Defecte posibile COLT - rezolvare
Le-am scris si pe topicul dedicat masinii, insa le sumarizez si aici:
- masina trage constant stanga. La pornirea de pe loc in viraj se aude un "clonc" de la careva arc. Probabil o fi rupt sau flansa de telescop e dusa. Gumele nu se uzeaza asa ca o las asa
- intra greu in viteza 1 si in marsarier. La marsarier cauza este ca nu exista (sau e stricat) limitator pentru miscarea spre dreapta a levierului schimbatorului de viteze. Daca il trag cel mai in dreapta, caraie la marsarier, daca il las mai inspre a 4-a, intra ok. Nimeresc in cam 30% din cazuri bine.
- troncane toate plasticele de pe burta masinii (zona motor), sunt prinse insa nu stau fix.
- datorita talonului mic la gumele originale (/45) pe jenti de 16", masina scutura ca un dric. Greierii se instaleaza in cabina in mod progresiv.
- motorul e cam zgomotos indiferent de turatie si viteza. Probabil din cauza lipsei insonorizarii. (compar cu masini diesel 2.0 sau benzina 1.4)
- ceasul din bord are o setare in care isi poate lua "timpul" din mediul adiacent, aceasta e cauza pentru care afiseaza verzi si uscate cand setarea este pe "on"
- stergatoarele sunt un mister. Pot sterge in plina zi cu soare, iar cand ploua, abia mai vad si inca nu misca nimic.
- masina trage constant stanga. La pornirea de pe loc in viraj se aude un "clonc" de la careva arc. Probabil o fi rupt sau flansa de telescop e dusa. Gumele nu se uzeaza asa ca o las asa
- intra greu in viteza 1 si in marsarier. La marsarier cauza este ca nu exista (sau e stricat) limitator pentru miscarea spre dreapta a levierului schimbatorului de viteze. Daca il trag cel mai in dreapta, caraie la marsarier, daca il las mai inspre a 4-a, intra ok. Nimeresc in cam 30% din cazuri bine.
- troncane toate plasticele de pe burta masinii (zona motor), sunt prinse insa nu stau fix.
- datorita talonului mic la gumele originale (/45) pe jenti de 16", masina scutura ca un dric. Greierii se instaleaza in cabina in mod progresiv.
- motorul e cam zgomotos indiferent de turatie si viteza. Probabil din cauza lipsei insonorizarii. (compar cu masini diesel 2.0 sau benzina 1.4)
- ceasul din bord are o setare in care isi poate lua "timpul" din mediul adiacent, aceasta e cauza pentru care afiseaza verzi si uscate cand setarea este pe "on"
- stergatoarele sunt un mister. Pot sterge in plina zi cu soare, iar cand ploua, abia mai vad si inca nu misca nimic.
1 I-ai facut geometria? Daca era un arc rupt iti facea si la gropi/gropite, uitat-te si tu la el nu e greu sa vezi daca un arc e rupt.
2 s-ar putea sa fie stricat ansamblul de la schimbator, mie nu imi face asa oricat as impinge de maneta in dreapta.
3.Sigur nu-ti lipseste ceva? Cand troncane plasticele?
4.Pune-i roti pe 14.
5.Izolatie capota de la motorizarile diesel.
6.Ai parbrizul original, s-a intervenit in vreun fel la senzor?
2 s-ar putea sa fie stricat ansamblul de la schimbator, mie nu imi face asa oricat as impinge de maneta in dreapta.
3.Sigur nu-ti lipseste ceva? Cand troncane plasticele?
4.Pune-i roti pe 14.
5.Izolatie capota de la motorizarile diesel.
6.Ai parbrizul original, s-a intervenit in vreun fel la senzor?
- Andy Razvan
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Iul 02, 2013 3:37 pm
In dimineata aceasta, in drum spre job pe Calea Floreasca am trecut printr-o balta . Drumul era liber, aveam vreo 50-55 de km/h, cred ca eram intr-a 4a deja, cand am vazut balta. Nu am realizat cat de adanca e, stiu sigur ca acolo nu e groapa, cel mult drumul inclinat. Am redus viteza si am iesit cat am putut de repede din ea, cand s-a eliberat banda 2a, insa cred ca am apucat sa trec ceva prin ea pentru ca am aruncat apa cu roata pe toata partea dreapta.
Masina nu s-a oprit, desi s-a auzit un sunet de avertizare la un moment dat, dar nu am apucat sa vad niciun martor aprins in bord (ce sa fie?) si am ajuns in bune conditii la job.
Acum...masina e un Colt din 2007, nu are scot la motor. Cat de posibil e sa fii intrat apa la motor si altele pe acolo? Cei de pe la birou zic ca daca nu s-a oprit si am mers fara probleme, e ok, ca problema s-ar fi manifestat pe loc. Pe alte forumuri (vezi renault, peugeot) citesc grozavii dupa ce au luat cate o balta, apa in ulei, motor afectat, bielete rupte....care e experienta cu mitsu in astfel de faze? cum pot sa verific daca s-a intamplat ceva?
ps: imi cer scuze din start daca situatia nu e prezentata adecvat, desi am condus un timp pe iarna, e prima data cand dau de asemenea balti si nu stiu nici ce s-a intamplat si nici ce efecte are.
Masina nu s-a oprit, desi s-a auzit un sunet de avertizare la un moment dat, dar nu am apucat sa vad niciun martor aprins in bord (ce sa fie?) si am ajuns in bune conditii la job.
Acum...masina e un Colt din 2007, nu are scot la motor. Cat de posibil e sa fii intrat apa la motor si altele pe acolo? Cei de pe la birou zic ca daca nu s-a oprit si am mers fara probleme, e ok, ca problema s-ar fi manifestat pe loc. Pe alte forumuri (vezi renault, peugeot) citesc grozavii dupa ce au luat cate o balta, apa in ulei, motor afectat, bielete rupte....care e experienta cu mitsu in astfel de faze? cum pot sa verific daca s-a intamplat ceva?
ps: imi cer scuze din start daca situatia nu e prezentata adecvat, desi am condus un timp pe iarna, e prima data cand dau de asemenea balti si nu stiu nici ce s-a intamplat si nici ce efecte are.
daca sub apa respectiva nu a fost vre-o groapa, atunci efecte mecanice nu ar trebui sa existe.
Faptul ca apa a intrat in spatiul motor poate cauza daune, insa daca motorul nu s-a oprit si porneste in continuare in parametri normali, atunci nu sunt motive de ingrijorare.
Ideal este ca la apropierea de asemena "provocari" sa se franeze din timp, apoi masina sa ruleze incet, cu viteza constanta (cu treapta 1 sau 2 cuplata) prin apa adanca.
Faptul ca apa a intrat in spatiul motor poate cauza daune, insa daca motorul nu s-a oprit si porneste in continuare in parametri normali, atunci nu sunt motive de ingrijorare.
Ideal este ca la apropierea de asemena "provocari" sa se franeze din timp, apoi masina sa ruleze incet, cu viteza constanta (cu treapta 1 sau 2 cuplata) prin apa adanca.
Singurul pericol la care te-ai expus a fost cel de a face pneumonie motorul, el fiind incins si apa din balta rece.
Bipul de avertizare probabil a fost din cauza ca ti-a luat apa cureaua de accesorii (e pe partea dreapta) si a patinat un pic, posibil ca momentan alternatorul sa nu mai fi dat curent si de acolo bipul?
Daca masina merge ca pana acum si nu ai nici un martor motor aprins, nu-ti face griji. O testare POATE ca ar arata daca a fost vreo eroare in momentul ala.
Ca sa tragi apa in motor trebuia sa iti urce apa pana pe capota aproape, pe partea stanga (acolo e admisia).
Ca sa iti amestece apa cu uleiul ar trebui sa iti crape chiulasa (e in partea de sus a motorului, deci iti murea de mult motorul daca il inundai intr-atat incat sa crape chiulasa de la apa rece)
Ca sa rupi biele trebuia sa aspiri apa in motor, apa nu se comprima si astfel biela se rupe.
Cand mai vezi balti mari incetineste din timp, nu stii ce poate fi in apa sau cum iti fuge masina (acvaplaneaza). E bine sa nu treci prin balti mari sau sa treci cat mai incet si constant, cand intrii in apa masina formeaza un val, si tu apoi urmezi valul ala pt ca in spatele lui nivelul apei va fi mai scazut. E important sa mergi constant ca sa ramai cu valul si ca sa nu schimbi viteza sau sa calci ambreiajul, daca ia apa ambreiajul o sa iti patineze pana se ususca (deci tre sa o impinigi afara din balta) sau o sa iti crape.
Bipul de avertizare probabil a fost din cauza ca ti-a luat apa cureaua de accesorii (e pe partea dreapta) si a patinat un pic, posibil ca momentan alternatorul sa nu mai fi dat curent si de acolo bipul?
Daca masina merge ca pana acum si nu ai nici un martor motor aprins, nu-ti face griji. O testare POATE ca ar arata daca a fost vreo eroare in momentul ala.
Ca sa tragi apa in motor trebuia sa iti urce apa pana pe capota aproape, pe partea stanga (acolo e admisia).
Ca sa iti amestece apa cu uleiul ar trebui sa iti crape chiulasa (e in partea de sus a motorului, deci iti murea de mult motorul daca il inundai intr-atat incat sa crape chiulasa de la apa rece)
Ca sa rupi biele trebuia sa aspiri apa in motor, apa nu se comprima si astfel biela se rupe.
Cand mai vezi balti mari incetineste din timp, nu stii ce poate fi in apa sau cum iti fuge masina (acvaplaneaza). E bine sa nu treci prin balti mari sau sa treci cat mai incet si constant, cand intrii in apa masina formeaza un val, si tu apoi urmezi valul ala pt ca in spatele lui nivelul apei va fi mai scazut. E important sa mergi constant ca sa ramai cu valul si ca sa nu schimbi viteza sau sa calci ambreiajul, daca ia apa ambreiajul o sa iti patineze pana se ususca (deci tre sa o impinigi afara din balta) sau o sa iti crape.
Mersi mult, clar voi fi mai atenta in apropierea unei balti de genul asta. nu stiam faza cu valul si mai ales cu ambreiajul, sigur l-am calcat, ca a trebuit sa schimb viteza, redusesem mult si deja era subturata.
Am pornit ok azi la plecarea de la job si am ajuns acasa ca de obicei, fara probleme pe traseu, fara martori in bord, desi nici acum nu m-am lamurit ce a fost sunetul de avertizare de atunci...
multumesc mult pentru pareri si sfaturi, sper sa fi fost doar o sperietura si sa nu se mai repete.
Am pornit ok azi la plecarea de la job si am ajuns acasa ca de obicei, fara probleme pe traseu, fara martori in bord, desi nici acum nu m-am lamurit ce a fost sunetul de avertizare de atunci...
multumesc mult pentru pareri si sfaturi, sper sa fi fost doar o sperietura si sa nu se mai repete.
Noh, vad ca in ultima vreme numa' eu ma gasesc cu intrebari da' as avea din nou nevoie de parerea voastra:
De cateva zile, cand pornesc masina dimineata, caraie cand schimb intr-a 3a. Se intampla cam zilnic, la primele 2-3 schimbari, doar cand trec intr-a 3a si doar in mers si apoi dispare toata ziua. O sa merg la inceput de decembrie cu ea la verificare, ma gandesc ca e de la uleiul din cutia de viteze, nu cred ca a fost schimbat vreodata si masina are acum 6 ani si 50.000 de km, desi la revizia de la inceputul anului i-am rugat sa verifice si au concluzionat ca e ok.
In afara de ulei, ce ar mai putea sa fie? Daca ma duc la service si le explic situatia ca mai sus, stiu cei de acolo ce sa verifice? As vrea sa ma duc cu toate posibilitatile si sa verifice tot ce se poate si eventual sa grabesc verificarea, daca e grav...
Multumesc anticipat pentru raspunsuri
De cateva zile, cand pornesc masina dimineata, caraie cand schimb intr-a 3a. Se intampla cam zilnic, la primele 2-3 schimbari, doar cand trec intr-a 3a si doar in mers si apoi dispare toata ziua. O sa merg la inceput de decembrie cu ea la verificare, ma gandesc ca e de la uleiul din cutia de viteze, nu cred ca a fost schimbat vreodata si masina are acum 6 ani si 50.000 de km, desi la revizia de la inceputul anului i-am rugat sa verifice si au concluzionat ca e ok.
In afara de ulei, ce ar mai putea sa fie? Daca ma duc la service si le explic situatia ca mai sus, stiu cei de acolo ce sa verifice? As vrea sa ma duc cu toate posibilitatile si sa verifice tot ce se poate si eventual sa grabesc verificarea, daca e grav...
Multumesc anticipat pentru raspunsuri
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori