Zdranganit Etriere

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
gabone
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Mar Apr 29, 2008 2:51 pm

Mesaj de gabone » Mie Dec 04, 2013 3:37 pm

Salut,

Exista vreun remediu pentru zdranganitul etrierelor (fara sa le schimb)? Sunt destul de enervante la denivelari.

Multumesc.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Dec 04, 2013 4:03 pm

Schimba culisantii etrierilor daca sigur de la etrieri e zgomotul.

Avatar utilizator
gabone
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Mar Apr 29, 2008 2:51 pm

Mesaj de gabone » Mie Dec 04, 2013 10:29 pm

Am inteles. In timp ce cautam pe google cum arata culisantii, am dat peste asta:

http://mitsu.ro/forum/index.php?showtopic=4577

Dupa aia am vazut si niste poze. Stiam cum arata dar nu stiam cum se numesc. M-am uitat un pic pe youtube la altii si am citit ceva in workshop manual. Pare oarecum simplu de schimbat si gresat... . Insa am un manual pentru Ralliart si VR-X, iar acolo spune ceva de 14 inch si 15 inch, dar nu inteleg la ce refera, iar coltu meu din 2008 nu stiu in care categorie se incadreaza. Ma rog, pina la urma probabil ca o sa o ajung tot la service.

Multumesc pentru sugestie.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Dec 05, 2013 9:14 am

Cred ca se refera la diametrul minim al rotii care incape peste etrier (banuiala, nu stiu contextul). La colturile normale se pun discuri de 256mm si poti monta jante de 14", la cele raliart (si varianta brabus de la forfour) se pun discuri de 280mm si nu poti pune jante mai mici de 15" pt ca ating in etrier.

Fiind vorba de frane, daca nu esti 100% increzator mai bine mergi la service, eventual roaga mecanicul sa te lase sa stai langa el si furi niste meserie, si data viitoare stii sa le faci singur.

Avatar utilizator
gabone
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Mar Apr 29, 2008 2:51 pm

Mesaj de gabone » Joi Dec 05, 2013 11:32 am

Aha, acum incep sa pricep care e ideea cu dimensiunea in inchi. Problema mea era de fapt forta cu care se strang culisantii. Am observat ca difera de la 14 la 15 inch si din cauza asta aveam o dilema. Oricum ma mai gandesc sa vad cum procedez mai departe. Stii cum e cand te mananca sa faci ceva..

Multumesc pentru info.

Avatar utilizator
gabone
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Mar Apr 29, 2008 2:51 pm

Mesaj de gabone » Joi Dec 12, 2013 5:28 pm

M-am uitat mai atent la masina si in manual. Se pare ca 1.5 SAM Safety din 2008 are etrier de 14 inch pe spate si de 15 inch pe fata. De asemenea si placutele de fata erau mai mari decat cele de pe spate. Imi aduc aminte de asta primavara cand le-am schimbat.
In alta ordine de idei, am comandat garniturile de culisanti si suruburile de pe fata. Planuiesc sa desfac culisantii, sa-i gresez si sa-i montez cu noile garnituri si suruburi. Ar trebui sa nu mai faca zgomot.... in teorie..

Avatar utilizator
gabone
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Mar Apr 29, 2008 2:51 pm

Mesaj de gabone » Dum Ian 12, 2014 10:40 pm

Am reusit intr-una din zilele trecute sa imi desfac etrierele. Inainte de asta am comandat doua kit-uri de garnituri si suruburi pentru culisanti. M-au costat aproximativ 60 de lei bucata. Destul de mult pentru doua bucati de cauciuc, doua suruburi si 5g de vaselina. Ma rog, pina la urma ajunsesem la concluzia ca nu aveam deloc nevoie de aceste kit-uri pentru ca suruburile erau bune, iar garniturile alea de cauciuc, care de fapt seamana cu niste burdufuri, erau intregi. Insa am fost placut surpins cand am vazut ca acele kit-uri contineau un plic de vaselina, pentru ca am reusit sa vad ce fel de vaselina este folosita pentru culisanti. Tot citisem pe forumuri ca se foloseste un anumit tip de vaselina care nu ataca cauciucul. De obicei vaselina obtinuta din produse petroliere umfla sau dizovla piesele din cauciuc. De aceea este folosita vaselina pe baza de silicon.
Dupa ce am reusit sa desfac ambele etriere de pe fata, zgomotul s-a redus, in sensul ca se auzea doar pe partea stanga insa numai la denivelari mai mari. M-am gandit ca poate nu am pus destula vaselina, insa problema era ca nu mai aveam. Cele 5g de vaselina nu fusesera de ajuns. Asa ca am cautat pe forumuri sa vad ce fel de vaselina se foloseste, pina am dat de modelul TRW PFG110. Se poate gasi aici:

http://www.daciashop.ro/unsoare-TRW-frana

Dupa ce am cumparat-o am remarcat faptul ca arata la fel ca cea din plicul venit cu kit-ul de la Mitsubishi. Asa ca m-am apucat din nou sa desfac etrierul de pe stanga si am pus mai multa vaselina. Dupa ce am montat totul al loc, am facut cateva ture si nu se mai auzea. Inainte de ungere am curatat culisa si lagaraul in care intra cu spray de curatat frane. La sfarsit am scos restul de vaselina veche cu betisoare cu bumbac.

Pe langa faptul ca nu mai zdranganea, am remarcat faptul ca frana mult mai bine. Inainte simteam ca trebuia sa apas mai tare pe pedala, sau chiar sa apas de doua ori ca sa franeze bine. Mult timp am crezut ca instalatia nu este aerisita bine, desi facusem asta la service cu un an in urma. Vazand ca franeaza asa bine, le-am desfacut si pe cele de pe spate sa le ung. Am observat ca culisantii de pe spate aveau mai multa vaselina. Cei de pe fata aveau vaselina neagra si nu prea vascoasa. Am atasat si cateva imagini sa vedeti cum arata. Asa ca daca vreti sa va apucati de treaba, pot sa va spun ca merita efortul, cel putin pentru o masina de 5 ani vechime.

Spor!
Fişiere ataşate
s_20140104_152120.jpg
s_20140104_152120.jpg (214.91 KiB) Vizualizat de 5959 ori
s_20140104_150334.jpg
s_20140104_150334.jpg (140.38 KiB) Vizualizat de 5958 ori
s_20140104_145603.jpg
s_20140104_145603.jpg (99.32 KiB) Vizualizat de 5960 ori
s_20140104_145352.jpg
s_20140104_145352.jpg (90.98 KiB) Vizualizat de 5958 ori

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 24 vizitatori