Defecte posibile COLT - rezolvare
- danciusergiu84
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Mai 06, 2014 10:20 pm
Va salut,
Am in familie de anul trecut un nou membru cu un Colt 1.3 din 2006. Deocamdata i-am schimbat doar uleiul motor (dupa indrumari de pe forum), filtre aer, ulei si polen, plus bujiile. Masina pare una rezistenta si motorul fiabil. Insa intampin 2 probleme:
Cea mai mica e ca s-a ars un bec la numar si as dori niste sfaturi cum se schimba (si eventual ce bec am nevoie dar asta pot vedea si singur pe urma).
Problema mare e ca electroventilatorul de pe radiator incepe sa functioneze dupa pornirea motorului la mai putin de 1 minut, masina era calduta tocmai venise cu ea si electroventilatorul mergea, asa ca am verificat dupa 1 ora si electroventilatorul a pornit dupa cum am scris mai sus. Nu circul eu cu masina de aceea nu prea am cum sa testez mai mult problema deocamdata ci doar in timp in functie si de feedback de la sofer.
Multumesc.
Am in familie de anul trecut un nou membru cu un Colt 1.3 din 2006. Deocamdata i-am schimbat doar uleiul motor (dupa indrumari de pe forum), filtre aer, ulei si polen, plus bujiile. Masina pare una rezistenta si motorul fiabil. Insa intampin 2 probleme:
Cea mai mica e ca s-a ars un bec la numar si as dori niste sfaturi cum se schimba (si eventual ce bec am nevoie dar asta pot vedea si singur pe urma).
Problema mare e ca electroventilatorul de pe radiator incepe sa functioneze dupa pornirea motorului la mai putin de 1 minut, masina era calduta tocmai venise cu ea si electroventilatorul mergea, asa ca am verificat dupa 1 ora si electroventilatorul a pornit dupa cum am scris mai sus. Nu circul eu cu masina de aceea nu prea am cum sa testez mai mult problema deocamdata ci doar in timp in functie si de feedback de la sofer.
Multumesc.
- danciusergiu84
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Mai 06, 2014 10:20 pm
Alex - intradevar aerul este tinut spre parbriz cam tot timpul dar si temperatura pe 22 sau cateodata pe 27 de grade, nu cred sa fi fost cuplat AC-ul, mai verific
Nu inteleg ce presupune pornirea automata a degivrarii ? Mai am o masina cu AC si nu cupleaza AC automat cand e aerul directionat spre parbriz. De unde sa stie clima daca parbrizul e aburit interior? (caz in care merge uscat cu AC-ul, dar poate nu e aburit deloc si nu vreau sa porneasca AC-ul sau e inghetat pe interior/exterior, caz in care se dezgheata doar la caldura)
Nu inteleg ce presupune pornirea automata a degivrarii ? Mai am o masina cu AC si nu cupleaza AC automat cand e aerul directionat spre parbriz. De unde sa stie clima daca parbrizul e aburit interior? (caz in care merge uscat cu AC-ul, dar poate nu e aburit deloc si nu vreau sa porneasca AC-ul sau e inghetat pe interior/exterior, caz in care se dezgheata doar la caldura)
Cand directionezi aerul spre parbirz porneste venitlatorul de la motor. Asa e la masina asta, si la multe altele cu A/C evoluat (alintat clima manuala de samsari). Daca dai cu aer ne-uscat pe parbriz se abureste in majoritatea cazurilor, asa ca exista aceasta setare automata din fabrica, ce nu poate fi evitata. Poti muta comutatorul pe o combinatie parbriz+picioare pt a opri compresorul daca nu iti place ideea ca el sa mearga. Dar cu aerul strict pe parbriz, nu ai ce-i face, porneste.
Da aerul spre mijloc sau spre picioare si verifica daca mai merge, daca nu, nu e nici o problema.
Da aerul spre mijloc sau spre picioare si verifica daca mai merge, daca nu, nu e nici o problema.
- danciusergiu84
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Mai 06, 2014 10:20 pm
- triceraptor
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Noi 04, 2010 7:06 pm
Buna seara.
Am si eu problema la un Mitsubishi Colt 1.3 95CP 2007.
Avand in vedere ca masina a implinit 8 ani (si in tot acest timp a fost condusa de sotie) am facut check up complet.
Am schimbat:
-amortizoarele de pe fata (unul "plangea")
-bucsele bara stabilizatoare fata (OEM-Mitsubishi)
-biletele de directie (Febi)
-inlocuit lichid de frana (ATE).
Am cumparat (prima oara) 4 cauciucuri Nokian noi.
A aparut/l-am auzit pentru prima oara un zgomot care apare numai la rularea cu peste 45-50 km/h
Zgomotul este ca un vuiet discontinuu (gen vu-vu-vu.........)
Mentionez ca nu simt nimic in volan (batai sau altceva)
Pana atunci am mers cu cele de iarna si nu am auzit acel zgomot
Am schimbat cauciucurile cu Continental PremiumContact 5.
Am verificat geometria rotilor (la service Toyota - care a fost in limite OK).
Am verificat echilibrarea rotilor (OK)
Am verificat jantele de aliaj (pentru eventuala necesitate de indreptare) (OK)
Zgomotul nu a disparut
Singura chestie pe care am mai observat-o este ca discul de frana de pe stanga este sters (lucios) numai pe jumatate (cum sa explic... ca si cum placuta de frana calca stramb cu numai jumatate din suprafata)
Va multumesc anticipat pentru orice idee.
Am si eu problema la un Mitsubishi Colt 1.3 95CP 2007.
Avand in vedere ca masina a implinit 8 ani (si in tot acest timp a fost condusa de sotie) am facut check up complet.
Am schimbat:
-amortizoarele de pe fata (unul "plangea")
-bucsele bara stabilizatoare fata (OEM-Mitsubishi)
-biletele de directie (Febi)
-inlocuit lichid de frana (ATE).
Am cumparat (prima oara) 4 cauciucuri Nokian noi.
A aparut/l-am auzit pentru prima oara un zgomot care apare numai la rularea cu peste 45-50 km/h
Zgomotul este ca un vuiet discontinuu (gen vu-vu-vu.........)
Mentionez ca nu simt nimic in volan (batai sau altceva)
Pana atunci am mers cu cele de iarna si nu am auzit acel zgomot
Am schimbat cauciucurile cu Continental PremiumContact 5.
Am verificat geometria rotilor (la service Toyota - care a fost in limite OK).
Am verificat echilibrarea rotilor (OK)
Am verificat jantele de aliaj (pentru eventuala necesitate de indreptare) (OK)
Zgomotul nu a disparut
Singura chestie pe care am mai observat-o este ca discul de frana de pe stanga este sters (lucios) numai pe jumatate (cum sa explic... ca si cum placuta de frana calca stramb cu numai jumatate din suprafata)
Va multumesc anticipat pentru orice idee.
Salut, tot de mine dai....
Probabil un rulment de la o roata spate.... Fix asa imi facea si mie de la inceput, parca mergeam cu autocarul, dar a venit cu roti de iarna si am crezut ca-i de la ele. Eu am luat-o la 74.000km asa si nu a cedat pana cand 6 ani si peste 100.000km mai tarziu a primit lovituri de ciocan si flacara de la lampa pt ca se blocase roata (inghetase frana de mana) si nu aveam cric, cheie de roti nimic in masina, doar scule de distrugere in masa...tot am mai mers cu el 2-3 zile dar de acum zgomotul era omniprezent si la viteze mai mari super deranjant, nu il mai puteai ignora.
Ce incerc sa-ti zic e ca nu e panica, mai mergi asa pana devine evident de unde provine zgomotul si atunci poti sa-l schimbi linistit. Daca nu incepe sa faca urat in viraje, de cum se apleaca un pic masina pe partea aia...nu e ceva de speriat.
Multe forfour-uri au rulmenti zgomotosi, dar de cedat nu cedeaza, umbla vorba ca au fost cam stransi din fabrica dar nu pot sa zic cat e adevar si cat speculatie. Din fericire cei de spate sunt mai ieftini decat rulmentii fata.
Daca placutele nu mai au multa carne, le poti schimba, ca sa nu-ti uzeze discul ne-uniform. Daca nu, cand le-o veni randul cu discurile. Mai uita-te pe sub masini pe strada, multe dezvolta problema asta, e si cam mica forta de franare pe spate, mai ales daca nu ai greutate in ea.... Pe de alta parte un test de frane e mai scump decat un set de placute, asa ca daca iti faci griji noaptea pt starea franelor, mai bine le schimbi pt linistea sufleteasca. Dar daca nu ai probleme, nu are rost momentan.
Probabil un rulment de la o roata spate.... Fix asa imi facea si mie de la inceput, parca mergeam cu autocarul, dar a venit cu roti de iarna si am crezut ca-i de la ele. Eu am luat-o la 74.000km asa si nu a cedat pana cand 6 ani si peste 100.000km mai tarziu a primit lovituri de ciocan si flacara de la lampa pt ca se blocase roata (inghetase frana de mana) si nu aveam cric, cheie de roti nimic in masina, doar scule de distrugere in masa...tot am mai mers cu el 2-3 zile dar de acum zgomotul era omniprezent si la viteze mai mari super deranjant, nu il mai puteai ignora.
Ce incerc sa-ti zic e ca nu e panica, mai mergi asa pana devine evident de unde provine zgomotul si atunci poti sa-l schimbi linistit. Daca nu incepe sa faca urat in viraje, de cum se apleaca un pic masina pe partea aia...nu e ceva de speriat.
Multe forfour-uri au rulmenti zgomotosi, dar de cedat nu cedeaza, umbla vorba ca au fost cam stransi din fabrica dar nu pot sa zic cat e adevar si cat speculatie. Din fericire cei de spate sunt mai ieftini decat rulmentii fata.
Daca placutele nu mai au multa carne, le poti schimba, ca sa nu-ti uzeze discul ne-uniform. Daca nu, cand le-o veni randul cu discurile. Mai uita-te pe sub masini pe strada, multe dezvolta problema asta, e si cam mica forta de franare pe spate, mai ales daca nu ai greutate in ea.... Pe de alta parte un test de frane e mai scump decat un set de placute, asa ca daca iti faci griji noaptea pt starea franelor, mai bine le schimbi pt linistea sufleteasca. Dar daca nu ai probleme, nu are rost momentan.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori