Scris: Mie Feb 04, 2015 10:01 pm
Sper ca sa te ajute scosul displayului central si sincer iti tin pumnii.
Ca o mica paranteza la povestea de mai sus:
Eu cu cei de la Mitsu Iasi am facut doar chestii mecanice, pentru ca aveam discount de client silver sau cum ii zice.
Am avut odata prin 2008 (masina fiind din 2005) o eroare la motor legata de clapeta de acceratie care m-a si bagat in limp home mode.
Si in final solutia a fost update la o noua versiune (nu rescriere cu aceeasi versiune) a softului de la ECU. Ma asteptam sa curete si clapeta, insa mai rapid m-au trimis acasa numai cu ajutorul laptopului. Bine, de atunci nu am mai avut probleme, insa felul cum au rezolvat m-a pus un pic pe ganduri.
Revenind la povestea ta:
Daca omu cu laptopul a vazut ca ai aceeasi versiune de SW ca cea pe care o are el, cred ca nici nu si-a batut capul sa ti-o rescrie (sau poate nici nu te lasa programul, ca si protectie antiprost...) sau poate nu stie cum si pe tine te-a amagit cu o scuza de nu se poate.
Cred ca ce a ramas aprins in film e martorul EPS (nu ESP) si se refera la unitatea ce se ocupa de servodirectia electrica.
Legat de comunicatia prin masina: in general in masinile moderne is mai multe magitrale de CAN, LIN, Flexray. La Colt ma astept sa fie doar CAN si LIN.
Si intre magistralele de CAN unele mai prioritare ca altele, iar sistemele sunt de asa natura adunate ca un kkt de computer de bord, sau mai degraba afisor, sa nu iti blocheze comunicatia de ex ECU cu unitatea ABS si/sau ESP la un scurt intre fire.... safety reason.
Softul de masina nu il rescrii chiar cum vrei si cand vrei ... si nici pe ei in service nu ii lasa sa faca orice chiar daca in fata pe service scrie Mitsu.
ECU motorului e produs de X (nu stiu cine il face la Colt) si ei pot face multe cu ECU deschis, Mitsu cand dezvolta masina pot face mai putine, la service si mai putine chestii cu ECU inchis si pe OBD...
Nu vreau sa ii scot basma curata, nici mie nu mi s-a parut ca e vre-un cap sclipitor pe acolo sa lege defectele/comportamentele...is limitati la ce au, ce stiu, ce e simplu de facut.
Ca o mica paranteza la povestea de mai sus:
Eu cu cei de la Mitsu Iasi am facut doar chestii mecanice, pentru ca aveam discount de client silver sau cum ii zice.
Am avut odata prin 2008 (masina fiind din 2005) o eroare la motor legata de clapeta de acceratie care m-a si bagat in limp home mode.
Si in final solutia a fost update la o noua versiune (nu rescriere cu aceeasi versiune) a softului de la ECU. Ma asteptam sa curete si clapeta, insa mai rapid m-au trimis acasa numai cu ajutorul laptopului. Bine, de atunci nu am mai avut probleme, insa felul cum au rezolvat m-a pus un pic pe ganduri.
Revenind la povestea ta:
Daca omu cu laptopul a vazut ca ai aceeasi versiune de SW ca cea pe care o are el, cred ca nici nu si-a batut capul sa ti-o rescrie (sau poate nici nu te lasa programul, ca si protectie antiprost...) sau poate nu stie cum si pe tine te-a amagit cu o scuza de nu se poate.
Cred ca ce a ramas aprins in film e martorul EPS (nu ESP) si se refera la unitatea ce se ocupa de servodirectia electrica.
Legat de comunicatia prin masina: in general in masinile moderne is mai multe magitrale de CAN, LIN, Flexray. La Colt ma astept sa fie doar CAN si LIN.
Si intre magistralele de CAN unele mai prioritare ca altele, iar sistemele sunt de asa natura adunate ca un kkt de computer de bord, sau mai degraba afisor, sa nu iti blocheze comunicatia de ex ECU cu unitatea ABS si/sau ESP la un scurt intre fire.... safety reason.
Softul de masina nu il rescrii chiar cum vrei si cand vrei ... si nici pe ei in service nu ii lasa sa faca orice chiar daca in fata pe service scrie Mitsu.
ECU motorului e produs de X (nu stiu cine il face la Colt) si ei pot face multe cu ECU deschis, Mitsu cand dezvolta masina pot face mai putine, la service si mai putine chestii cu ECU inchis si pe OBD...
Nu vreau sa ii scot basma curata, nici mie nu mi s-a parut ca e vre-un cap sclipitor pe acolo sa lege defectele/comportamentele...is limitati la ce au, ce stiu, ce e simplu de facut.