Schimb Ulei

Intrebari si pareri despre revizii.
Avatar utilizator
topcarauto
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 24, 2011 12:25 pm

Mesaj de topcarauto » Sâm Sep 24, 2011 12:36 pm

Buna ziua.
As dori sa stiu ce ulei de motor ar trebui sa folosesc pentru un Oulander 2,4 Mivec.
Multumesc.

Avatar utilizator
2dor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 05, 2007 8:32 am

Mesaj de 2dor » Dum Sep 25, 2011 12:21 pm

Te referi la marca sau la tip(5w30, 5w40...etc)?

Ca marci, multe sunt bune, dar nu stim daca ce cumparam aici in Romania, e si cel original. Poti cumpara de la Carrfour, dar stii ca e facut la mama lui? Eu nu sunt sigur.

Ca tip, vezi ce scrie in cartea masinii, insa mai toti mi-au recomandat 5w30, ca cel mai bun ulei pentru motoare noi. Exista unii care spun ca 30 nu e bun vara, ca ar trebui 40 la verile noastre. Eu totusi am bagat 5w30 in motorul meu de 2000 cmc benzina.

Avatar utilizator
marcelush2
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 08, 2012 7:59 pm

Mesaj de marcelush2 » Sâm Iun 02, 2012 12:59 am

am un mitsubishi 3000gt. tocmai i-am facut schimbul de ulei si am pus castrol magnatec 5w40 c3. e un ulei bun, sau pentru masina asta trebuia un alt ulei?
cei de la service-ul unde am schimbat uleiul au dat drumul la ulei desfacand busonul de sub masina si filtrul, iar dupa aprox 20 de minute au pornit motorul fara ulei (trebuiau sa faca niste pedale la frana, si au uitat ca au dat drumul la ulei). dupa aprox un minut motorul a inceput sa scoata un sunet urat si l-au oprit imediat.
dupa aceea au pus busonul, filtrul si au pus ulei (aproape un litru in plus)...
zgomotul a disparut in totalitate, dar motorul scoatea foarte mult fum (pana am mai scos din ulei).
cam care sunt sansele sa fi stricat ceva?

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Sâm Iun 02, 2012 8:04 am

Sansele sa fi stricat ceva la motor daca a mers 1min fara ulei sunt mici ca in 20min nu a apucat sa se scurga tot uleiul de pe piese si a mai ramas o pelicula, insa faptul ca au pus mai mult ulei decat trebuie nu e recomandat pt ca, creste presiunea in motor, arborele cotit se scufunda prea mult in ulei si etc. Daca fumul care il scoate este alb-albastru inseamna ca intra ulei in cilindru sau cilindrii si este ars odata cu benzina.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Sâm Iun 02, 2012 8:17 pm

Daca nu opreau ei motorul in momentul in care a inceput sa se auda acel "zgomot urat" in foarte putin timp se oprea el singur si se oprea de tot( adica au fost pe punctul sa iti caleze motorul)... 1 minut fara ungere inseamna extrem de mult in termeni de uzura. Pelicula de ulei ramasa pe piese ofera protectie doar la pornire, timp de cateva secunde, pana ajunge uleiul impins de pompa in circuitul de ungere. Sunetul a disparut in momentul in care s-a adaugat uleiul (logic, deoarece exista lubrifiere intre suprafetele metalice..) dar uzura cauzata de incident ramane . Nu numai datorita cantitatii in plus iti scotea fum. Au pus sub un litru extra din ce spui, dar care e capacitatea normala a baii de ulei? Ca una e sa pui 700-800ml in plus intr-un motor care "inghite" 2,8-3L si una e sa pui in plus tot 700-800ml intr-un motor care are nevoie de 5-6L in mod normal. Cati km are masina?

Scrie răspuns

Înapoi la “Revizii”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori