Colt 1.5 Did Consum De 10%

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Vin Dec 12, 2014 6:43 pm

Salutare baieti. Am constat de la o vreme ca consumul la Coltul meu Z30 cu motor Mercedes Diesel (ala in 3 pistoane) a crescut frumos la 10% in oras.
Toate filtrele sunt noi (revizie recenta), presiune in pneuri ca la carte, eu merg normal la ea nu ma dau, ba dimpotriva.. pot spune ca-s sofer civilzat.
Nici nu o subturez nici nu o supraturez..din 10 la suta nu ies ma baieti in oras.
Ce dracu sa fie? Modificari ale performantei nu sunt.. fuge de te baga in scaun cum fugea mereu.. exclud injectoarele ca e common rail si daca era ceva mergea ca dracu' ba mai rau nu pornea..
Voi ce teorii aveti?
Motorina bag de-aia ieftina de la Petrom..
Vreo idee?

P.S. asa imi consuma mie un Fiat Bravo 1.4 turbo benzina vara! de 150 CP la mers usor asa in oras..fara sa bag piciorul in ea..deci da-l naibii de diesel.
Iarna iarna..dar nici 10%!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Sâm Dec 13, 2014 11:34 am

Termostatul blocat pe deschis mai mult ca sigur.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Sâm Dec 13, 2014 6:04 pm

Multumesc. Maine verfic, desi sa sti ca temperatura in habitaclu e ok. Trebuia sa se reflecte in asta nu? O simteam ca merge prea rece.
Apropos la masina asta unde este situat termostatul?

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Dum Dec 14, 2014 7:27 pm

10% prin oras nu e cine stie ce consum iesit din comun pt orice masina.
Puteti sa-mi spuneti povesti cit vreti voi, dar daca im povestiti ca dimineata in drum spre munca, traversind jumatate de oras scoateti sub 10% inseamna ca nu locuiti in Bucuresti. Si atit.

Cit despre termostat, nu are legatura cu aerul din habitaclu. Are legatura cu temperatura antigelului.
Printre simptome, cea mai usor de vazut e ca la prima pornire la rece motorul se incalzeste mult mai greu fata de obicei. Dar pentru asta trebuie sa cunosti masina putin.

Daca antigelul circula mereu prin radiator o sa fie mereu rece si motorul va functiona la parametri de tranzitie ceea ce inseamna un consum mai ridicat.
Termostatul are rolul de a intrerupe circulatia antigelului prin radiator.

ps: habar nu am unde e termostatul ala la colt. stiu unde e la masina mea pe care o am de 10 ani.

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Dum Dec 14, 2014 8:59 pm

Nu vreau sa fiu carcotas sau "gica contra" dar pe vremea asta mie imi Bucuresti nu imi sare de 9l/100km si e benzinar... de 1.1. Colegul Samyaza nu cred ca are o problema grava. Eu as fi curios insa daca pana acum a mai avut probleme cu consumul.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Dec 15, 2014 8:51 am

Termostatul e sub motor, pe langa racitorul de ulei, acces pe sub masina. Fara un cleste special pt clemele de tensiune constanta ce se folosesc pe furtunele termostatului nu-ti faci decat rau tie.



o poza

filmulet

Inspiratia

Cat despre consum, fiecare isi stie masina mai bine, nici pe mine nu m-ar speria 10 uneori, dar nu tot timpul

Caldura da si cu termostatul blocat pe (intre)deschis.

Un reader OBD sau o scanare cu orice tester generic iti poate arata parametrii motor, sau verificare babeasca, pune mana pe furtunele radiatorului.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Mie Dec 17, 2014 5:40 am

Multumesc baieti..dar nu am 1.1.. si nici nu stau in Bucuresti. Am 1.5 DID adica diesel..si masina mea consuma iarna.. la temperaturile astea.. pe zapada in oras.. cam 7% .. pe afara cam 4.5%.. vara cam 6.5% urban in afara 4%..uneori sub...
Azi ma duc la un tovaras si verific si termostatul. Alex44 merci de piesa aia explodata.. vreau sa-ti spun ca m-am uitat in ASA in toate pozitiile si nu am gasit.
O alta explicatie ar mai fi.. hmmm..ma rog o sa ma intind cam tare..poate spun si tampenii dar trebuie.

Pentru cine e cat de cat la curent cu problemele care le-am avut cu masina..va sti ca la un punct mi-am pierdut uleiul de transmisie. Boooon.. am pus eu alt ulei de transmisie si vad ca merg cu ea. Nu sunt simptome sa-mi sara din trepte sau sa intre greu sa-mi agate..etc.. Merge bine.. Stiu ca ceream eu sfaturi ce ulei sa bag in cutie pana una alta.. Ei de bine de rau am reusit sa o etansez sa si sa pun un ulei Mobil 1 de transmisie... Tot ma plimbam eu cu ea si aveam impresia ca-mi huruie un rulment la roata.. Dar rau stiti? Ma pun o ridic pe fata.. dau de roata.. Pauza.. Caut joc.. nimic.. Caut joc in toti rulmentii.. nimic.. Zic mai sa fie!

Ce dracu o hurui.. ? Ca e zgomot de rulment.. de rulment de roata albastrit de sta sa-ti crape fuzeta..
Asta se exclude... O alta teorie care o mai am..desi e posibil sa spun o mare tampenie.. e ca .. Atunci cand mi-am pierdut zeama din cutie..sa se fi intamplat ceva pe acolo.. zgomotul din rulment sa fie de fapt din cutie (nu de la diferential clar, pentru ca s-ar fi auzit cand roteam roata ridicata...zic eu).. si probabil se opun niste forte in plus acolo la motor. Forte care mi-au marit si consumul logic. Daca exista o frecare in plus pe la arbori pinioane etc..prin cutie..automat m-am dus in 10...

Asa ca fugit.. ce pot spune.. nu pot aprecia ca am si avut-o mult pe dreapta..si ma si cam tem sa bag piciorul in ea cu huruitul ala ca mi-e sa nu faca cutia "poc".. Eu acum imi caut cutie de viteze (o caut de mult, am si banul de ea dar nu o prea gasesc)..

Jules.. nu stau in Bucuresti dar ca sa intelegi tu asa.. 10% e stric de benzina si e strict de Bucuresti.. crede-ma pe cuvant.. Nu poti spune ca un motor 1.5 diesel de 96 cp ia 10% in oras nici chiar la tine in Bucuresti chit ca te dai numa' pe gheata si prinzi toate semafoarele rosii..

Cel mai probabil Alex are dreptate.. Bine ca am kts.. ma uit si eu pe ea sa vad in parametrii..mai incerc sa identific de unde huruie asa, ma uit si la termostat si dau cu el de pamant de-o fi cazu'.... si poate-i dau de cap.. Va tin la curent.
De ce zic ca e termostatul..e pentru ca .. nu ieri (ca ieri iar am mers cu 10..) alaltaieri am mers urban cu 7.4% ei..si mi se pare destul de ok..avand in vedere ca e iarna.... ce vrei...

Mama Alex..m-am uitat la filmulet si la ce discutau baetii aia pe forum.. m-am dus pe sipca de-o fi termostatul Mereu au fost probleme de acces la masina asta.. Ia sa incerci vreodata sa schimbi o bujie incandescenta.. te-ai ras!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Dec 17, 2014 8:41 am

Da, stiu ca si bujiile sunt inaccesibile, si asta e dracu, dar e posibil.

Pe liber masina decelereaza anormal de repede?

Iti dai seama ca numai bine nu poa sa fie prin cutie, dar fara sa o desfaci mai greu sa stii ce e stricat in ea dupa auz, trebuie sa fii mare specialist probabil.

Am lansat o intrebare si pe smartfan unui dezmembrator care intentioneaza sa aduca in viitorul f apropiat un forfour diesel pt canibalizat, dar el se uita dupa automat ca alea's si mai cautate. Poate se razgandeste. Daca se contureaza ceva va pun in legatura, el e din Iasi ca idee.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Dec 17, 2014 9:12 am

QUOTE Cypi26: Pot aduce cdi manual, daca sunt doritori de piese.

0746623492

Avatar utilizator
piticu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 12, 2009 1:53 pm

Mesaj de piticu » Mie Dec 17, 2014 1:12 pm


Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 21 vizitatori