Gpl?
- metal_militia
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm
Am facut un calcul din ochi dupa preturile puse de driverx cu benzina 5lei si cu consum 10% si iese ca in 7000km se amortizeaza investitia daca mergi pe aer. Daca mai adaugam 3lei/L GPL tot cu consum de 10% in astia 7000km mai consumi GPL de 2100lei (420l benzina la 5lei) se mai aduna 4200km de mers pe benzina. Deci in cam 11.000km se amortizeaza investitia.
Sper ca am calculat bine ca ma cam doare capul.
Sper ca am calculat bine ca ma cam doare capul.
- metal_militia
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm
http://agrom.ro/avantaje.htm
Mie imi da niste cifre mult mai mari fata de ceea ce zici tu. Ce nu stiu este CAT de fair este acel calculator.
Mie imi da niste cifre mult mai mari fata de ceea ce zici tu. Ce nu stiu este CAT de fair este acel calculator.
In alta parte nu ai gasit instalatii? Oricum, se amortizeaza destul de rapid instalatia. Perioada depinde de rulajul lunar si de componenta lui urban/extraurban. Oricum, o benzinara cu gpl bate lejer la cost deplasare pe km un diesel in conditiile in care se comporta ca un benzinar. Ca diferenta de consum as zice ca un 10% adaugat consumului pe benzina ar da rezultatul corect(adica diferenta maxima fata de consumul pe benzina). Cam asta a fost diferenta maxima obtinuta de mine cu diverse masini pe gpl reglate corect(asta e foarte important..).
Altundeva...nu stiu. Si la Praktiker am ajuns pentru ca initial gasisem agromu' pe net si am vazut ca astia is "mana-n mana" cu Praktiker.
Idea e ca as vrea un Tomasetto 300 pe cat posibil si nu ceva turcism. In general nu sar dupa brand-areala, dar aici chiar n-am chef sa risc. Si nu doar din perspectiva incendiilor sau mai stiu eu ce, dar mie groaza ca cineva isi baga mana in masina, gauri and shit si daca fac pasul asta, as face ceva ca lumea.
Pana acuma ma gandeam ca ce tot vor investitorii straini cand vorbesc de siguranta in Romania in materie de legislatie si ca daca au un motiv pentru care sa nu vina aici sa investeasca ar fi chiar aceasta instabilitate specifica Romaniei. Acuma am inteles pe deplin, dupa ce pe propria piele imi pun intrebarea daca nu is gunoaiele astea in stare sa bage niste accize serioase si pe GPL....asa ca sa mai stoarca si ei un ban. Si binenteles, asta sa o faca DUPA ce imi montez eu instalatia
Romania.....MULTUMESC.
Anyway....unde punem roata de rezerva daca montam bomba dinasta?
Idea e ca as vrea un Tomasetto 300 pe cat posibil si nu ceva turcism. In general nu sar dupa brand-areala, dar aici chiar n-am chef sa risc. Si nu doar din perspectiva incendiilor sau mai stiu eu ce, dar mie groaza ca cineva isi baga mana in masina, gauri and shit si daca fac pasul asta, as face ceva ca lumea.
Pana acuma ma gandeam ca ce tot vor investitorii straini cand vorbesc de siguranta in Romania in materie de legislatie si ca daca au un motiv pentru care sa nu vina aici sa investeasca ar fi chiar aceasta instabilitate specifica Romaniei. Acuma am inteles pe deplin, dupa ce pe propria piele imi pun intrebarea daca nu is gunoaiele astea in stare sa bage niste accize serioase si pe GPL....asa ca sa mai stoarca si ei un ban. Si binenteles, asta sa o faca DUPA ce imi montez eu instalatia
Romania.....MULTUMESC.
Anyway....unde punem roata de rezerva daca montam bomba dinasta?
Pornirea se face tot pe benzina, si merge pe benzina pana cand lichidul de racire atinge o temperatura prestabilita. Deci mai consumi si asa benzina. La drumurile scurte prin oras, mai ales iarna, mergi mai mult pe benzina decat pe gaz. Daca la un calcul sumar iti da ca se amortizeaza in 11.000, cel mai probabil ca dupa 20.000 vei incepe sa faci economie (mai trebuie luata in calcul si revizia suplimentara pt instalatia de gaz, si o posibila scurtare a intervavlului de service). Chiar si asa este rentabil.
Ce motiv ar exista pentru reducerea intervalului de revizie al masinii? Poate lungirea intervalului de schimb ulei ... Revizia suplimentara a instalatiei implica doar verificare. Temperatura de trecere este setabila, la fel si pragul de turatie de trecere.
@driverx - La roata poti renunta daca iei un kit de reparatie.
@driverx - La roata poti renunta daca iei un kit de reparatie.
la o instalatie reglata corect, consumul de benzina e de 1L/1000km. la 40 grade,temp lichidului de racire, masina trece pe gaz. consumul de gaz va fi mai mare cu ~2L decat cel de benzina. am mers cu lancer 1.6 98cp si colt 1.1 75cp pe gpl, ambele taxi si se comportau ok. la revizie se inlocuiesc 2 filtre la instalatia de gaz in valoare de 100ron (15.000km ) , calitatea gazului are un cuvant greu de spus. daca faci 1000km/luna in oras se amortizeaza instalatia .
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori