Gpl?
- mitsu_colt76
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Mai 23, 2009 12:53 pm
salutare tuturor!
asa cum mi-am propus inca din primavara, am reusit in sfarsit sa-mi montez instalatia gpl; a durat asa mult datorita unor motive obiective, si nicidecum faptului c-as fi fost nehotarat!
cateva detalii: instalatia este tomasetto stag-200, cu rezervor toroidal de 42 litri, si a costat 2400 RON. prea multe nu va pot spune inca, dupa abia o zi, atat doar ca dimineata, in conditiile in care afara erau 16 grade, in max 3min a trecut pe gaz! consumul mediu, asa cum este afisat de catre calculatorul de bord, in conditii de trafic urban si destul de aglomerat, este de 7,3!!! nu se simte absolut nicio diferenta de putere si parca acum motorul se aude mai frumos!!!
singurul inconvenient este faptul ca n-au vrut sa-mi monteze busonul de alimentare langa cel de benzina, motivand ca nu mai accepta cei de la RAR datorita faptului ca prinderea s-ar realiza pe plastic si nu pe metal.
pt o mai buna imagine, am pus si cateva poze.
cam asta ar fi; va mai tin la curent si, daca aveti intrebari, le-astept cu placere!
toate cele bune!!!
asa cum mi-am propus inca din primavara, am reusit in sfarsit sa-mi montez instalatia gpl; a durat asa mult datorita unor motive obiective, si nicidecum faptului c-as fi fost nehotarat!
cateva detalii: instalatia este tomasetto stag-200, cu rezervor toroidal de 42 litri, si a costat 2400 RON. prea multe nu va pot spune inca, dupa abia o zi, atat doar ca dimineata, in conditiile in care afara erau 16 grade, in max 3min a trecut pe gaz! consumul mediu, asa cum este afisat de catre calculatorul de bord, in conditii de trafic urban si destul de aglomerat, este de 7,3!!! nu se simte absolut nicio diferenta de putere si parca acum motorul se aude mai frumos!!!
singurul inconvenient este faptul ca n-au vrut sa-mi monteze busonul de alimentare langa cel de benzina, motivand ca nu mai accepta cei de la RAR datorita faptului ca prinderea s-ar realiza pe plastic si nu pe metal.
pt o mai buna imagine, am pus si cateva poze.
cam asta ar fi; va mai tin la curent si, daca aveti intrebari, le-astept cu placere!
toate cele bune!!!
- Fişiere ataşate
-
- DSC05088.JPG (2.75 MiB) Vizualizat de 2392 ori
-
- DSC05086.JPG (2.68 MiB) Vizualizat de 2390 ori
-
- DSC05085.JPG (2.56 MiB) Vizualizat de 2393 ori
-
- DSC05083.JPG (2.49 MiB) Vizualizat de 2397 ori
Aparent e o alegere buna, o sa reduci costul cu carburantul aproximativ la jumatate. Mie unul mi se par foarte periculoase aceste instalatii prin prisma buteliei mai ales a celei toroidale. Daca ti-o da unul in fund putin mai tare e posibil sa ajungeti amandoi pe luna. Eu sper sa fi feri de avenimente neplacute si sa te bucuri de costul redus al gazului.
- cristiansen09
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Oct 06, 2011 8:39 pm
Salutare! Am montat si eu acum 3 luni instalatie secventiala tomasetto stag 200 pe un megane 1.6 16v (din pacate nu am deocamdata Mitsubishi, sper sa nu fie o problema ) si se comporta foarte bine. Trece pe gaz automat la cand ajunge lichidul de racire/temperatura motorului la 40 de grade si diferenta gaz benzina este aproape inexistenta. Ca si consum este mai mare fata de benzina cu 1,5-2l. Precizez ca in B consuma cam 12-12,5%, iar afara 8%. Mediu am scos coducand in limitele legale, intre 8,2 si 8,4. Cel mai putin mi a aratat 7,9%. Masina mea are si remapare, de la 110 la 121 (motiv pt care consuma o idee mai mult decat o masina remapata). Cei la care am montat spuneau ca nu exista diferente intre stag 200 (recomandata masinilor E3) si stag 300 (recomandata masinilor E4+). De asemenea, stag 300 este recomandat si masinilor cu mai multi caluti (mai detin un Saab 900 turbo iar la aceasta masina recomanda stag 300).
Am montat in prelungirea Ghencea, iar costul instalatiei a fost 2100 cu rezervor cilindric de 55 - ca idee in praktiker Militari pretul aceleiasi instalatii era de 3400 lei. In provincie, puteti gasi aceeasi instalatie si cu 1900 lei, tb doar sa cautati pe net si gasiti. Economia nu este mai mare de 35-40% si se amortizeaza in 10-15000 k. La 5000 rpm este setata sa treaca automat pe benzina...
Am montat in prelungirea Ghencea, iar costul instalatiei a fost 2100 cu rezervor cilindric de 55 - ca idee in praktiker Militari pretul aceleiasi instalatii era de 3400 lei. In provincie, puteti gasi aceeasi instalatie si cu 1900 lei, tb doar sa cautati pe net si gasiti. Economia nu este mai mare de 35-40% si se amortizeaza in 10-15000 k. La 5000 rpm este setata sa treaca automat pe benzina...
Acum 7 ani ne-am facut muci cu o dacie break cu gpl, cu instalatie pusa de tata si tot nu a scapat nici un fas, si chiar daca perforezi butelia, tot nu explodeaza ca un rezervor de benzina... iti dai seama ca instalatiile astea trebuie sa treaca niste teste ca sa ajunga sa fie puse in masini... n-ar fi ajuns in veci sa se vanda daca era o bomba
Stiu ca sunt multe prejudecati legate de gpl, dar eu nu-l vad cu nimic mai prejos decat dieselul sau benzina. Este un combustibil foarte bun, cu foarte multe avantaje si care nu a ajuns mainstream din cauza disponibilitatii, si nicidecum a problemelor de siguranta. Nu este inferior doar pt ca este ieftin sau este montat ulterior, totusi nu este o improvitatie ca un kit HHO. Daca ar fi accizele egale si cererea la fel ca cea pentru benzina/motorina, cu siguranta pretul ar fi cel putin egal daca nu mai mare, si atunci ar fi un lux.
Exista motoare construite special pt GPL care au putere si cuplu mai mult decat cele pt benizina, si desi au consum mai mare de GPL, emisiile poluante sunt mai mici. Deci categoric nu este un combustibil inferior.
Daca faci multi kilometrii si nu planuiesti sa tii masina multi ani, e f rentabil sa iti pui gpl. Dar daca ai o masina mica si nu iesi prea des cu ea din oras, atunci nu are rost sa te complici pt o economie de 100 de lei dupa 3-4 ani de amortizare. Daca in primul an (in care am facut peste 40.000km) aveam GPL, se amortiza costul si economiseam si ceva bani. Acum cu 15-20.000 pe an, mai greu justific investitia, poate la anul nici nu mai am masina si atunci ce fac....n-am rezolvat nimic.
Si mai rentabil e sa iti iei masina cu GPL direct din fabrica, o iei dintr-o tara care ofera reduceri substantiale (1000-2000 euro) pt masini cu GPL, mai faci si economie 3 ani cat o tii, si apoi cand o dai esti clar castigat.
Stiu ca sunt multe prejudecati legate de gpl, dar eu nu-l vad cu nimic mai prejos decat dieselul sau benzina. Este un combustibil foarte bun, cu foarte multe avantaje si care nu a ajuns mainstream din cauza disponibilitatii, si nicidecum a problemelor de siguranta. Nu este inferior doar pt ca este ieftin sau este montat ulterior, totusi nu este o improvitatie ca un kit HHO. Daca ar fi accizele egale si cererea la fel ca cea pentru benzina/motorina, cu siguranta pretul ar fi cel putin egal daca nu mai mare, si atunci ar fi un lux.
Exista motoare construite special pt GPL care au putere si cuplu mai mult decat cele pt benizina, si desi au consum mai mare de GPL, emisiile poluante sunt mai mici. Deci categoric nu este un combustibil inferior.
Daca faci multi kilometrii si nu planuiesti sa tii masina multi ani, e f rentabil sa iti pui gpl. Dar daca ai o masina mica si nu iesi prea des cu ea din oras, atunci nu are rost sa te complici pt o economie de 100 de lei dupa 3-4 ani de amortizare. Daca in primul an (in care am facut peste 40.000km) aveam GPL, se amortiza costul si economiseam si ceva bani. Acum cu 15-20.000 pe an, mai greu justific investitia, poate la anul nici nu mai am masina si atunci ce fac....n-am rezolvat nimic.
Si mai rentabil e sa iti iei masina cu GPL direct din fabrica, o iei dintr-o tara care ofera reduceri substantiale (1000-2000 euro) pt masini cu GPL, mai faci si economie 3 ani cat o tii, si apoi cand o dai esti clar castigat.
QUOTE (Flipper @ Oct 6 2011, 06:47 PM) Aparent e o alegere buna, o sa reduci costul cu carburantul aproximativ la jumatate. Mie unul mi se par foarte periculoase aceste instalatii prin prisma buteliei mai ales a celei toroidale. Daca ti-o da unul in fund putin mai tare e posibil sa ajungeti amandoi pe luna. Eu sper sa fi feri de avenimente neplacute si sa te bucuri de costul redus al gazului.
Mai plauzibil este sa arzi din cauza rezervorului de benzina decat din cauza buteliei. Chiar daca te loveste trenul...
@cristiansen09 - felicitari. Ai facut o treaba foarte buna.
@Alex44 - Si in cazul unui rulaj de 15-20,000km pe an merita, sa stii. Ca pret pe km oricum benzinara cu gpl bate dieselul.
Mai plauzibil este sa arzi din cauza rezervorului de benzina decat din cauza buteliei. Chiar daca te loveste trenul...
@cristiansen09 - felicitari. Ai facut o treaba foarte buna.
@Alex44 - Si in cazul unui rulaj de 15-20,000km pe an merita, sa stii. Ca pret pe km oricum benzinara cu gpl bate dieselul.
Si eu voi monta GPL pe masina mea saptamana viitoare.
Instalatia va fi ceva mai scumpa, si anume BRC, modelul 2011 cu injectoare proprii si altele. Pe langa, voi monta si sistemul FlashLube (un fel de sistem ce adauga aditiv sa nu se largeasca chiuloasa in timp, este recomandat la masini cu 16 valve insa costa si ala). Toata distractia e ceva mai scumpa decat restul instalatiilor GPL dar vreau sa fiu sigur ca va fi cea mai buna solutie pentru masina mea. Opinii, dupa ce voi monta si voi face ceva rulaj.
Ideea este ca ei zic ca se schimba uleiul doar la 30.000 de km (si filtrul de ulei) daca mergi pe gaz. Intrebarea mea este: chiar este adevarat? Si ce ulei se va baga pe viitor?
La restul instalatiilor GPL, revizia se face la 15.000 de km, la BRC am vazut ca tot la 30.000 km deci ar fi iarasi un plus.
Daca stie cineva cum e revizia cu uleiul si filtrul pentru masina, astept si eu un raspuns cu multumiri anticipate .
Instalatia va fi ceva mai scumpa, si anume BRC, modelul 2011 cu injectoare proprii si altele. Pe langa, voi monta si sistemul FlashLube (un fel de sistem ce adauga aditiv sa nu se largeasca chiuloasa in timp, este recomandat la masini cu 16 valve insa costa si ala). Toata distractia e ceva mai scumpa decat restul instalatiilor GPL dar vreau sa fiu sigur ca va fi cea mai buna solutie pentru masina mea. Opinii, dupa ce voi monta si voi face ceva rulaj.
Ideea este ca ei zic ca se schimba uleiul doar la 30.000 de km (si filtrul de ulei) daca mergi pe gaz. Intrebarea mea este: chiar este adevarat? Si ce ulei se va baga pe viitor?
La restul instalatiilor GPL, revizia se face la 15.000 de km, la BRC am vazut ca tot la 30.000 km deci ar fi iarasi un plus.
Daca stie cineva cum e revizia cu uleiul si filtrul pentru masina, astept si eu un raspuns cu multumiri anticipate .
Dupa parerea mea proprie si personala acel flash lube este complet inutil... Atata timp cat instalatia este reglata corect si amestecul nu ajunge sa fie sarac nu e nici cea mai mica problema cu scaunele de supapa.. Problemele apar datorita faptului ca ruland cu amestec sarac temperaturile in camera de ardere sunt semnificativ mai mari decat cele normale... Fenomenul este identic si cu benzina in loc de gaz, daca amestecul este saracit. Oricine isi aminteste foarte usor cam cum se faceau reglajele in general la instalatiile gpl (gatuite la limita, de abia mai luau masinile 100km/h), reglaje care au dus la raspandirea folclorului cu probleme la chiuloasa datorate gpl + bineinteles, "puturosenia masinii" dupa trecerea pe gaz.. Este normal si logic ca uleiul dintr-o masina pe gpl sa isi pastreze calitatile de ungere mult mai mult decat intr-una pe benzina. Uleiul se degradeaza datorita resturilor de ardere ale hidrocarburilor. Asta il si innegreste si ii da mirosul de benzina/motorina arsa, si il face sa isi piarda calitatile de ungere. Arderea gazului fiind curata, fara resturi care sa se depuna si sa fie diluate in ulei va avea ca rezultat un motor curat si un ulei al carui interval de schimb creste serios.. Nu este afectata negativ durata de viata a motorului ci dimpotriva.. Uleiul pe care trebuie sa il bagi... este acelasi ca si pana acum(presupun ca folosesti un sintetic de calitate).
Multumesc de raspunsuri.
Ulei am bagat mereu Castrol Magnatec 10W40, deci semisintetic. Ar fi vremea sa trec pe sintetic, adica 5w40?
Chiar merge revizia facuta la 30.000 km (ulei+filtre) sau e bine totusi sa o fac la 20.000?
Oricum voi mai face si kilometri pe benzina, am inteles ca macar 50km la 1000 tot e recomandat... si eventual mers mai turat.
Iarasi, nu stiu care statii de GPL sunt recomandate si cum e cu presiunea recomandata...ca unele o au mai mare, altele mai mica, etc...
Rezervorul va fi in locul rotii de rezerva, voi cumpara o husa de roata (inca nu stiu de unde, voi vedea) si cred ca tin totusi roata in portbagaj, masina e suficient de mare, pentru o persoana sau doua cat transporta cam mereu incat nu va fi probleme cu spatiul de bagaje.
Chiar sunt curios daca eu scot la drum intins un consum de 5 pana la 5.5 litri/100 km, daca voi reusi cu GPL sa scot un consum de 6.5 mergand in acelasi ritm (drum intins, viteza de croaziera 100-120 la ora, depasiri cu 4-5000 rpm insa fara sa ii dau talpa tare in rest).
Ulei am bagat mereu Castrol Magnatec 10W40, deci semisintetic. Ar fi vremea sa trec pe sintetic, adica 5w40?
Chiar merge revizia facuta la 30.000 km (ulei+filtre) sau e bine totusi sa o fac la 20.000?
Oricum voi mai face si kilometri pe benzina, am inteles ca macar 50km la 1000 tot e recomandat... si eventual mers mai turat.
Iarasi, nu stiu care statii de GPL sunt recomandate si cum e cu presiunea recomandata...ca unele o au mai mare, altele mai mica, etc...
Rezervorul va fi in locul rotii de rezerva, voi cumpara o husa de roata (inca nu stiu de unde, voi vedea) si cred ca tin totusi roata in portbagaj, masina e suficient de mare, pentru o persoana sau doua cat transporta cam mereu incat nu va fi probleme cu spatiul de bagaje.
Chiar sunt curios daca eu scot la drum intins un consum de 5 pana la 5.5 litri/100 km, daca voi reusi cu GPL sa scot un consum de 6.5 mergand in acelasi ritm (drum intins, viteza de croaziera 100-120 la ora, depasiri cu 4-5000 rpm insa fara sa ii dau talpa tare in rest).
Pentru ulei semisintetic un interval de schimb de 20,000km este prea mare. Daca treci pe un sintetic bun poti lejer sa il tii 20,000km la rulaj preponderent pe gaz. Nici 30,000km nu ar fi o tragedie cu un ulei adecvat, special pentru intervale extinse. Eu am mers foarte mult cu gaz de la LukOil si am fost multumit de prestatii/consum. Si, ce e mai important, nu am sesizat pe perioade de ani, diferente de calitate. Ar trebui sa scoti consumul pe care il vrei pastrand stilul de condus. O mare problema in RO o reprezinta cei care monteaza si mai ales regleaza instalatii. De aici si tot felul de povesti vanatoresti si "legende" absurde legate de gpl. Ideal ar fi sa montezi asa ceva in Italia/Olanda, etc.. Oricum, BRC este o alegere buna. Legat de mersul pe benzina, stai linistit, ca pornirea la rece o faci clasic(benzina) si dupa o temperatura prestabilita trece pe gaz. Deci, se vor face ceva km.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori