Cum Schimb Singur Filtrele De Aer Si Habitaclu?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
adu87
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iun 15, 2013 1:42 pm

Mesaj de adu87 » Mie Mar 05, 2014 8:25 pm

Salutare....Vreau sa stiu si eu cum pot schimba singur filtrele de aer si habitaclu.Ala de habitaclu din cate stiu e sub torpedo....ala de aer habar nu am unde e sau daca il pot schimba singur si cum:D.merci

Avatar utilizator
cozmin_t
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Iul 19, 2008 5:23 pm

Mesaj de cozmin_t » Joi Mar 06, 2014 8:56 am

Iti trebuie o surubelnita dreapta pentru amandoua.

Pentru filtru de habitaclu: - preferabil (pentru pozitie comoda) masina pe rampa,
- un ziar pus pe covor (va cadea praf, insecte moarte...),
- o lanterna pentru lumina (ca sa vezi fanta unde trebuie sa bagi varful de la surubelnita),
- filtrul langa tine, ca sa nu mai cauti sensul de curent al aerului.

Pentru filtru de aer motor: o surubelnita. Sunt (daca tin minte bine) 4 cleme care se defac. E pozitionat in compartimentul motor, o cutie de plastic pe care vine priza de aer, din fata de la grila.

Cauta filtre mai bune (cel putin cel de habitaclu sa fie cu carbon).

In principiu dureaza 30 de minute cu tot cu spalatul pe maini.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Mar 06, 2014 9:53 am

Nu iti trebuie nici o scula pt a schimba filtrele. Cel de aer e in compartimentul motor, are doar 2 cleme, dar daca nu te descurci sau nu ai loc sa manevrezi capacul cutiei filtrului de aer, atunci o surubelnita dreapta sau o cheie de 8 iti vor fi de folos pt a desface colierul de pe furtunul de aer ce duce spre clapeta.

Cel de polen e sub torpedou, daca iti vei lua mann cu carbon activ o sa gasesti in cutie si instructiuni de schimbare. E simplu, cum ti-a zis si cozmin t. Nici pt asta nu-ti trebuie surubelnita, eu trag cu degetul de teama sa nu rup clema daca bag ceva metalic acolo. Sageata de pe filtru trebuie sa fie cu varful spre sofer.

Astea presupunand ca ai un colt din 2004 sau mai nou.

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Sâm Mar 08, 2014 4:10 pm

Pentru filtru de ulei trebuie ceva unealta speciala? Nu de alta da ma bate gandu sa-mi schimb eu toate filtrele data viitoare, numai sa gasesc o rampa ceva.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Mar 10, 2014 9:29 am

Cheie de 13 pt busonul de golire, filtrul de ulei se strange la mana. Daca e foarte strans de catre un maimutoi de mecanic, trebuie si o cheie de filtru (~10 lei pt una de unica folosinta, nu-ti trebuie mai buna). Dupa aia, il strangi doar la mana. Cand schimbi uleiul, sa schimbi si saiba de cupru de la busonul de golire, costa cativa bani. Fara una noua de fiecare data, trebuie sa strangi mult mai tare busonul de golire si risti sa bulesti baia, pt ca e din aluminiu.

Nu iti trebuie rampa, eu o pun pe trotuar, cu rotile din fata pe bordura si cu botul atarnand in afara bordurii. In felul asta am loc sa bag mana sub ea sa desfac busonul si sa pun un recipient in care sa se scurga uleiul.

Sa nu-l lasi niciodata sa se curga pe jos, sa-l recuperezi si alaturi de filtru sa-l predai in orice peco sau service auto! 1L de ulei sau un filtru folosit aruncat la gunoi polueaza mii de litrii de apa, deci fi responsabil!

Sa pui ulei in filtrul nou INAINTE sa-l pui pe masina, pt ca hartia sa se imbibe. Daca la CZT filtru e pozitionat vertical, atunci UMPLE-L complet cu ulei in repetate randuri, pana nu mai scade nivelul. Inainte sa il pui pe masina, ungi si garnitura lui cu un pic de ulei, ca sa se aseze corect si sa etanseze bine, daca nu o dai cu ulei e posibil sa se cuteze un pic cand strangi filtrul si sa nu etanseze.

Filtrul il strangi la mana, ferm, nu foarte tare! Nici sa-l desfaci cu degetele, dar nici sa nu-l mai poti da jos fara sa-l gauresti.


Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Lun Mar 10, 2014 6:49 pm

OK, nu pare a fi foarte greu. Multumesc pentru explicatii, data viitoare am sa ma ocup personal de schimbul de filtre si ulei.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 22 vizitatori