Carait Cutie De Viteze
Eu personal nu cred ca am intalnit masina care sa nu "caraie" cand intra in marche-arriere la cel putin 1 din 10 cuplari. De ce ? Pentru ca e nevoie de alta miscare a manetei schimbatorului (mult mai atenta) si o presiune mai mare pe ambreiaj pentru a cupla R-ul. Eu cel putin dupa ce merg ~10 km schimband 1-5 nu ma concentrez sa bag bine R-ul. Deci chiar nu mi se pare ca la Colt se intampla mai des decat la alte masini.
- Andrei_Iasi
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm
Caraitul la cuplarea treptei de mers ianpoi il vei gasi la toate modelele de lcasa mica si medie, cu unele execeptii la clasa medie (cele care au sincron pe mers inapoi).
Cand spun toate asta inseamna la toate marcile; pana acum am testa personal - Fabia, Clio, Polo, Yaris, Micra, Logan , Corsa si inca altele.
La toate astea enumerate mai sus, daca te grabesti si nu astepti doua trei secunde inainte de a cupla marsarierul obtii o caraiala garantata. Daca procedezi conform procedurii descrise de Andrei_Iasi rezultatul este foarte bun - nici o caraiala.
De ce - simpul: treapta de mers inapoi nu este sincronizata, iar daca lasi sa treaca cele 2 - 3 secunde arborele de intrare se opreste si nu mai exista diferente de viteze intre pinionul de pe arborele de intrare si pinionul de mers inapoi.
Si in ultimul rand, "asa face toate", pentru simplul motiv ca solutia constructiva adoptata este aceeasi - fara sincron pe treapta de mers inapoi.
Cand spun toate asta inseamna la toate marcile; pana acum am testa personal - Fabia, Clio, Polo, Yaris, Micra, Logan , Corsa si inca altele.
La toate astea enumerate mai sus, daca te grabesti si nu astepti doua trei secunde inainte de a cupla marsarierul obtii o caraiala garantata. Daca procedezi conform procedurii descrise de Andrei_Iasi rezultatul este foarte bun - nici o caraiala.
De ce - simpul: treapta de mers inapoi nu este sincronizata, iar daca lasi sa treaca cele 2 - 3 secunde arborele de intrare se opreste si nu mai exista diferente de viteze intre pinionul de pe arborele de intrare si pinionul de mers inapoi.
Si in ultimul rand, "asa face toate", pentru simplul motiv ca solutia constructiva adoptata este aceeasi - fara sincron pe treapta de mers inapoi.
- Andrei_Iasi
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori