Diferenta Putere Motoare 1,6 Lancer Clasic

Discutii de ordin tehnic. Pe categorii.
Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Joi Mai 15, 2014 10:55 am

QUOTE (pytu_mon @ May 15 2014, 08:53 AM) Salut, asta este graficul dupa optimizarea adusa si a costat 250 euro acum un an.

pytu_mon, din ce vad eu ai realizat o crestere a puterii cu 9 cai si o crestere a cuplului cu 4 Nm, cuplu maxim fiind atins tot in jurul a 4000 rpm. Caii putere (toti cei 108) ii ai la dispozitie la 5200-5300 rpm. M-as fi asteptat sa fie optimizat cuplul motor, si aici ma refer la otinerea lui la o turatie mai mica de 4000 rpm. In general, ceea ce observ eu la masina asta este ca pe plaja de turatii 2500-3000 rpm raspunsul motorului e putin intarziat. Tu ce poti sa ne spui dupa modificarea softului? Simti, dar in mod obiectiv, vreo imbunatatire vis-a-vis de raspunsul motorului pe plaja de turatie 2500-3000 rpm?
Spre exemplu, in traficul de zi cu zi din oras, obisnuiesc sa schimb treptele la ~3500 rpm, +/- in functie de cat de aglomerat este (prefer sa merg intre 2500-3000 rpm fara sa schimb treapta de viteza, astfel ca nici nu-mi consuma mult ca atunci cand mergi subturat, sub 2000 rpm). La mers in afara orasului, urc in ture fara probleme, progresiv, exceptie facand depasirile cand accelerez tare. Mi-am dat seama de ceva anume in legatura cu 4G18: e un motor decent, economic daca stii sa-l exploatezi "ca la carte", dar numai sportiv nu e. De aceea am zis ca nu cred ca merita investitia pentru a castiga ceva ce nu prea sesizezi. Dar asta e parerea mea.
Iti doresc sa te bucuri de masina si sa ai parte de multi km fara incidente!

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Joi Mai 15, 2014 9:07 pm

Acum sincer, arata-mi si mie un motor aspirat, cu capacitate cilindrica de pana in 1.6 L care sa fie sportiv ... Consumul este chiar foarte ok daca masina este condusa corect. Subturarea nu este legata de o turatie anume, ci de sarcina la care este supus motorul. Poti rula constant fara probleme si in treapta 4 la 45-50km/h sau treapta 3 la 25-30km/h atata timp cat nu esti in rampa si nu vei incepe o accelerare brusca de la turatia respectiva ( de exemplu mers in coloana). Ceea ce dezvolta motorul la turatia respectiva ( 1500-1650rpm) este absolut suficient pentru a sustine un mers constant. Daca insa vei apasa mai hotarat pe acceleratie la turatia respectiva intr-o treapta superioara (3/4/5) necesarul de putere pentru a sustine intentia de accelerare nu va putea fi furnizat de catre motor => subturare. La mers constant intotdeauna iti va consuma mai putin combustibil la rulajul in treapta superioara la o turatie in care motorul sa poata sustine deplasarea decat in treapta inferioara si turatie mai mare. In rest si eu sunt de parere ca modificarea softului unui motor aspirat aduce rezultate mult prea mici vis a vis de pretul platit. Cu 250EUR o echipezi cu un cruise control, care in opinia mea personala este mult mai util..

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Vin Mai 16, 2014 11:10 am

Acesta este un exemplu de motor aspirat, care reuseste sa fie cat de cat sportiv. Ce-i drept, nu e motor Mitsubishi, dar e o realizare inginereasca.

B16A1

VTEC
Found in:
European Market Civic'1.6 DOHC VTEC(EE9)
European Market CRX'1.6 DOHC VTEC (EE8)
Displacement: 1.6-liter (1595)
Bore?Stroke: 81.0?77.4 mm (3.19?3.05 in)
Compression: 10.2:1
Power: 150 hp (112 kW) @ 7600 rpm
Torque: 111 lb?ft (150 N?m) @ 7100 rpm
Redline: 8100 rpm
VTEC engagement @ 5200 rpm
Transmission: Y2
OBD0
ECU CODE: PWO

Scrie răspuns

Înapoi la “Tehnica si Service”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori