Erori De Comunicare

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Mie Feb 04, 2015 10:01 pm

Sper ca sa te ajute scosul displayului central si sincer iti tin pumnii.

Ca o mica paranteza la povestea de mai sus:
Eu cu cei de la Mitsu Iasi am facut doar chestii mecanice, pentru ca aveam discount de client silver sau cum ii zice.
Am avut odata prin 2008 (masina fiind din 2005) o eroare la motor legata de clapeta de acceratie care m-a si bagat in limp home mode.
Si in final solutia a fost update la o noua versiune (nu rescriere cu aceeasi versiune) a softului de la ECU. Ma asteptam sa curete si clapeta, insa mai rapid m-au trimis acasa numai cu ajutorul laptopului. Bine, de atunci nu am mai avut probleme, insa felul cum au rezolvat m-a pus un pic pe ganduri.
Revenind la povestea ta:
Daca omu cu laptopul a vazut ca ai aceeasi versiune de SW ca cea pe care o are el, cred ca nici nu si-a batut capul sa ti-o rescrie (sau poate nici nu te lasa programul, ca si protectie antiprost...) sau poate nu stie cum si pe tine te-a amagit cu o scuza de nu se poate.

Cred ca ce a ramas aprins in film e martorul EPS (nu ESP) si se refera la unitatea ce se ocupa de servodirectia electrica.

Legat de comunicatia prin masina: in general in masinile moderne is mai multe magitrale de CAN, LIN, Flexray. La Colt ma astept sa fie doar CAN si LIN.
Si intre magistralele de CAN unele mai prioritare ca altele, iar sistemele sunt de asa natura adunate ca un kkt de computer de bord, sau mai degraba afisor, sa nu iti blocheze comunicatia de ex ECU cu unitatea ABS si/sau ESP la un scurt intre fire.... safety reason.
Softul de masina nu il rescrii chiar cum vrei si cand vrei ... si nici pe ei in service nu ii lasa sa faca orice chiar daca in fata pe service scrie Mitsu.
ECU motorului e produs de X (nu stiu cine il face la Colt) si ei pot face multe cu ECU deschis, Mitsu cand dezvolta masina pot face mai putine, la service si mai putine chestii cu ECU inchis si pe OBD...

Nu vreau sa ii scot basma curata, nici mie nu mi s-a parut ca e vre-un cap sclipitor pe acolo sa lege defectele/comportamentele...is limitati la ce au, ce stiu, ce e simplu de facut.

Avatar utilizator
teutzue
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Vin Aug 27, 2010 12:35 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de teutzue » Mar Apr 21, 2015 10:38 pm

Buna seara,

Revin cu ceva informatii despre starea masinii. Nu mai am nici o problema de cand am deconectat displayul central, totul merge impecabil. In aceelasi timp, la filmuletul postat pe youtube, a mai comentat cineva ca are aceeasi problema. L-am sfatuit sa-si deconecteze displayul si ca prin minune nici el nu mai are probleme.



Scriu aici pentru folosul comunitatii astfel incat oricine sa poata folosi aceasta informatie.

Seara faina,

Teutzue

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mar Iun 02, 2015 3:14 pm

salut.
da jos display-ul cu buba si eventual du-l la un electronist si spune-i sa iti schimbe TOTI condensatorii (chiar daca nu pari dusi).
eventual sa verifice si contactele electrice.
te rog feedback.
multumesc.

Avatar utilizator
teutzue
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Vin Aug 27, 2010 12:35 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de teutzue » Lun Ian 23, 2017 9:54 pm

Salut, rezolvat problema cu unul nou. Cel vechi e pus la pastrare. Cand o sa ma intorc pe acasa o sa incerc sa ii schimb toti condensatorii si sa vad daca e ok.

Avatar utilizator
gabeelogbl
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Feb 23, 2017 9:31 pm

Mesaj de gabeelogbl » Joi Feb 23, 2017 10:21 pm

salut .aceeasi problema a aparut si la mine, spre exemplu :toti martori din bord au inceput sa faca precum o instalatie dupa care ramane martorul ECU aprins. mentionez ca si la mine Display-ul unde este afisata temperatura si consumul merge doar atunci cand vrea el dar cu problema asta asa am cumparato. acum sa inteleg din ceea ce am citit mai sus, problema ar fi cauzata datorita acestui Display care banuiesc ca are un contact imperfect !? Multumesc!

Avatar utilizator
teutzue
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Vin Aug 27, 2010 12:35 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de teutzue » Vin Feb 24, 2017 12:42 am

Nu pot să îți confirm că dacă il repari totul va merge ok. Cert e că display-ul e de vina. Poți sa-l scoți sau sa-l înlocuiești.

Bafta și tine-ne la curent.

Avatar utilizator
noobless
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 28, 2015 11:46 am

Mesaj de noobless » Mar Apr 04, 2017 6:48 pm

Salut. Am și eu un "noul lancer din 2012 1.6 mivec. Am fost la service cu ea și nu îmi poate șterge erorile de comunicație.... Am verificat o mare parte din siguranțe și habar nu am ce să îi mai fac. Am eroare pe servo(electrică),abs,esp, airbaguri, check engine, ventilația pornește de nebuna chiar daca ii închisă, nu știu ce să îi mai fac sincer. Opinii? Menționez că mâine tre sa o duc in service in Bv,la auto friends pentru investigații mai amănunțite.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Apr 05, 2017 11:17 am

Verifica sigurantele fuzibile de pe borna pozitiva a acumulatorului. Ele controleaza ABS si ventilatorul.

Bateria (acumulatorul) masinii este in mintile lui?

Eu am avut o baterie slaba la un moment dat, un Zapp de 55ah pt 1.3-ul meu, si intr-o iarna mi-a dat cu tot ce zici si tu: Dupa pornire ESP si ABS dezactivate, la scanare pe diagnoza oficiala aparea ca servodirectia nu e codata pe masina, nu reusea sa reinitializeze nimic, la final cand sa iasa din soft a vazut ca aveam voltaj scazut desi motorul era pornit.

Ai modificari la masina? leduri in plafoniere? Am pus led pe spate, ars o siguranta, nu mai mergea tot bordul si nu se mai incuia.

S-a rasucit centura? Glumesc...de la asta nu cred ca poate sa fie ceva, dar altfel, orice chestie mica poate da batai de cap in ziua de azi, pt ca toate sistemele sunt conectate si interdependente.

Avatar utilizator
noobless
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 28, 2015 11:46 am

Mesaj de noobless » Mie Apr 05, 2017 7:03 pm

Da... După diagnoza la un electronist am constat că display-ul este defect și nu face comunicația din cauza lui. Acum sa vedem daca o repara.pretul reparației....150€ ..... Dacă nu 200 lei constatarea. Îs ing electrotehnist la baza și fac comunicații can- proiectare.am măsurat tot înainte să mă duc la service....

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 23 vizitatori