Pagina 1 din 1

Scris: Lun Sep 01, 2014 7:12 pm
de kondl
Colegii, doream sa va intreb ce filtre si ulei sa folosesc pentru revizia de 100000? (105.000km exact, cea dinainte a fost la 93.000, atunci schimbandu-se distributia). Am inteles de la cativa prieteni, si din ce m-am mai documentat ca filtrele MANN ar fi bune. Ar fi ca alternative : MULLER< VALEO< KNECHT< JACKOPARTS<BOSCH<.
Totodata as vrea sa ma lamuriti si cu uleiul. Mi s-a recomandat Castrol EDGE 5W-30. Eu la cealalta masina (un audi cu motor tot de 2000cm3 folosesc 5W-40).
Ma intrebam daca ar trebui sa schimb si uleiul din cutia de viteze.Ce alte consumabile ar mai trebui sa iau in calcul?
Va multumesc , si va doresc o seara placuta!

Scris: Lun Sep 01, 2014 10:56 pm
de sobolanu'
Uleiul recomandat si in carte e 5W30. Daca n-ai schimbat uleiul in cutie, n-ar fi rau sa o faci acum. Lichidul de frana ?

Scris: Mar Sep 02, 2014 7:35 am
de kondl
In afara de distributie, nu stiu ce a fost schimbat, ca am luat masina la 103.000km. de aceea as vrea sa le cam schimb acum, si sa fiu sigur ca e totul ok! cu ocazia asta am sa ma ocup si de antigel probabil.

Scris: Mar Sep 02, 2014 9:03 am
de adispan
Despre MANN toata lumea zice de bine. Totusi nu sunt singurii producatori "premium" de filtre. De exemplu Knecht (sau Mahle, e aceeasi firma) sau UFI sau Purflux (marca a SoGeFi) sunt filtre de prima echipare (in fabrica) pentru Ford, VW, Opel ... sa nu mai vorbesc despre Bosch sau Delphi, care produc sisteme de injectie.

Dupa parerea mea, poti folosi Bosch / Knecht / Purflux fara nicio problema, poate chiar la un pret mai bun decat MANN. UFI sunt pozitionate aiurea la pret in piata, ajung uneori chiar mai scumpe decat MANN.

Cat despre uleiul de motor, iti recomand sa nu mergi pe principiul "ce pun in VW pun si in Mitsu". Fiecare producator de masini are specificatii tehnice proprii pentru uleiul de motor recomandat pt masinile produse de el. Foloseste de ex selectorul de la MOTUL ca sa identifici uleiul recomandat: https://www.motul.com/ro/en/products/recommendation

In rest, ar mai trebui sa schimbi lichidul de frana (daca ai ESP pe masina, foloseste un lichid de frana specific pt ESP), lichidul de servo (daca servo nu e full electrica), uleiul de cutie viteze (atentie la specificatiile Mitsubishi) si antigelul (daca pompa de apa o ai pe distributie, si a fost inlocuita cind a fost schimbata distributia, teoretic ar fi trebuit inlocuit si antigelul cu ocazia respectiva). La fel, vezi ce antigel pui (G11, G12, etc ...)

Spor !