Anvelope cu talon marit
Am inlocuit anvelopele de 195/50R15 cu anvelope de 195/60R15 si sunt foarte multumit. Rulez de vreo doua saptamani si nu am constatat deocamdata decat o singura diferenta sesizabila - masina fuge mai repede. Este mai zvelta si parca aceste anvelope sunt ale ei de cand lumea si nu cele din fabrica de 195/50R15 care par nefiresti de mici. Noile anvelope au spatiu suficient si nu ating carena in nicio situatie. Nu am observat deocamdata niciun fel de probleme legate de stabilitate, masina ruland foarte frumos.
Am avut neplacerea sa constat, inainte de schimbarea anvelopelor, ca toate jentile erau deformate si a trebuit sa le indrept in masura in care s-a putut. Oricum nu s-au putut indrepta la fel ca atunci cand au fost noi. Desi am doar 45.000 Km , jentile de otel cu care masina a venit dotata din fabrica sunt moi si nu rezista cu un talon de 50 sau mai mic avand in vedere drumurile proaste din Romania.
Acum sunt preocupat sa gasesc niste jenti de aliaj de 15 robuste care sa fie mai rezistente.
Am vazut anvelope de 195/60R15 pe Renault Megane Sedan, Skoda Octavia si pe alte msini mai grele si nu vad de ce acestea sa nu corespunda si pentru Mitsubishi Colt care este mult mai usoara.
Revin ,coltul meu este de 1332 cmc.
Am avut neplacerea sa constat, inainte de schimbarea anvelopelor, ca toate jentile erau deformate si a trebuit sa le indrept in masura in care s-a putut. Oricum nu s-au putut indrepta la fel ca atunci cand au fost noi. Desi am doar 45.000 Km , jentile de otel cu care masina a venit dotata din fabrica sunt moi si nu rezista cu un talon de 50 sau mai mic avand in vedere drumurile proaste din Romania.
Acum sunt preocupat sa gasesc niste jenti de aliaj de 15 robuste care sa fie mai rezistente.
Am vazut anvelope de 195/60R15 pe Renault Megane Sedan, Skoda Octavia si pe alte msini mai grele si nu vad de ce acestea sa nu corespunda si pentru Mitsubishi Colt care este mult mai usoara.
Revin ,coltul meu este de 1332 cmc.
Pai simplul motiv pentru care jantele de pe acele masini nu s-a potrivi pe a ta , ar fi distanta dintre prezoane . Pe urma ce mai urmeaza , ET , J , .
Da , ele ar fi ok ca robustete , dar ai grija sa nu fi nevoit sa ajungi sa faci adaptari. Te chinui inutil , cand poti cauta ceva direct pe specificatiile producatorului ( distanta prezoane , ET , J ).
Pana una-alta , bucura-te de confortul pe care l-ai castigat cu talonul mai mare
Da , ele ar fi ok ca robustete , dar ai grija sa nu fi nevoit sa ajungi sa faci adaptari. Te chinui inutil , cand poti cauta ceva direct pe specificatiile producatorului ( distanta prezoane , ET , J ).
Pana una-alta , bucura-te de confortul pe care l-ai castigat cu talonul mai mare
Cred ca m-ai inteles gresit. Sigur ca o sa caut doar jenti robuste de 15 care corespund cu parametrii specifici MitsuColt. Am amintit celelalte masini pentru ca am vazut pe strada ca folosesc cauciucuri 195/60R15 si doream sa fac o legatura privind stabilitatea masinii . Pot sa mai adaug Opel Astra , VW Golf etc.
Si eu mi-am indoit o janta pe fata (mi s-a desumflat si roata peste noapte). Cred ca o sa-mi pun si eu cauciucuri cu talon marit. Ce marca sunt, cat au costat ? Eu am pe fata 2 de iarna (o marca careia nu-i retin numele) iar pe spate sunt (foarte) de vara: Pirelli P6000 (acelasi model, dar alt talon, are si sora mea la GOlf 5 si pot spune ca sunt niste cauciucuri foarte proaste). Si eu si sora mea avem galme si/sau deformari ...
- Andrei_Iasi
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm
salut,
cu o oarecare intarziere iti raspund la intrebarea legata de sitemele de control (abs,ebd,esp,tcs), in cunostinta de cauza(cum am spus pentru iarna am 185/65/r15).
atata timp cat toate 4 au aceeasi dimensiune nu e nici o problema functioneaza toate ok.
totusi:
masina se inclina mai mult pe curbe si ai sa ai un decalaj intre nr de km reali si cel de pe bord (la 15.000, reali erau cam 15.500 )- calcul facut prin aproximare pe unele sectoare de drum pe care calculeasem si cu cauciucurile de vara nr de km.
in rest este foarte ok.
chiar mai confirtabila .
acceleratia e mai ok fiind roti mai mari.
spor:)
cu o oarecare intarziere iti raspund la intrebarea legata de sitemele de control (abs,ebd,esp,tcs), in cunostinta de cauza(cum am spus pentru iarna am 185/65/r15).
atata timp cat toate 4 au aceeasi dimensiune nu e nici o problema functioneaza toate ok.
totusi:
masina se inclina mai mult pe curbe si ai sa ai un decalaj intre nr de km reali si cel de pe bord (la 15.000, reali erau cam 15.500 )- calcul facut prin aproximare pe unele sectoare de drum pe care calculeasem si cu cauciucurile de vara nr de km.
in rest este foarte ok.
chiar mai confirtabila .
acceleratia e mai ok fiind roti mai mari.
spor:)
Vedeti si aici:
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtopic=2531
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtopic=2531
QUOTE (VooN @ Sep 16 2009, 05:18 PM) Care este diametrul inelului de centrare la Colt ? Vreau sa iau jante de 15 dar nu stiu dc se potrivesc, Et parca e 46 .
Diametrul inelului de centrare la MitsuColt este de 67,1mm. Eu am cumparat jantele de mai jos, iar bucsa de centrare din multiflex (verde) livrata odata cu janta (la cerere special pentru Mitsubishi Colt) are diametrul exterior de 72,5mm cat are janta, iar diametrul interior de 67,1mm cat are inelul de centrare de pe butucul pe care se fixeaza roata la Mitsubishi Colt.
Bucsa de centrare din multiflex (de culoare verde in poza ) fixeaza roata pe ax si este necesara pentru toate jentile after market. Bineinteles ca dimensiunile difera in functie de fabricant. Dupa cum se poate vedea am facut o frezare pe partea jentii care se aseaza pe butuc, pentru ca la butucul pe care se aseaza rotile in spate este montat un surub cu cap bombat si jeanta mea nu se aseza perfect plan. Atentie pentru toti cei care folosesc jenti after market (care sunt cumparate ulterior si nu de la Mitsubishi) exista pericolul de montare a rotii fara sa realizezi ca jeanta nu se aseaza perfect pe butuc pentru ca piulitele se potrivesc si ai senzatia ca janta este bine pusa. Lipsa bucselor de centrare la jentile after market duce la un comportament foarte neplacut al rotii la viteze mai mari de 80 km/h ( vibratii). Jentile cumparate de la Mitsubishi nu au nevoie de aceste bucse de centrare, dar costa 800 Ron/buc.
Diametrul inelului de centrare la MitsuColt este de 67,1mm. Eu am cumparat jantele de mai jos, iar bucsa de centrare din multiflex (verde) livrata odata cu janta (la cerere special pentru Mitsubishi Colt) are diametrul exterior de 72,5mm cat are janta, iar diametrul interior de 67,1mm cat are inelul de centrare de pe butucul pe care se fixeaza roata la Mitsubishi Colt.
Bucsa de centrare din multiflex (de culoare verde in poza ) fixeaza roata pe ax si este necesara pentru toate jentile after market. Bineinteles ca dimensiunile difera in functie de fabricant. Dupa cum se poate vedea am facut o frezare pe partea jentii care se aseaza pe butuc, pentru ca la butucul pe care se aseaza rotile in spate este montat un surub cu cap bombat si jeanta mea nu se aseza perfect plan. Atentie pentru toti cei care folosesc jenti after market (care sunt cumparate ulterior si nu de la Mitsubishi) exista pericolul de montare a rotii fara sa realizezi ca jeanta nu se aseaza perfect pe butuc pentru ca piulitele se potrivesc si ai senzatia ca janta este bine pusa. Lipsa bucselor de centrare la jentile after market duce la un comportament foarte neplacut al rotii la viteze mai mari de 80 km/h ( vibratii). Jentile cumparate de la Mitsubishi nu au nevoie de aceste bucse de centrare, dar costa 800 Ron/buc.
- Fişiere ataşate
-
- IMG_2063.JPG (147.93 KiB) Vizualizat de 6057 ori
-
- IMG_2061.JPG (156.55 KiB) Vizualizat de 6063 ori
-
- IMG_2062.JPG (131.2 KiB) Vizualizat de 6059 ori
-
- IMG_2060.JPG (158.04 KiB) Vizualizat de 6072 ori
-
- IMG_2058.JPG (134.43 KiB) Vizualizat de 6059 ori
-
- IMG_2054.JPG (137.53 KiB) Vizualizat de 6049 ori
-
- IMG_2053.JPG (152.53 KiB) Vizualizat de 6048 ori
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori