Vascozitate Ulei Motor

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Sâm Iul 12, 2014 8:56 am

Mai am cam doua luni pana la schimbul anual de ulei si as vrea sa fac un sondaj pentru a vedea care sunt preferintele voastre in legatura cu vascozitatea uleiului folosit la motor. Eu am folosit la inceput 10W-30, dar apoi am trecut la 0W-50. Stiu ca in manual sunt niste vascozitati recomandate, dar as vrea sa stiu ce foloseste lumea in principal. De aceea am facut un sondaj cu cele mai populare tipuri de uleiuri. Daca folositi altceva va rog sa dati un reply la topic cu vascozitatea pe care o folositi voi.
De asemenea astept si explicatii stintifice daca vreti sa dati.

Avatar utilizator
teutzue
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Vin Aug 27, 2010 12:35 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de teutzue » Sâm Iul 12, 2014 10:03 am

Tocmai ce am facut revizia la colt ieri si am folosit 5w40. Masina are aproape 160.000 cu motorul de 1.1. Dacă nu papa ulei nu merita sa pui ulei cu o vascozitate mai mare.

Avatar utilizator
Andrei_Iasi
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm

Mesaj de Andrei_Iasi » Lun Aug 18, 2014 1:58 pm

Salut,

ca si recomandare personala , Castrol Magnatec 5W40 .
am pus si cand aveam coltul(chiar la ultima revizie) si la lancer acum (dupa ce a primit mobil sau texaco , ce puneau cei de la mcar). pot sa spun ca motorul este mai putin zgomotos, marge mai "rotund" si urca mai usor in turatii.
la colt nu am crezut ca a fost de la ulei pentru a coincis si cu schimbarea de bujii. dar acum nu am mai schimbat bujiile si efectul este acelasi.

numai bine
PS. coltul era de 1.3 si lancerul e de 1.8 benzina .

Avatar utilizator
erlo
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Lun Aug 27, 2007 11:06 am

Mesaj de erlo » Vin Aug 29, 2014 2:26 pm

Eu folosesc Liqui Moly 0W-40 full syntetic, la sugestia unui expert in uleiuri si nu pot spune decat ca se comporta excelent. La 15.000 km, cand il schimb din principiu, aproape ca arata mai bine decat unele uleiuri noi ...

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Vin Aug 29, 2014 7:35 pm

Si uleiul meu Eneos Sustina 0W-50 arata surprizator de bine. Desi are aproape un an si vreo 6500 km

Avatar utilizator
GenuLozneanu
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Joi Mai 08, 2014 9:47 am
Localitate: Ploiesti
Contact:

Mesaj de GenuLozneanu » Joi Noi 23, 2017 8:27 pm

Putine "impresii" despre uleiul de motor folosit. Caut pe forum si nu prea gasesc sfaturi si recomandari.
Eu folosesc Castrol Magnatec 5W40 in acest moment. Sunt multumit de el. Il folosesc/schimb pana in 15K de km.
Ma pregatesc de un schimb nou si nu stiu ce marca sa folosesc. Sa merg tot cu el? Am 53k si vechime de 9 ani.
Voi ce spuneti?

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Vin Noi 24, 2017 10:19 am

Eu pun tot Castrol Magnatec, dar 5W30 si nu am avut nici un fel de problema. E drept ins aca la ultimul schimb, era f negru. Desi masina nu scotea fum si motorul mergea "rotund"... pentru unul in 3 cilindri.
Tot 9 ani are si masina mea, dar 61000 de km. Schimb uleiul o data pe an (toamna tarziu, ca sa intru cu el bun in iarna), adica dupa aprox. 12000-13000 de km. Nu prea merg in trafic "bara la bara". Parerea mea e ca daca motorul merge bine, nu are rost sa schimbi tipul uleiului.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Noi 24, 2017 12:34 pm

Nu prea sunt discutii asupra marcii pt ca e un aspect mai subiectiv, mult folclor, etc. Marca e cea mai putin importanta, sau poate deloc pt ca multe uleiuri sunt facute in aceeasi rafinarie sau pleaca de la aceeasi baza si sunt aditivate similar, indeplinind aceleasi standarde.

Daca faci sute de mii de kilometrii uleiul este foarte important, daca faci cateva mii pe an ... tot important e dar slabe sanse sa ai probleme cat o sa tii tu masina. Sunt asa fiabile motoarele de acum si uleiurile au avansat asa de mult in ultima vreme incat si astea banale sunt mai mult decat ok pt exploatare normala.

Eu pt ca faceam f multi km cu masina am avut grija ce pun, l-am schimbat religios si am facut eforturi sa scot tot din motor si pe cat posibil sa amorsez circuitul inainte de pornirea de dupa schimb.

Mobil 1 0w40 New life mi s-a parut mie cel mai bun ulei de motor usor de gasit pe toate drumurile si la orice ora din zi si noapte, asa ca pe el am ramas. E formulat in principal pt protectia si curatenia motorului si nu pt economie de carburant. Il folosesc si acum la aproape 250.000km. Inainte de asta am mai bagat bagat aral (0w40), shell (0w40 si 5w30), amsoil (0w30) si ravenol 0w40.

Anul asta n-am facut nici 5000km, o sa schimb uleiul doar ca sa-l duc la tara sa il dea pe gard.

Avatar utilizator
cristi.min20
EVO I
Mesaje: 7
Membru din: Lun Oct 24, 2016 11:34 am

Mesaj de cristi.min20 » Mie Ian 24, 2018 2:17 pm

Am sa trec de la Castrol Titanium FST 5w30 la Liqui Moly 5w30, insa pentru prima data am zis sa caut specificatiile ACEA sau API necesare motorului, am cautat insa nu am gasit nicaieri. Stiti cumva care sunt pentru motor 1.3 2008 modelul inainte de facelift?
Am comandat liqui moly 4300 5w30 care are specificatiile: ACEA C2-04, API SN/CF si ACEA A1/B1, A5/B5, dar acum sunt aproape sigur ca nu este cel potrivit.

Cat de multa importanta au aceste specificatii? Ati dat vreodata importanta si acestora?

Aici semnificatia fiecarui indice ACEA:

Clasificarea ACEA A
ACEA A1- calitate standard
ACEA A2- cel mai bun standard de calitate
ACEA A3- cea mai buna calitate in raport cu temperatura si oxidarea
ACEA A4- categorie retinuta pentru viitoare motoare cu benzina ce vor fi echipate cu sistem direct de injectie
ACEA A5- uleiuri cu viata mai lunga ce ofera posibilitatea reducerii consumului de carburant

Clasificarea ACEA B
ACEA B1- calitate de baza
ACEA B2- cel mai bun standard de calitate
ACEA B3- cea mai buna protectie impotriva uzurii si formarii cenusei
ACEA B4- pentru motoare diesel cu injectie directa
ACEA B5- cea mai buna calitate cu maximum de economie de combustibil

Clasificarea ACEA A/B
ACEA A1/B1- pentru motoare de autocamioane diesel si pe benzina
ACEA A3/B3- uleiuri foarte stabile folosite la motoare pe benzina si diesel de autocamioane. Acest tip de ulei se schimba la intervale mai mari de timp si este folosit la masini mai vechi.
ACEA A3/B4- uleiuri de calitate superioara foarte stabile folosite la motoare pe benzina foarte performante si diesel cu injectie directa de productie recenta.
ACEA A5/B5- uleiuri cu vascozitate mica , stabilitate mare folosite la motoarele diesel si pe benzina precum si la autocamioane.

Clasificarea ACEA C
ACEA C2- uleiuri stabile folosite la motoare cu catalizator cu 3 cai si filtru de particule ce au vascozitate scazuta la temperaturi inalte. Ele cresc capacitatea de functionare a catalizatorului pe 3 cai precum si a filtrului de particule. Daca exista nesiguranta cu privire la folosirea acestui tip de uleiuri se vor verifica instructiunile din manualul autovehicolului.
ACEA C3- uleiuri folosite la motoare diesel ce sunt echipate cu filtru de particule si catalizator pe 3 cai precum si la motoare de inalta performanta pe benzina.
ACEA C4- uleiuri folosite la motoare diesel si pe benzina echipate cu filtru de particule si catalizator pe 3 cai si in care nivelul de SAPS (cenusa sulfat, fosfor si sulf) este mai mic sau egal cu 0.5% si HTHS (vascozitatea la temperaturi ridicate) mai mare de 3,5MPa.s. Daca exista nesiguranta cu privire la folosirea acestui tip de uleiuri se vor verifica instructiunile din manualul autovehicolului.

Astept raspuns cu interes daca cineva stie ce standarde API sau ACEA trebuie sa respecte uleiul.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Ian 24, 2018 5:15 pm

smart specifica ACEA A3/B3, A3/B4 pt forfour-ul cu acelasi motor, adica ulei ce respecta standardele MB229.5. Dupa facelift, colturile merg cu ulei mai subtire ACEA A1/B1, A5/B5.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori