Distributie

Discutii de ordin tehnic. Pe categorii.
Avatar utilizator
doza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 15, 2009 7:18 am

Mesaj de doza » Joi Ian 14, 2010 11:31 am

salut. fostu propietar e sefu meu, si un bun prieten, nu cred ca are de ce sa ma minta consumabile am schimbat cam tot ce am stiut inafara de filtru de benzina care urmeaza si el, asta include:
-schimb ulei + filtru
-placute frana
-antigel ( e la -60 grade )
-ambreiaj (tot kitu)
am verificat si urmatoarele si mi sa zis ca sunt ok si nu necesita schimbare acum:
-filtru aer
-bujii
-lichid frana
-lichid ambreiaj

urmeaza sa aflu azi sau maine daca el a schimbat distrubutia, daca nu o fac eu, daca mai e ceva care am omis va rog sa completati .. eu astea le stiu si invat pe zi ce trece

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Ian 14, 2010 3:13 pm

lichidul de frana se schimba in mod normal la vreo 3 ani chiar daca arata bine. este un lichid hidroscopic (cred ca am zis corect) si atrage umezeala din aer - inclusiv prin porii cauciucului de la furtune - si de aici scade temperatura de fierbere
lichidul de ambreiaj eu zic ca e acelasi
in principiu ar fi bine sa verifici tot ce inseaman furtun de cauciuc pe masina, deoarece de la o anumita varsta a masinii, cauciucul imbatraneste, mai ales cel de sub capota care vede si temperaturi inalte.

Avatar utilizator
doza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 15, 2009 7:18 am

Mesaj de doza » Joi Ian 14, 2010 5:29 pm

am inteles, deci furtunete furtunete ... dar trebuie sa gasesc pe cineva care sa nu ma usuce de bani

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Vin Ian 15, 2010 8:37 am

@COObra

Hidrofil sau higroscopic

Ele atrag apa si din surse putin vizibile (ca de ex., odata ce capacul a fost desigilat, lichidul incepe sa absoarba apa. De aceea nu este indicat utilizarea unui lichid de frana aflat intr-un recipient la care nu se stie de cand este deschis; sau absoarbe prin garniturile sistemului de franare, pe care daca nu se depune apa de la ploaie, se condenseaza din atmosfera)
Procentul de apa din lichidul de frana creste cu ca. 1-2% in fiecare an de utilizare
Apa in lichidul de frana scade punctul de fierbere a lichidului si mareste capacitatea de compresie a lichidului (lucru de evitat).
Acesta este motivul principal pentru are la cca. 2 ani lichidul de frana trebuie schimbat.
Contaminarea cu apa este valabila si la uleiul de compresor din instalatia de AC.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Vin Ian 15, 2010 9:45 am

aceasta este explicatia intreaga pe care vroiam sa o dau si eu, dar mi-au lipsit restul de cuvinte
buna completarea si pe intelesul tuturor.
poate reusim sa strangem un set de explicatii de genul asta si sa le punem sticky sa nu mia intrebe lumea de ce aia si de ce ailalta.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Vin Ian 15, 2010 9:51 am

Va rog sa demarati topic-ul si va ajut cu placere!

Avatar utilizator
cotcodac
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 12, 2010 10:22 pm

Mesaj de cotcodac » Lun Feb 08, 2010 12:51 pm

Un tutorial detaliat insotit si de niste poze din timpul efectuarii operatiunii de inlocuire a distributiei pe la masinile Mitsubishi pe unde am putea gasi?

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Feb 08, 2010 12:56 pm

pai zi despre ce masina exact, ca sa scotocim in manuale

Avatar utilizator
cotcodac
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 12, 2010 10:22 pm

Mesaj de cotcodac » Lun Feb 08, 2010 1:32 pm

Lancer clasic 1,6 benzinar.

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Lun Feb 08, 2010 2:01 pm

Eu am schimbat distributia + alte garnituri la chiulasa + pompa apa + supape, etc la al meu Pajero I, motor 2.4 Td; cod motor 4D55t .

De schimbat distributia e foarte simplu in principiu, trebuie doar tinut cont de niste reguli stricte.
Incepem asa:

0. Se opreste motorul, apoi se scoate o borna de la baterie pentru a nu avea surprize in cazul in care vreun copil mic face pe-a soferul in garaj.
1. Se scot curele de transmisie (2 bucati), vasco-cupla, apoi capacul distributiei, la nevoie si radiatorul daca nu e loc)
2. Se roteste arborele cotit cu o cheie cu crichet pana ajunge "mark on mark", adica la 0. Fulia arborelui are semn, la fel e si un semn pe blocul motor.
3. Se slabeste rola de intindere (in cazul meu se scoate de tot ca era intepenita).
4. Se scoate cureaua, se verifica pompa de injectie sa fie si ea pe 0, la fel si axul cu (s)came din chiulasa, eventual se misca de ele cu o cheie pana sunt "la punct".
5. Se pune noua curea si noua rola de intindere.
6. Operatiunea de asezare incepe de la arborele cotit, apoi in sens invers la axul cu came.
7. La pompa de injectie trebuie avut grija sa nu se miste, deoarece fiind dez-amorsata se duce in voie in ce semn vre. Drept urmare, luati un prieten si puneti-l sa tine fulia strans cu mana sau cu o cheie tubulara (sau inelara).
8. Se aseaza cureaua peste cele 3 axe principale, apoi se strange surubul de la rola de intindere.
9. Luati toate cheile si carpele de pe motor si de pe langa, fara sa puneti capacul de protectie al distributiei.
10. Dati la cheie mult, pana se amorseaza din nou pompa de injectie (in functie de model, poate porni la prima cheie sau dupa jumate de zi. La mine a luat-o dupa 10 minute).
11. Dupa ce a pornit, lasati motorul la relanti 5-15 minute si supravegheati din cand in cand cureaua. Ciuliti urechea dupa zgomote ciudate. Daca scoate fum alb pe esapament, a fost sarit "un dinte" la pompa de injectie, deci trebuie reglata din nou.
12. Puneti capacul distributiei si la drum.

Aceasta operatiune e valabila la cam toate modele de motoare cu distributia pe curea.

Ca fapt divers, la acest tip de motor, in cazul in care se rupe/sare distributia, nu se intampla mare lucru deoarece supapele cand sunt deschise nu ajung in capul pistonului. Drept urmare, se va orpi brusc motorul si atat, fara alte incidente.
Termenul de valabilitate a unei curele de distributie, in general, e de 100.000 km sau 5 ani. Acest lucru va fi specificat de producatorul curelei si pe ambalajul acesteia, in functie de marca curelei, veti vedea aceste valori mai mari sau mai mici. Daca e o curea nameless, impartiti valorile la jumate.

Daca sunteti interesati de alte operatii motor, cum ar reconditionare chiulasa, supape, schimbare pompa apa, termostat, si alte asemenea, voi posta "pasii" din propria experienta.

Scrie răspuns

Înapoi la “Tehnica si Service”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori