Diferenta Putere Motoare 1,6 Lancer Clasic

Discutii de ordin tehnic. Pe categorii.
Avatar utilizator
pytu_mon
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 05, 2010 2:02 am
Contact:

Mesaj de pytu_mon » Vin Mar 21, 2014 7:48 pm

Salut, pana acum nu cautasem, dar am dat peste aceste specificatii pentru motorul 4g18.

The SOHC 4G18 displaces 1.6 L (1,584 cc) with a bore and stroke of 76.0 mm x 87.3 mm. It is a 4-valve per cylinder engine. Output is 105 PS net at 6,000 rpm (Middle East specifications), 122 PS gross at 6,000 rpm (Gulf Countries specification),[1] 98 PS net with 150 Nm (European specifications).
Applications:
Mitsubishi Colt Plus (Taiwan)
Mitsubishi Kuda
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Space Star
2010-2011 Foton Midi
Hafei Saima
Proton Waja
2008 Haima Family 73.5 kW
Zotye nOMAD, 2007-2009 78 kW
BYD F3

Al meu lancer cu chip racingcode a ajuns doar la 109cp.
Ce diferente sa fie pana la 122cp? Inteleg este vorba si de normele de poluare, dar totusi?

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Vin Mar 21, 2014 10:03 pm

Noxe, taxe, consum, toate duc la puteri declarate diferite pt fiecare legislatie. Si vezi c-ai uitat o varianta "constructiva" - aia pt australopitici si zoolandezi.

Studiu:

http://www.mivec.co.nz/tech/4G1x_Engine_Manual.pdf

Avatar utilizator
pytu_mon
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 05, 2010 2:02 am
Contact:

Mesaj de pytu_mon » Sâm Mar 22, 2014 8:35 am

QUOTE (volint @ Mar 21 2014, 09:03 PM) Noxe, taxe, consum, toate duc la puteri declarate diferite pt fiecare legislatie. Si vezi c-ai uitat o varianta "constructiva" - aia pt australopitici si zoolandezi.

Studiu:

http://www.mivec.co.nz/tech/4G1x_Engine_Manual.pdf

Merci.
De bascalie sunt satul.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Sâm Mar 22, 2014 1:52 pm

QUOTE (pytu_mon @ Mar 21 2014, 07:48 PM) Salut, pana acum nu cautasem, dar am dat peste aceste specificatii pentru motorul 4g18.

The SOHC 4G18 displaces 1.6 L (1,584 cc) with a bore and stroke of 76.0 mm x 87.3 mm. It is a 4-valve per cylinder engine. Output is 105 PS net at 6,000 rpm (Middle East specifications), 122 PS gross at 6,000 rpm (Gulf Countries specification),[1] 98 PS net with 150 Nm (European specifications).
Applications:
Mitsubishi Colt Plus (Taiwan)
Mitsubishi Kuda
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Space Star
2010-2011 Foton Midi
Hafei Saima
Proton Waja
2008 Haima Family 73.5 kW
Zotye nOMAD, 2007-2009 78 kW
BYD F3

Al meu lancer cu chip racingcode a ajuns doar la 109cp.
Ce diferente sa fie pana la 122cp? Inteleg este vorba si de normele de poluare, dar totusi?

Probabil se refera la alt standard de masurare a puterii sau este alt motor.


Avatar utilizator
pytu_mon
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 05, 2010 2:02 am
Contact:

Mesaj de pytu_mon » Sâm Mar 22, 2014 2:47 pm

Merci.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Sâm Mar 22, 2014 6:34 pm

Cu placere!

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Mie Mai 14, 2014 11:12 am

Nu este vorba de alt motor, ci de 4G18. E vorba de modificarile de soft aduse motorului, din fabrica, pentru zona unde se vinde masina echipata cu motorul 4G18.

Racingcode, voi cresteti puterea motorului 4G18 cu maxim 10% si cea a cuplului cu cat? As fi curios si cat costa.

Avatar utilizator
Sfinxul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 20, 2007 9:14 pm

Mesaj de Sfinxul » Mie Mai 14, 2014 5:30 pm

Am sesizat si eu aceste diferente de putere si am sapat la un moment dat in directia asta. La Proton Waja si la BYD F3 sunt diferente si de constructie fizica nu doar de soft. La Proton nu mai retin care erau diferentele dar la BYD, 4g18 este DOHC. Este practic alt motor.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Mie Mai 14, 2014 8:31 pm

La Proton Waja diferentele tin de managementul motorului, astfel ca se obtine cuplul maxim la o turatie mai mica si puterea se obtine la 6000 rpm.

La Mitsubishi Lancer, 4G18, cuplul maxim e la 4000 rpm, iar puterea maxima la 5000 rpm.

http://paultan.org/2006/01/13/waja-campro-vs-waja-4g18/

Nu cred sa fi umblat in motor cei de la Proton, sa schimbe axa cu came la motorul Orion Mitsubishi 4G18, atat timp cat au cumparat un motor fiabil si decent. Nici alte componente nu cred ca au schimbat: pistoane, arbore cotit, etc. In general, obtii putere mai mare din arderea carburantului. Poate doar sa fi schimbat injectoarele cu unele cu debit marit, timpii de injectie si asa au reusit sa scoata mai multa putere din motor.

Daca se doreste mai multa putere, se poate pune turbo caci rezista motorul. Un chip tuning este mai mult pentru a optimiza consumul de carburant cu foarte mici cresteri de putere si cuplu. Personal, n-as da 200-400 euro pentru un chiptuning, dar e parerea mea personala. Nu mi se pare justificat atat financiar, cat si din prisma performantelor.

Asta inseamna putere crescuta a motorului 4G18, putere si cuplu pe care nu ai cum sa nu le sesizezi.

https://www.youtube.com/watch?v=P6Whp-ncBdg
https://www.youtube.com/watch?v=AoS8Rn17-L8
Fişiere ataşate
4g18_campro_chart.gif
4g18_campro_chart.gif (30.77 KiB) Vizualizat de 7328 ori

Avatar utilizator
pytu_mon
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 05, 2010 2:02 am
Contact:

Mesaj de pytu_mon » Joi Mai 15, 2014 8:53 am

QUOTE (testos @ May 14 2014, 09:12 AM) Nu este vorba de alt motor, ci de 4G18. E vorba de modificarile de soft aduse motorului, din fabrica, pentru zona unde se vinde masina echipata cu motorul 4G18.

Racingcode, voi cresteti puterea motorului 4G18 cu maxim 10% si cea a cuplului cu cat? As fi curios si cat costa.

Salut, asta este graficul dupa optimizarea adusa si a costat 250 euro acum un an.
Fişiere ataşate
lancer_clasic.jpg
lancer_clasic.jpg (1.88 MiB) Vizualizat de 7337 ori

Scrie răspuns

Înapoi la “Tehnica si Service”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori