Colt 1,3 SAM nou
- ultra_gimi2000
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Mar 10, 2008 4:24 pm
salut tuturor .
marti imi soseste noul Mitsubishi COlt 1,3 SAM si as dori cateva informatii in legatura cu aceasta masina.
in primul rand as dori sa aflu niste sfaturi pt un consum economic si cum ar trebui sa ma comport cu aceasta masinutza ca sa imi dea maximum de performante la un consum ca la carte.am fost posesor de Solenza 1,4 mpi 75 cai si trecand la masini straine m-ar interesa aceste lucruri. am citit cateva dintre topicuri si am inteles ca e putin zgomotoasa dar in comparatie cu o solenza...e mai ok la zgomot???
multumesc
marti imi soseste noul Mitsubishi COlt 1,3 SAM si as dori cateva informatii in legatura cu aceasta masina.
in primul rand as dori sa aflu niste sfaturi pt un consum economic si cum ar trebui sa ma comport cu aceasta masinutza ca sa imi dea maximum de performante la un consum ca la carte.am fost posesor de Solenza 1,4 mpi 75 cai si trecand la masini straine m-ar interesa aceste lucruri. am citit cateva dintre topicuri si am inteles ca e putin zgomotoasa dar in comparatie cu o solenza...e mai ok la zgomot???
multumesc
E zgomotoasa in comparatie cu un Audi.Fata de solenza e silentioasa.Iti va placea.Consumul economic il obtii mai tarziu,adica dupa 5000 km(zic eu).Am facut un test drive cu Colt 1.3 si mi-a placut.Insa am optat pt un CZT in care motorul se aude mult mai tare.
Sper sa te bucuri de ea.Ai si motive
Toate bune!
Sper sa te bucuri de ea.Ai si motive
Toate bune!
Sa il stapanesti sanatos
Si, ca fost proprietar de Dacie, iti spun din experienta ca pentru un condus economic o sa trebuiasca sa te dezobisnuiesti de schimbatul vitezelor dupa sunetul motorului. Despre alte tricks de condus mai economic o sa gasesti aici raspunsuri, de la turatii la viteze de schimbat treptele de viteza, si altele
Si, ca fost proprietar de Dacie, iti spun din experienta ca pentru un condus economic o sa trebuiasca sa te dezobisnuiesti de schimbatul vitezelor dupa sunetul motorului. Despre alte tricks de condus mai economic o sa gasesti aici raspunsuri, de la turatii la viteze de schimbat treptele de viteza, si altele
Acum 3 saptamini mi-am cumparat un colt 1.3 sam si sint foarte multumit. pozitie inalta la volan, senzatie de spatiu infinit in interior design super. chestia cu motorul zgomotos e relativa. oricum, motorul se aude placut si imi place ca atunci cind e turat, spune ca ii place. sa il stapinesti sanatos!
- ultra_gimi2000
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Mar 10, 2008 4:24 pm
in sfarsit am facut si primii 455 de KM si cu ei plinul masinii...tin sa zic ca am bagat 42 litri.asta inseamna un consum de 9,3 intr-un trafic in care jumate merg ok si jumate merg in aglomeratie. consumul mediu afisat pe display-ul central incepe sa scada ce-i drept. vitezele au fost schimbate la o turatie intre 2500-3000 de ture. am si calcat-o mai tare de 2 ori da nu am depasit 4000 de ture. credeti ca o sa mai scada consumul???la drumul bucurestean se comporta foarte bine...motorul se aude bine parca cere mai mult...cum a trecut de 3500 de ture o simt ca ar vrea sa fuga si sa -mi arate ca sub 3500 de ture ea sta pe loc.sunt foarte multumit de alegera facuta...
consumul in aglomeratie e o himera pentru mine.depinde la ce aglomeratie te referi.spre exemplu, venind dinspre casa presei libere spre centru,aveam consum 8.8.Cum insa traseul meu zilnic e favorit-barbu vacarescu,ajung la un consum de 11%.am aproape 5000 cu ea si nu am observat inca vreo scadere evidenta de consum.
In manualul de utilizare la transmisia manual exista la pagina 4-20 sau pe acolo, un tabel cu vitezele economice la cere sa se faca schimbarea treptelor. Pentru consum minim de combustibil chiar functioneaza: pentru versiunea ta de 1.3, ar fi cam asa:
1 - 2: 30 km/h;
2 - 3: 50 km/h;
3 - 4: 80 km/h;
4 - 5: 105 km/h.
Asta inseamna ca rar vei schimba a 2-a , si in mod si mai rar vei folosi a 3-a; care va fi treapta maxima care o vei utiliza in oras.
Este adevarat ca la vitezele si treptele respective motorul va fi mai zgomotos decat daca ai merge cu el subturat, undeva la 2000 rpm.
O alta recomandare este sa accelerezi progresiv, si in momentul in care ai ajuns la viteza dorita sa te joci usor cu pedala de acceleratie - sa permiti masinii sa mearga si din inertie.
La franare - concomitent cu franarea - schimba si treptele in jos pentru a tine motorul cat mai mult posibil peste 1500 de rpm in regim de frana de motor - in felul asta nu consuma combustibil.
1 - 2: 30 km/h;
2 - 3: 50 km/h;
3 - 4: 80 km/h;
4 - 5: 105 km/h.
Asta inseamna ca rar vei schimba a 2-a , si in mod si mai rar vei folosi a 3-a; care va fi treapta maxima care o vei utiliza in oras.
Este adevarat ca la vitezele si treptele respective motorul va fi mai zgomotos decat daca ai merge cu el subturat, undeva la 2000 rpm.
O alta recomandare este sa accelerezi progresiv, si in momentul in care ai ajuns la viteza dorita sa te joci usor cu pedala de acceleratie - sa permiti masinii sa mearga si din inertie.
La franare - concomitent cu franarea - schimba si treptele in jos pentru a tine motorul cat mai mult posibil peste 1500 de rpm in regim de frana de motor - in felul asta nu consuma combustibil.
- ultra_gimi2000
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Mar 10, 2008 4:24 pm
iti dau dreptate cu chestia cu schimbarea vitezelor la turatii mari...am mers aseara pe la 11 cand era liber spre magurele la un coleg si am avut timp sa fac un mic test.am mers vreo 2 km in a 3-a cu 55 aproape 60 km / ora la 2800-3000 de turatii si am observat ca acel consum instantaneu jongleaza pe la 6,2-7 la suta.apoi i-am dat a 4-a si am mai mers 2 km asa cu turatia la 2200 si viteza de 65 km/ora si consumul mi-l urca pe la 8,5. deci e ok...oricum in a 3-a deja m-am invatat sa merg pt ca vad si consumul mediu ca mi-a scazut astazi la 8,7.
ca sa-i raspund si altui coleg care ma intreba ce fel de aglomeratie prind eu, pentru cine stie portiunea dintre razoare si calea rahovei, adica pe trafic greu sau soseaua progresului, intre orele 15:00 si 19:00 este rupere.la fel pe Drumul sarii si pe calea rahovei ca pe acolo stau...si dimineata am de stat ca e bara la bara...ce-i drept ma descurc ca orice sofer pe stradute ma bag cu nesimtire ca asta e si atunci consumul sare la 11 la suta chiar 12. in schimb cand e liber scade sub 9. eu cred ca in timp o sa scade pt ca deja se vad imbunatatiri.oricum nu cred ca o sa ajunga la cat zic ei in carte ( 7,5 ). dar sunt multumit si cu 8,5.
ca sa-i raspund si altui coleg care ma intreba ce fel de aglomeratie prind eu, pentru cine stie portiunea dintre razoare si calea rahovei, adica pe trafic greu sau soseaua progresului, intre orele 15:00 si 19:00 este rupere.la fel pe Drumul sarii si pe calea rahovei ca pe acolo stau...si dimineata am de stat ca e bara la bara...ce-i drept ma descurc ca orice sofer pe stradute ma bag cu nesimtire ca asta e si atunci consumul sare la 11 la suta chiar 12. in schimb cand e liber scade sub 9. eu cred ca in timp o sa scade pt ca deja se vad imbunatatiri.oricum nu cred ca o sa ajunga la cat zic ei in carte ( 7,5 ). dar sunt multumit si cu 8,5.
Aici te inteleg,
Eu ma distrez dimineata de la Lujerului pana la Turda, si dupaamiaza invers...
Dar ca stil de conducere procedez cam in maniera descrisa anterior: accelerez progresiv pana ajung in zona de turatie de cuplu, si mentin constant acceleratia sau ma "joc" cu acceleratia si folosesc mult inertia masinii si frana de motor - acolo unde se poate.
In felul asta consumul e OK.
Dezavantajul - motorul para mai zgomotos, pentru ca nu mai este acoperit de zgomotul de rulare al rotilor, asta la viteze mici de deplasare.
Eu ma distrez dimineata de la Lujerului pana la Turda, si dupaamiaza invers...
Dar ca stil de conducere procedez cam in maniera descrisa anterior: accelerez progresiv pana ajung in zona de turatie de cuplu, si mentin constant acceleratia sau ma "joc" cu acceleratia si folosesc mult inertia masinii si frana de motor - acolo unde se poate.
In felul asta consumul e OK.
Dezavantajul - motorul para mai zgomotos, pentru ca nu mai este acoperit de zgomotul de rulare al rotilor, asta la viteze mici de deplasare.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori