Posibila Achizie Colt. Orice Parere E Binevenita

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Joi Oct 16, 2014 1:27 am

Salut si bine v-am gasit!
Sunt in cautarea unei masini mici de oras, care sa coste undeva in jur de 3500 de euro si ma gandeam si la un Colt de 1.1. De ce am luat in calcul si masinuta asta? Din mai multe motive. In primul rand stiti cum se spune, ca prima dragoste nu se uita niciodata. Ei bine din 2004 de cand a aparut Colt-ul care ma intereseaza , mi-a placut f mult si mi s-a parut o masina echilibrata din multe puncte de vedere: spatioasa, motoare puternice si destul de economice pentru cilindreea ei, bancheta rabatabila si culisabila si un design in opinia mea foarte bun (mai ales pentru acele vremuri) si un pret foarte bun fata de alte masini cu pretentii, plus o fiabilitate tipic japoneza.
Ideea este ca am gasit un Colt de 1.1 care are aprox. 95000 de km, 1100 cmc si proprietarul cere fix 3500 de euro. Nu ma sperie acei km, ma sperie insa un kit de ambreiaj care costa 900 de lei (cel mai ieftin) si faptul ca deobieci ambreiajul cam la 100000 de km incepe sa cedeze. Apoi mai este si intretinerea mai scumpa. De exemplu daca e nevoie sa schimbi un spoiler, far plus capota daca o lovesti cu duce pe la 3000 de lei. Cel putin asta am vazut pe site-urile de piese auto.
Pe de alta parte ma gandesc voi avand aceste masini, inseamna ca dracul nu e chiar atat de negru. Nu stiu, imi place foarte mult masina, in general imi plac f mult masinile japoneze, dar ma sperie teribil gandul ca ma va rupe la intretinere. Am vazut ca la reprezentanta e dezastru. Oricum nu am de gand sa merg acolo. Ca idee la VW cei de la Porsche Bucuresti Nord pentru un schimb de ulei mi-au cerut 800 de lei.
Pe de alta parte toate masinile nemtesti pe care le-am vazut au fost numai tepe. 3500 de euro, samsari, unele erau diferite fata de ce era in anunturi, minciuni si intermediari (ca proprietari mai greu) foarte dubiosi.
Voi cum va descurcati cu intretinerea? Si culmea, desi mie mi-e frica la km astia de ambreiaj, nu am vazut pe niciunde sa spuna cineva ca i-ar fi picat.
Masina este aceasta:

http://olx.ro/oferta/mitsubishi-colt-di ... aa69afe1a9

sau ar fi si asta. nu conteaza ca e rosie:

http://olx.ro/oferta/mitsubishi-colt-20 ... d515ca2b50

Multumesc!


Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Oct 16, 2014 9:27 am

I-ati 1.3 sau 1.5 mai bine, consumul e doar un pic mai mare dar sunt mai robuste motoarele, 1.1 se mai topesc, le mai pusca garnituri de chiulasa...

95.000km sunt o nimica, al meu 1.3 (smart si colt impart platforma tehnica, motoare, transmisii, suspensie*)are 208.000km, am tractat cu el, am plecat in forta de pe loc cu a 3-a, l-am patinat ore in sir pe zapada prin parcari incercand sa ies din nameti, tot feluld e abuzuri. Ambreiajul tine mult si bine, dar super pret la 900 oricum, eu stiam ca e vreo 1050 ron.

Ca sa fii sigur ca o iei cu ambreiajul bun, baga in a 5-a, trage frana de mana pana sus si incearca sa pleci de pe loc. Daca motorul da sa moara cand ridici ambreiajul, inca e foarte bun. Daca reusesti sa ridici ambreiajul fara sa moara motorul atunci e praf. Daca accelerezi din a 3-a de la 30-40km/h la fund, la fel, turatia trebuie sa creasca incet, odata cu viteza, nu sa se ambaleze in gol.

Dar iti zic, nu asta e problema.

Verifica sa-i mearga ac, display-ul radio/computer, comenzile, sa se aprinda toti martorii (check engine, abs, airbag, directie, etc etc) si sa se stinga toti dupa pornire, sa mearga volanul bine dintr-o parte in alta, motorul sa nu se balbaie, sa nu ezite intre turatii, te uiti pe joja sa vezi daca e curat uleiul,benzinarele astea nu-l inegresc, la 15.000 inca e maroniu/aramiu, sa nu urle rulmenti in cutie sau la roti...

Si cauta un motor mai mare:D Mai bine mai astepti inca o luna doua pt masina perfecta decat s-o vezi dupa aia pe vreun site si sa-ti para rau.

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Joi Oct 16, 2014 9:34 am

Eu am si 2 colegi la serviciu cu masinutele astea si cu motoare diferite. Unul are 1,1 si celalat 1,3. Amandoi imi spun de 1,3. Dar nu gasesc in banii mei. Plus ca eu merg 80-85% in oras, in afara merg cu 110-120 km/h pe autostrada si in rest constant cu 100 km/h. Deci teoretic pentru mine ar fi suficient si 1,1. Nu sunt vitezoman, nu plec primul de la semafor... Sunt mai calm de felul meu )

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Oct 16, 2014 9:52 am

1.3 si 1.5 au cutia etajata mai lung, dar chiar si asa la 2500rpm in tr 5 ai deabia 90 la ora, la 120 deja esti in plaja mivecului, nu mai merge la economie. Si altfel se misca 1.3 sau 1.5 intre 1500-2000, unde stai pt economie prin oras. Poate din prisma puterii nu-ti trebuie mai mult, dar 1.1 are destule incidente de acum cu chiulasa, eu nu as sta niciodata impacat. Daca si colegii tai care au deja colt zic ca 1.3 e mai bun, poate ca stiu si ei cate ceva.

Iar ca si costuri de exploatare, 1L de ulei in plus pe an si 1 bujie la 4 ani nu le vei simti la buzunar. Intretinerea e foarte usoara, poti schimba chiar tu ulei, filtre, bujii, placute de frana...se fac foarte usor si cu doar cateva scule care oricum sunt bune la casa omului.

Te cred ca iese din buget momentan, dar nu stii cand apare una la fix. Si te poti uita si dupa varul coltului, cum am eu forfour-ul. Fiind facute pe aceeasi linie, in afara de design nu prea sunt diferente importante, iar panourile de plastic sunt foarte flexibile si pana la un anumit punct suporta impacturile usoare/moderate mult mai bine decat panourile de metal. La impact mare oricum se fac varza si tablele si plasticele, asa ca nu mai conteaza.

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Joi Oct 16, 2014 10:25 am

Si eu iti recomand 1.3. Parca e mai ok.
Cit despre costuri de intretinere, nu te speria aiurea.
In primul rind, intertinere inseamna revizii si consumabile gen bucse, pivoti si amortizoare. Si astea nu sint atit de scumpe pe cit crezi tu. Decit daca le iei de la reprezentanta.
Coltul nevestei are vreo 140.000 km facuti de ea si trage de rupe. Am dat undeva pe la 200 lei pe una bucata amortizor spate marca japoneza ceva cu K. Bucsele costa de la 40 la 80 lei, revizia o poate face orice mecanic si manopera o scoti la 100 lei plus inca vreo 3-400 ulei si filtre. Maxim.

Un spolier, un radiator etc astea sint situatii exceptionale si la orice masina astea costa mult.

Ambreiajul nu e scump la 900 lei. Daca asta ti se pare scump si crezi ca va fi o problema in viitor sa il schimbi, nu cumpara masina. 100k km ii faci in minim doi ani.

Recunosc ca am schimbat un ambreiaj la 10k km doar ca nu era nevoie. Era pe garantie, asa ca nu m-a durut. Era doar vorba de calibrat un senzor care masoara grosimea discului si din cauza aia nu cupla bine. Am cutie automata.




Avatar utilizator
piticu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 12, 2009 1:53 pm

Mesaj de piticu » Joi Oct 16, 2014 1:52 pm

Ca si posesor de colt cu motor 1.1 iti marturisesc ca ma gandesc ca in viitorul apropriat sau mai putin apropriat sa fac un ,,Engine swap ,, cu motorul de 1.5.
1.1 isi da arama pe fata cand ai AC-ul pornit si cand pui in masina de la 2 persoane in sus. Problema la 1.1 nu e a puterii ci a cuplului mic obtinut la o turatie maricica, care in multe momente iti va parea enervant. In general conteaza soferul, am vazut atatia tolomaci cu masini ok care nu stiu sa mearga cu ele, sa faca o depasire etc. Cu asta micu' am impins de la spate atatea masini motorizate ok de nu-ti vine a crede, chiar si dieseluri pe Cheia imi aduc aminte.
Chiar si consumul la 1.1 cand esti mai sprinten cu el e la fel cu 1.3, daca nu in unele situatii si mai mare. Asa ca din privinta mea 1.1 nu are nici un atu fata de suratele mai mari.

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Joi Oct 16, 2014 2:27 pm

Nu ma asteptam sa fiti asa porniti pe 1.1. Adica alegerea lui 1.3 sa fie facuta fara mari retineri. 0-100 km/h in 13.5 secunde si 165 km/h viteza maxima pentru mine sunt suficiente. Masina pe care o conduc acum este un New Beetle 1.4 75 CP, 0-100 km/h 14.6 secunde, 160 km/h maxim. Si va spun sincer ca ma descurc. Nu are cine stie ce acceleratii, nu se infige asa tare in depasiri, dar poti sa te descurci cu ea.
In schimb nu ma asteptam sa spuneti ca 1.1 ar avea probleme cu garnitura de chiuloasa. Banuiesc ca motorul se incalzeste mult prea puternic decat ar fi cazul sau sistemul de racire al motorului poate sa nu faca fata? Cam ciudat. Iar distrugerea garniturii de chiuloasa poate duce la probleme f serioase si costisitoare. Si inca ceva: acest motor are pompa de apa antrenata de lantul distributiei sau de cureaua de accesorii?
Alternativa in opinia mea ar fi ori Yaris, ori Ford Fiesta. Yaris nu prea gasesc iar Fiesta doar una am gasit in stare buna (2008, 75000 km, 1.25 75 CP, 3400 neg fara taxa si fara cauciucuri de iarna). Restul niste cazaturi. Totusi ca sa fiu cu inima impacara as vrea sa vad cele doua Colturi din linkurile puse in primul meu mesaj.
Si v-as ruga frumos daca se poate sa-mi spuneti si aprox. cati km au Colturile voastre. Pentru ca ma gandesc ca una e sa spui ca e o masina fiabila avand 60000 de km si alta e sa spui avand 160000 de km.
Multumesc!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Oct 16, 2014 2:48 pm

Pompa de apa este antrenata de cureaua de accesorii, care e una singura, si mai invarte si compresorul ac si alternatorul. De aceea cureaua se schimba la 2 ani. Lantul de distributie nu cred ca vei avea nevoie sa-l schimbi vreodata.

Nu stiu daca din cauza ca se supraincalzeste cronic ) sau le sare cureaua si nu observa, sau e vreo slabiciune care isi arata fata pe masinile mai muncite dupa cativa ani. Dar cert e se intampla din cand in cand la 1.1.

Eu am luat-o pe a mea in 2008, cand avea deja 4 ani si 74.000km, acum are 10 si 208.000. Am schimbat un rulment spate anul asta deabia, suspensia (arcuri+amortizoare) pt ca am depasit de multe ori sarcina maxima admisa, un compresor ac decedat din cauza unui accident ce a afectat radiatorul a/c, si in rest doar ulei, filtre, cam la 2 ani placute pe fata, pe spate inca am discurile originale, pe fata le-am schimbat la 200.000 pt ca nu mai aratau bine si nu inspirau incredere.

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Joi Oct 16, 2014 5:49 pm

In plus casco la un colt e relativ ok la pret, mai ales daca il platesti in 2-4 rate.
Un compresor de ac costa vreo 1800 lei, radiatorul nu mai stiu, dar nici ala nu e foarte ieftin.
Ideea e ca piesele astea sint scumpe la orice masina.
Cit despre kilometri, eu sint uimit ca la 140k km nu simt ca masina sufera sau ceva. Sincer sint uimit. Cealalta masina a mea, vw, diesel, a avut mult mai multe probleme.
Schimbat discuri de frina, ca alea originale erau din plastilina, placute de vreo doua ori.

Avatar utilizator
teutzue
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Vin Aug 27, 2010 12:35 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de teutzue » Joi Oct 16, 2014 7:19 pm

Buna seara,

Eu am un colt 1.1 din 2007 care functioneaza corect si nu am investit multi bani in ea. A cerut consumabile si benzina. Datorita drumurilor am schimbat si arcurile pe la 140,000 km masina avand acum 160,000. Saraca a carat materiale pt casa in 2008.Din cauza mersului preponderent in oras CRED, porneste putin mai greu la cald - nu am reusit inca sa rezolv problema. Computerul central si-a dat duhul si cam atat. Spor si m-as bucura sa-ti cumperi colt, indiferent de motor - Sunt masini fiabile.

O seara frumoasa.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 37 vizitatori