Curatarea Unui Filtru K&n

Totul despre tehnicile si solutiile pentru intretinere si curatire
Avatar utilizator
zimbet
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Lun Iun 16, 2008 1:02 pm

Mesaj de zimbet » Dum Feb 21, 2010 9:22 am

Am si eu un filtru K&N model stock de New Lancer si debia astazi m-am apucat sa-l curati, first time... Mi-am luat din prima un FILTER SERVICE KIT si nu sunt sigur cum sal folosesc... Cine ma poate ajuta (/YouTube)... Rog sa nu ezitati!...

P.S. aia de la service l-au mai suflat de catev ori... dar paremise nu e voie sa faci asa ceva... E grav?...

Ms... Astept raspunsuri...

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Dum Feb 21, 2010 9:39 am

nu e bine sa il sufli ca e din bumbac si se pot crea spatii mari intre fibrele de bumbac
curatarea:
pasul1 - cu partea murdara, il lovesti de cateva ori de ceva tare, ca sa scuturi ce are in el, ma refer la impuritatile mari - muste, paie, etc - nu lovi foarte tare, se curata si cu o perie care sa fie MOALE. am vazut pe cineva cu periuta de dinti aia e foarte dura si la fel poate misca fibrele de bumbac.
pasul 2 - se spala sub un jet de apa nu foarte puternic, in sens invers de curgere al aerului prin filtru.
pasul 3 - se da cu pulverizatorul care contine lichidul de curatare. dupa parerea mea si miros, pare a fi ceva cu clor.
pasul 4 - se spala iar cu apa pentru a curata si mai bine
pasul 5 - se lasa sa se usuce natural (fara calorifere, aragaze, microunde, etc) - daca se incalzesc faorte tare e posibil sa reactioneze ca si plasticul si sa se stranga, creand spatii mari in material
pasul 5 - dupa uscare se foloseste sprayul cu ulei. este recomandat sa se dea pe fiecare crapatura de doua ori - odata pe o parte odata pe cealalta. se lasa sa se imbibe bine si se usuca (scurge surpusul) tot natural.
uleiul are culoarea rosie pentru a putea fi usor observat pe unde s-a dat. o sa vedeti ca dupa ce se curata cu solutia speciala, bumbacul devine alb.
k&n recomanda spalarea la fiecare 50.000km sau in functie de unde merge fiecare cu masina. eu nu als niciodata mai mult de 10.000 km

Avatar utilizator
zimbet
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Lun Iun 16, 2008 1:02 pm

Mesaj de zimbet » Dum Feb 21, 2010 10:21 am

eu am gresit un pic procedura... este vriun interfal de minute care trebuie respectat... de asteptat 10min dupa spray ulei sau 5min dupa ce dai cu sprai gen clor...
eu initial am dat cu ulei ... n-am facut diferenta din prima intre ulei si clor...

am reluat procedura de la inceput... sper ca nu am stricat nimic...

+ pe ce parte dau cu clor / ambele

+ pe ce parte se da cu ulei...

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Dum Feb 21, 2010 3:00 pm

dupa ce dau cu clor, eu astept 3-4 minute sa actioneze, dupa care spal
si cu clor si cu ulei eu dau pe ambele parti si mi se pare ca asa si este recomandat. dar nu exagera cu nici una
am exagerat eu odata cu uleiul, si inca pica ulei din el la urmatoarea curatare
in general eu ma apuc de treaba asta pe la pranz, il spal, pana seara se usuca partea cu apa (spalatul), dupa care il uleiez si il las sa traga pana a doua zi dimineata, eventual daca mi se pare ceva ciudat merg o zi cu filtrul stoc.

Avatar utilizator
zimbet
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Lun Iun 16, 2008 1:02 pm

Mesaj de zimbet » Dum Feb 21, 2010 4:13 pm

inteles... multumesc de ajutor... sper sa se foloseasca si alte persoane...

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Dum Mar 23, 2014 7:59 pm

QUOTE (zimbet @ Feb 21 2010, 04:13 PM) inteles... multumesc de ajutor... sper sa se foloseasca si alte persoane... lt
Daca mergeti in oras 10000km pina la spalare e cam mult eu recomand 8000km si prin praf mult maxim 5000km
altfel creste consumul. Arata jalnic dupa 8000km.
Solutia este gen spuma activa . Spalatul e important altfel degeaba se foloseste filtrul, el trebuie sa fie perfect
curat inainte de aplicare ulei altfel devine mai putin "transparent" la aer si e ca un filtru normal nu mai aduce nici un beneficiu.
E il spal de tret patru ori . Am un filtru de schimb normal si cum la mine procedura dureaza doua zile il folosesc pe celalalt intre timp.
In rest eu nu vad mare castig la masina mea L200. Nu exagerati cu ulei riscati sa ajunga picaturi de ulei in debitmetru si sunt probleme.
Deasemenea prea mult ulei inseamna iarasi micsorarea fluxului de aer si atunci iarasi se foloseste acest filtru degeaba.
Se da de doua ori doar e partea in care intra aerul si se lasa cu partea respectiva in sus materialul care seamana cu bumbacul se va impregna
gravitational si pe partea cealalta unde practic nu trebuie sa fie ulei pentru ca urmeaza debitmetrul.
E cam complicat de folosit acest filtru si e pentru pasionati care au timp de bibileala. In ultima vreme am cam renuntat la el se justifica mai ales
la bike-uri si motoare cu aspiratie mare adica cu turatii mari care au nevoie de mult aer. Efect mai mare se vede la modelele care au debitul
de doua ori mai mare decat la cel standard cele identicice cu originalele trebuie spalate bine si impregnate cu ulei la fix altfel nu mai simti nimic
la putere su nic la consum. Metoda da efecte super combinata cu cipuire si inlocuire sistem evacuare pentru a crea un traseu cat mai liber
pentru circuitul aer-combustibil pina la evacuare altfel eu cred ca am simtit max 5 CP ceea ce pentru 140 CP e cam putin.

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Lun Mar 24, 2014 12:22 am

Daca tot s-a dezgropat un subiect vechi de 4 ani, imi permit sa adaug la mizeria care e la noi, eu n-am reusit sa curat filtrul cu detergentul cu care vine in cutie, asa ca am apelat de fiecare data la Ariel

Epopeea curatarii AICI.

QUOTE Desi e topic de vanzari, imi permit o remarca:
Poate in America merge sa-l cureti din 30 in 30 mii de km, dar la noi dupa 12-15000 e imbacsit de praf, muste si de vaporii de la gazele de carter (poate alea conice scapa de vapori, dar iau mai muta mizerie).

Mi-am curatat filtrul pentru prima data aseara, mersesem cu el cca 15.000km si abia mai trecea aerul prin el, in conditiile in care merg 90% interurban cu masina.

Kit-ul de curatare contine 2 spray-uri, un detergent si un ulei. Daca filtrul e foarte murdar, detrgentul ala e o jucarie, nu va spala niciodata filtrul, oricat ai da si oricat l-ai lasa in solutie. Cand am vazut ca dupa ce am folosit 1/2 din spray abia se curatase, am trecut la apa calda cu detergent Ariel.
Dupa ce a stat o ora scufundat intr-o tava de prajituri in apa calda cu Ariel, s-a curatat perfect. Au mai ramas cateva muste prinse intre lamelele filtrului, dar le-am scos cu o scobitoare.

Uleiul cu care se imptregneaza e rosu, astfel incat sa se vada cat de uniform s-a aplicat. Sprayul ala e suficient pentru cel putin 3-4 aplicari.

Inainte sa-mi iau filtrul, ma intrebam de ce oare filtrele astea nu sunt mai raspandite lin randul masinilor de strada.
Raspunsul mi s-a cristalizat ieri:
- pierzi 1 ora cu demontarea si montarea. Stiu ca se desface in 5 min, dar daca tot ridici capota, mai pui apa la spalator, te mai uiti la ulei, mai verifici un furtun etc. Uite asa trece timpul si ti se umplu mainile si unghiile de mizerie.
- apoi te duci in casa cu filtrul jegos (eventual si cu carcasa in care sta), te certi cu nevasta sa-ti dea un vas in care sa-l speli.
- dupa ce obtii un vas, te duci in baie si incepi operatiunea. Evident ca vei umple chiuveta si/sau cada cu jeg.
- dupa ce intr-un final speli filtrul, il pui la uscat. Intre timp speli baia si vasele pe care le-ai folosit.
- dupa ce se usuca, il dai cu ulei, dupa care iar cureti in jurul tau si folosesti niste lavete sa-i stergi marginile.
- apoi il lasi 10-20 min sa se absoarba si sa vezi cat de uniform ai aplicat uleiul, dava mai trebuie sau daca ai pus prea mult. In varianta din urma, vei spala din nou filtrul, daca tii la debitmetrul de aer.
- apoi te intorci la masina si il montezi la loc.
- cand crezi ca ai scapat, observi ca e absolut necesar sa te incui in baie si sa-ti freci mainile si unghiile cu peria, ca sa nu te banuiasca seful la birou a doua zi ca ti-ai luat un al 2-le job de mecanic.
- si uite asa se duce o dupa amiaza + seara cu spalarea unui filtru de aer.

Nu-mi pare rau ca mi-am luat filtru permisiv, dar minunea tine cateva zile sau cateva sute de km, pana se va umple suficient cat sa filtreze ca un filtru normal, de hartie.

Asa arata kit-ul si instructiunile de curatare:





QUOTE QUOTE (RS1800 wrote:)
Extremero, nu dauneaza capacitatii de filtrare a kit-ului daca este spalat in casa cu detergent?

Si ala din sticla K&N tot detergent e. Poate doar ca seamana mai mult cu cel de geamuri si suprafete. Cert e ca daca s-ar fi curatat cu ala, nu as fi folosit o cupa de Ariel
Fiind filtru de bumbac, sper ca rezista si la Ariel

Practic rolul unui detergent e sa reduca tensiunea superficiala si sa dizolve anumite particule astfel ca apa sa le poata lua fara o interactiune "mecanica".
Ambii detergenti (K&N si Ariel) au fost ganditi pt material textil, niciunul nu necesita frecare ci doar clatire. Asadar cred ca n-am gresit.
Probabil ca daca as fi avut o galeata de detergent K&N, sau daca filtrul nu era asa murdar, nu incercam cu Ariel


Avatar utilizator
Donkey
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 06, 2007 8:02 am

Mesaj de Donkey » Lun Mar 24, 2014 3:10 pm

Extremero, ai dreptate.

Eu tot la detergent de rufe am ajuns in cele din urma.
Sicer sa fiu mi s-a parut mai eficient decat umbra (a se intelege putin) aia de lichid de la K&N si nici nu am avut probleme cu porcaria aia de pulverizator care merge cand are chef.


Rezultatul tine destul de putin dar la masinuta cu turbo chiar se simte.




Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Lun Mar 24, 2014 3:58 pm

Este excelenta solutia de spalat motoare concentrata.
Nu e bine sa sufli pe el cu jet puternic de aer sau de apa, se distrug fibrele.
Poti sa sufli usor cat e murdar dar si cand e dupa clatirea cu apa ca sa se zvinte mai usor. Un jet de aspirator nu dauneaza.
Atentie la masinile cu debitmetru cand il spalati curatati si debitmetru cu spray de curatat carburatoare sau cu spray de curata frana fara a da pe el in zona de lucru cu jet maxim, dar de la cca. 20-25cm e ok. Ar fi bine sa se repete operatia de curatare a debitmetrului si la 1 -2 zile dupa curatarea filtrului sau doar atunci.
Filtrul se imbiba cu ulei care daca e in exces pleca pe admisie si contamineaza debitmetrul.

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Lun Mar 24, 2014 6:22 pm

eu la ariel&co nu ma gandisem pana acum, o sa incerc si eu la urmatoarea spalare

Scrie răspuns

Înapoi la “Intretinere si Curatare”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori