu tot. In acest sens veti folosii cheia de Torx T10 insa datorita faptului ca nu prea aveti acces suficient pe cel din stanga termoflotului il veti desface cu o inelara pentru torx sau o inelara normala (cum am avut eu) cu atentie sa nu il beliti. La mine nu au fost stranse foarte tare, daca se tin tare nu fortati.

Deasemenea tot din cauza de access al doilea surub (montat undeva deasupra capacelului ala de aerisire al sistemului filtrant) veti folosii o tubulara lunga! Eu am folosit o tubulara de bujii incandescente dintr-o trusa! Trebuie sa fiti creativi daca nu, va garantez ca cu acea trusa normala care o stiti voi nu reusiti sa desfaceti nici pe dracu! Nu e loc!

Curge ulei cam 500 ml. Nu am golit instaltatia de ulei ca n-avea sens. Cu clestii tensionati clemele si desfaceti furtunele din termoflot. Daca se tin bine bagati o surubelnita si dezlipiti-l. Atenite va curge antigel! Odata golit radiatorul nu inseamna ca in bloc nu mai aveti apa asa ca va curge pe la toate furtunele care urmeaza sa le desfaceti!

Termoflotul are o garnitura finuta. Atentie sa nu o ciupiti! Daca o ciupiti, garnitura lichida baeti! Liquid gasket, ii dati un strat finut pe unde s-a ciupit.

Cu clestii se va detensiona fiecare siguranta pe fiecare furtun al termostatului si se vor da la o parte. Sunt 4 la numar.

Demontanti cele doua torx-uri (tot T10) care monteaza termostatul pe bloc! Atentie iar e acces aiurea, eu am reusit tot cu cheia de bujii incandescente. Nici o sansa sa bag altceva! Doar in dreapta era putin loc in stanga, sanatate!
Credeti-ma nu aveti cum sa lucrati e foarte inalt. Eu am 1.80 si stateam in groapa cu fruntea lipita de cutie si abia ajungeam cu mainile sa operez acolo! Nu e acces! E chin! Ar trebui sa ai niste maini de cimpanzeu!

Urmeaza "scoaterea" termostatului vechi din pompa de apa! Luati un levier de fier (sau o surubelnita mai zdravana) si faceti o parghie intre nervura de intarire de pe corpul termostatului si corpul pompei de apa. E multa rugina acolo asa ca va veti chinui putin. Din fericire iese si fara distrugere! O-ring-ul nu s-a ciupit!

Luati termostatul nou, dati cu vaselina la o-ring (altfel nu aveti sanse sa-l bagati) si incercati sa il montati facand cumva o parghie cu levierul intre corpul lui si o teava metalica (pe care o veti vedea mai aproape de capul lui unde va veni montat furtunul). "A mano" va intra foarte greu! Nu aveti ce sa faceti decat sa va folositi de legile fizicii!

Incepe montarea.. restul se intelege de la sine!

Acum mai fratilor intre noi fie, sa stiti ca l-am schimbat cam degeaba! Nu s-au inregistrat diferente la consum nici la incalzire! Poate pe viitor! Nu am avut timp sa ma plimb cu KTS-ul in ea sa vad la cat sta apa. Revin cu informatii eventual.

Eu ma bucur insa ca mi-am mai inobiliat anigelul din instalatie!
Nu am reusit sa-l dau jos pe tot cel vechi dar cel nou e din "tagma" cu ala vechi. Mie mi se paruse ca e albastru - verde dar cand l-am vazut in bidon, mi-am dat seama ca era violet la fel ca cel HEPU care l-am cumparat eu! Era foarte murdar, negru!

Pentru ca cel vechi era diluat destul, am bagat mainly (in principal) antigel si am ramas cu un 1 bidon de apa distilata, asta asa ca sa fiu sigur!

Am stat sincer cateva ore bune pentru ca nu am avut manual. Nu am stiut pe unde sa desfac, nu vedeam surubul ala al doilea din corpul termoflotei, pana m-am prins ca e surub acolo, pana am fost sa iau tubulare si tot asa... Frig mi-a fost.. m-a tras curentul la capatana in "groapa"...

Prietenul asta al meu e el mecanic saracu' dar era total nepregatit ca si scule.. a mai facut si asta o mie de drumuri.. a fost un consmar!
Daca aveti un ban de stricat in plus, chinuiti pe altii, eu unul v-am avertizat!
Principala problema la aceasta piesa (si masina in general) e accesul! Nu aveti acces nici sa bagati mainile, dapai scule!

Avatar utilizator
i2c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 10, 2008 9:16 pm

Mesaj de i2c » Joi Ian 15, 2015 12:11 pm

verifica-ti mail-ul. ar trebui sa fi ajuns link-ul.
imi pare rau ca n-am reusit sa aflu mail-ul tau mai devreme, dar sigur iti va folosi pe viitor.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori