Schimbatorul Merge Greu Stanga-dreapta Cand E Scos Din Viteza
Sigur, am gresat tot ce am vazut ca are mișcare.
Dar eu nu înțeleg ce anume determina sa rămână levierul schimbătorului de viteze pe mijloc. Ma refer la punctul mort care ar avea 3 poziții ca sa zic asa: poziția dintre 1 si 2, dintre 3 si 4 si între 5 si R.
Oare nu exista vreun arc care ar trebui sa poziționeze pe mijloc levierul? Oare acest arc nu se afla in interior unde e băgata maneta/levierul schimbătorului? Caci atunci e clar ca trebuie gresat si in interior.
Dar eu nu înțeleg ce anume determina sa rămână levierul schimbătorului de viteze pe mijloc. Ma refer la punctul mort care ar avea 3 poziții ca sa zic asa: poziția dintre 1 si 2, dintre 3 si 4 si între 5 si R.
Oare nu exista vreun arc care ar trebui sa poziționeze pe mijloc levierul? Oare acest arc nu se afla in interior unde e băgata maneta/levierul schimbătorului? Caci atunci e clar ca trebuie gresat si in interior.
profit de ocazie sa intreb: nuca schimbatorului / levierului de viteze cum se scoate? se roteste ? sau se trage puternic in sus avand probabil o anumita piedica?
am gasit pe net o poza care ar arata acest levier fara filet ceea ce inseamna ca nu se scoate prin rotire... asa o fi?
ma refer la Colt CZ3 an 2006... mersi anticipat !
am gasit pe net o poza care ar arata acest levier fara filet ceea ce inseamna ca nu se scoate prin rotire... asa o fi?
ma refer la Colt CZ3 an 2006... mersi anticipat !
- Fişiere ataşate
-
- schimbator.Colt.jpg (143.98 KiB) Vizualizat de 7498 ori
Salut,
Pentru cei care si-au rupt mainile cu curatatul si gresatul levierului de pe cutia de viteze.
Al meu abia mai revenea la punctul mort acum 2 ani.
I-am dat cu degripant, am insistat cu miscari stanga dreapta pret de vreun minut dupa care m am lasat pagubas. Rezultat nul.
Am luat foarte frumos o lampa, am incalzit bine levierul de selectie in zona problematica(axul levierului de selectie, cel unde este fixat cablul de sectie) dupa care ....supriza. Nu se mai misca deloc:)))). Am luat in ciocan de cauciuc si dupa ce i-am "fript" vreo doua bucati ce sa vezi....schimbatorul n a mers niciodata mai bine. I-am mai dat cu putin degripant, dupa care am uns cu un spray cu vaselina si de atunci schimb vitezele cu in deget.
Bafta multa va doresc
Pentru cei care si-au rupt mainile cu curatatul si gresatul levierului de pe cutia de viteze.
Al meu abia mai revenea la punctul mort acum 2 ani.
I-am dat cu degripant, am insistat cu miscari stanga dreapta pret de vreun minut dupa care m am lasat pagubas. Rezultat nul.
Am luat foarte frumos o lampa, am incalzit bine levierul de selectie in zona problematica(axul levierului de selectie, cel unde este fixat cablul de sectie) dupa care ....supriza. Nu se mai misca deloc:)))). Am luat in ciocan de cauciuc si dupa ce i-am "fript" vreo doua bucati ce sa vezi....schimbatorul n a mers niciodata mai bine. I-am mai dat cu putin degripant, dupa care am uns cu un spray cu vaselina si de atunci schimb vitezele cu in deget.
Bafta multa va doresc
Re: Schimbatorul Merge Greu Stanga-dreapta Cand E Scos Din Viteza
Salutare la toata lumea. Nu s-a mai scris de mul timp in aceasta sectiune. Eu am probleme cu viteza 1. Intra greu schimbatorul, cu poticneala (oprire) pe la jumatatea cursei. Uneori trebuie sa reiau actiunea de 2-3 ori, pentru ca nu vrea schimbatorul sa treaca de acel punct in care se poticneste. Intrebarea mea ar fi:
Ce trebuie sa verific prima data ca sa gasesc cauza poticnelii?
Ce trebuie sa verific prima data ca sa gasesc cauza poticnelii?
Re: Schimbatorul Merge Greu Stanga-dreapta Cand E Scos Din Viteza
Salut,
Am si eu o problema cu schimbatorul si as vrea sa ma consult cu voi.
Despre problema:
- la turatie de 3000 rpm + in decelerare, cand masina vibreaza datorita turatiei, am un sunet deranjat ca si cum s-ar lovi 2 bucati de plastic intre ele, un sunet ritmic
- la accelerare si mentinerea vitezei sunetul dispare
- problema asta a mai fost acum vreo 6 ani dar nu la fel de pronuntata; atunci a disparut de la sine dupa un drum lung CT-IS
- problema a revenit cand a trebuit sa dau cu spatele pe o rampa cu inclinatie mare; in momentul cuplarii ambreajului, vibratia generata ma gandesc ca a scuturat ceva piese de plastic la selector
Ce am facut pana acum:
- am reusit sa demontez ornamentele de plastic de la schimbator
- nici o bucata de plastic nu pare a se misca
- ascultand cu urechea, am descoperit ca zgomotul provine de la parghia de pe mijloc care intra undeva in bord
- am gasit praf alb de la un element de plastic care face posibila miscarea parghiilor
- am observat ca schimbatorul are joc stanga dreapta in pozitia neutra (masina a mers mult in oras la km ei (200k km); poate fi normal
- am cautat pe net fisele tehnice la cutie si schimbator dar nu exista o schema ajutatoare (cel putin eu nu am gasit)
Pe forum am cautat despre subiectul asta si nu am gasit pe nimeni cu o problema asemanatoare. Era cineva la un moment dat care nu a primit nici un raspuns insa.
Aveti ceva sugestii? Din cate imi dau seama, problema nu pare sa fie in cutie, am mers ceva km cu ea si e ok.
Am si eu o problema cu schimbatorul si as vrea sa ma consult cu voi.
Despre problema:
- la turatie de 3000 rpm + in decelerare, cand masina vibreaza datorita turatiei, am un sunet deranjat ca si cum s-ar lovi 2 bucati de plastic intre ele, un sunet ritmic
- la accelerare si mentinerea vitezei sunetul dispare
- problema asta a mai fost acum vreo 6 ani dar nu la fel de pronuntata; atunci a disparut de la sine dupa un drum lung CT-IS
- problema a revenit cand a trebuit sa dau cu spatele pe o rampa cu inclinatie mare; in momentul cuplarii ambreajului, vibratia generata ma gandesc ca a scuturat ceva piese de plastic la selector
Ce am facut pana acum:
- am reusit sa demontez ornamentele de plastic de la schimbator
- nici o bucata de plastic nu pare a se misca
- ascultand cu urechea, am descoperit ca zgomotul provine de la parghia de pe mijloc care intra undeva in bord
- am gasit praf alb de la un element de plastic care face posibila miscarea parghiilor
- am observat ca schimbatorul are joc stanga dreapta in pozitia neutra (masina a mers mult in oras la km ei (200k km); poate fi normal
- am cautat pe net fisele tehnice la cutie si schimbator dar nu exista o schema ajutatoare (cel putin eu nu am gasit)
Pe forum am cautat despre subiectul asta si nu am gasit pe nimeni cu o problema asemanatoare. Era cineva la un moment dat care nu a primit nici un raspuns insa.
Aveti ceva sugestii? Din cate imi dau seama, problema nu pare sa fie in cutie, am mers ceva km cu ea si e ok.
Mitsubishi Colt 1.1, 2007
Mitsubishi Colt Ralliart 2009, 1.5t
Suzuki S-Cross 1.6 allgrip, 2013
Mitsubishi Colt Ralliart 2009, 1.5t
Suzuki S-Cross 1.6 allgrip, 2013
Re: Schimbatorul Merge Greu Stanga-dreapta Cand E Scos Din Viteza
Salut, tot eu aici. Mi-am ratacit parola la contul vechi.
Atasez un video cu problema si cum se manifesta. M-as bucura daca cineva care are experienta cu asa problema. Sau in caz contrar, poate imi puteti recomanda pe cineva in iasi care este priceput la cutii de viteze si timonerii.
https://www.youtube.com/watch?v=Y05V-Ur ... e=youtu.be
Atasez un video cu problema si cum se manifesta. M-as bucura daca cineva care are experienta cu asa problema. Sau in caz contrar, poate imi puteti recomanda pe cineva in iasi care este priceput la cutii de viteze si timonerii.
https://www.youtube.com/watch?v=Y05V-Ur ... e=youtu.be
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 38 vizitatori